Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg farger håret støtt og stadig, som regel brunt. Jeg har naturlig mellomblondfarge. Farget håret sist i desember eller noe, da med en ikke-permantent brunfarge. Håret mitt er nå brun/mørk blond. Og nå har jeg lyst på forandring. Kjøpte meg lys hårfarge. Hjemmebleking. Det billigste jeg fant :forvirret: Hvordan er deres erfaringer med å farge håret lysere hjemme? Kan jeg ende opp med flekkete gulrothår nå?

Merket jeg kjøpte var forresten h&m hairsystem, total blonde, blondering til 60 kr. Eneste jeg hadde råd til som student.. Noen som har erfaringer med denne? Tviler vel egentlig litt på at fargen blir som vist på pakken.. eller?

Har lite lyst på gusjefarget hår.. skal jeg tørre å farge det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke tatt sjansen, i og med at du har farget det mørkt fra før av. Hva gjør du om håret blir grønt eller gulrot?

Skrevet

Siden di har gammel mørk farge i håret må du ikke bleke håret, det vil garantert bli gulrotfarget! Believe me, jeg gikk med lue for noen år siden, aldri mer, og har også flere venner som har gått på samme smell. Jeg ble nesten hvit øverst, men der den gamle fargen satt igjen ble det knall oransje, ikke særlig pent.

Viss du er student og har lite penger, gå til frisørsalonger og spør om de trenger modeller. De trenger hele tiden modeller til hårshow og til sine lærlinger.

Skrevet

Nei!

Skrevet

Det kan gå veldig bra da, så lenge du vet hva du kler (kalde eller varme farger) og at du kjøper en ren farge (for eks 8.0, IKKE 8.2 ol.)

Også må du lese pakningsvedlegget nøye. Og sjekke at din hårfarge (som du har nå) står som eksempel på siden.. "før og etter farging" bildene. Da skal det gå greit :)

Skrevet

Mamma bruker den hårblekinga! Jeg som alltid må gjøre det!

Så den er ikke dårlig selv om den er billig!

Jeg brukte og innimellom å bleke håret, gikk fint det bortsett fra en gang da jeg klarte å "glemme" en flekk! Så jeg måtte gå med lue og gå å kjøpe en pakke til :ler:

Jeg ville prøvd jeg! men så er det meg da. Jeg gikk med grått hår en gang og p.g.a misslykka hårfarging

Skrevet

Hvis du har farga det før så er du nesten garantert at det blir oransje eller veldig gult... jeg har prøvd, og ikke bare en gang heller :forvirret: Ellers så er den eneste hjemmeblekingen som funker på meg L'oreal sin "super blonde", men heller ikke den ble særlig fin på farga hår, dessverre

Skrevet

Jeg fikk det til, men det var ikke are bare. Først må du ta avfarging (ikke bleking). Så bleker du det. Muligens to ganger. Jeg måtte det. Og så måtte jeg farge det i en kald blondfarge.

Like greit å gå til frisøren ;)

Skrevet

Jeg skjønner at det lureste er å la være å farge, så spørs det hvor lur jeg er da :ler: For jeg er nemlig så pokkers nysgjerrig.. på evt. resultat.

Jeg har til og med kjøpt en brunfarge i reserve i tilfelle håret blir oransje og jeg på krise-omfarge det. Vet ikke om det er så lurt å farge to ganger på rad..?

Men tror jeg utsetter fargingen midlertidig. Til helgen iallefall, så får vi se hvor impulsiv jeg føler meg da.

Er jo ca. 2 mnd siden jeg farget håret sist, så teoretisk sett skulle vel den forrige hårfargen vært borte (selv om den ikke ser heeelt borte ut) Derfor jeg tenkte at muligens bleking kunne fungere nå, uten et gresselig resultat.

Skrevet

det holder selvsagt ikke med én bleking når du har såpass mørkt hår! selvsagt vil håret ditt bli lysere men med mye røde nyanser så du må belage det på å bleke håret kanskje 3 ganger før du får en akseptabel farge og så må du bruke lilla shampoo og balsam og gjerne lilla toninger for å bli kvitt det gule.

Skrevet

Resultatet ble ikke bra :grine:

Jeg vil farge håret mitt tilbake.. Jeg har en brun-toner her.. kan jeg farge håret to ganger på rad på samme dag.. hvor mye skader det håret?`Og hvordan påvirker min flekkete gulerotfarge den nye brune fargen? Kan jeg risikere å bli mer gulerot?

Det står at brunfargen min må ikke brukes om håret allerede er hennafargen, avfargingsbehandlet eller metallbasert hårfarge..gjelder det meg?

hjelp anyone?

Skrevet
Resultatet ble ikke bra  :grine:

Jeg vil farge håret mitt tilbake.. Jeg har en brun-toner her.. kan jeg farge håret to ganger på rad på samme dag.. hvor mye skader det håret?`Og hvordan påvirker min flekkete gulerotfarge den nye brune fargen? Kan jeg risikere å bli mer gulerot?

Det står at brunfargen min må ikke brukes om håret allerede er hennafargen, avfargingsbehandlet eller metallbasert hårfarge..gjelder det meg?

hjelp anyone?

Uff, jeg vet ikke men jeg ville bare si :troest:

Skrevet

Jge er naturlig blond, og da jeg farga håret mørk brunt måtte jeg bleke det to ganger hjemme før det ble lyst nok. For det ble gulrot på meg også etter en bleking.

kjøpte jeg en kur for tørt/farget hår fra L'oreal (den røde), den gjørde susen på det tørre håret mitt.

Skrevet
Resultatet ble ikke bra  :grine:

hjelp anyone?

Kan blekingsmiddelet ha vært metallbasert kanskje? Les bakpå pakka!!!!

Jeg synes synd på deg nå.. :klem:

men jeg brukte engang striper som ikke skulle brukkes på hår som det var brukt metallbasert farge på. Pytt sann, tenkte jeg... Halvparten av håret som ble stripet datt av.

Skrevet

åå, takk dere :klem:

Jeg ville ikke gå rundt å være flekkete, så jeg satset på at jeg kunne farge det en gang til. Og nå er håret mitt brunt igjen, foreløpig bra resultat. *lettet* Men blir vel litt merkelig når fargen vaskes ut igjen om noen uker og den flekkete blekingen kommer fram.. jaja, den tid den sorg.

Neste gang jeg vil bleke håret skal jeg til frisøren :)

Gjest Allinara
Skrevet

:ler: Må bare le litt, kjente meg sååååååå igjen.bra typisk, må jo bare prøve i tilfelle det skulle funke :ler:

Ikke farlig å tone/farge det etter bleking trur jeg...så det går nok bra.

Skrevet
Jeg farger håret støtt og stadig, som regel brunt. Jeg har naturlig mellomblondfarge. Farget håret sist i desember eller noe, da med en ikke-permantent brunfarge. Håret mitt er nå brun/mørk blond. Og nå har jeg lyst på forandring. Kjøpte meg lys hårfarge. Hjemmebleking. Det billigste jeg fant  :forvirret: Hvordan er deres erfaringer med å farge håret lysere hjemme? Kan jeg ende opp med flekkete gulrothår nå?

Merket jeg kjøpte var forresten h&m hairsystem, total blonde, blondering til 60 kr. Eneste jeg hadde råd til som student.. Noen som har erfaringer med denne? Tviler vel egentlig litt på at fargen blir som vist på pakken.. eller?

Ja, farve det du

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Altså.. Nå skal jeg gi dere skikkelig tips her! Jeg har farga håret MYE!! Alt for masse.. Men uansett hva jeg gjør, så ender jeg alltid opp med min blonde "naturlige" hårfarge.. Jeg har nylig gått fra dyp,dyp brun til helt lys igjen uten at det ser unaturlig eller bleika ut i det hele tatt.. Alt har vært hjemmefarging og jeg har fått mye skryt for håret mitt... Først måtte jeg helbleike det mørke håret for å komme opp på et lysere nivå.. Så gikk jeg over på en askefarge (som demper det gulrot pregede håret) nå er håret ganske så stygt, men hvis du nå legger på mange, tynne lyse striper så blir det bedre, men forsatt ikke spesielt bra.. Her bruker jeg en stripeblanding spesielt tilpassa nordisk hår.. Finner på Meny.. Billig og BRA.. Så må man investere i en meget bra shampoo fra L'oreal som heter Silver.. Da forsvinner det gule, men noe oransje blir igjen.. Men om du da går over på det oransje, siste som er igjen nå med en askefarge, så blir håret sommerlig og fint!! Jeg er mer fornøyd med håret mitt enn på leeeenge.. Denne shampoen koster ca. 170 kroner, men funger genialt bra.. Garantert! ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...