Snupsipusi Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Jeg skal gifte meg etter å ha ventet på frieriet i maaange år... Begynner å dra på åra (føler jeg, - er 37 når vi gifter oss), og har derfor ikke tenkt å kjøre full "prinsessestil" som jeg mener passer bedre til de som er litt yngre. Og nå er jeg så i tvil om jeg skal velge å ha slør eller ikke... På mange måter føler jeg at jeg er for gammel til det (høres det helt på jordet ut?). Kjolen min er todelt med et helt enkelt skjørt med litt slep, men toppen er meget forseggjort med mange detaljer. Føler meg egentlig fin nok i den som den er. Men så føler jeg også at jeg vil være "skikkelig" brud, og da må jeg ha slør også,- det hører liksom med i hele brudepakka . Driver og sparer til langt hår og vurderer evt å få sveisa på litt ekstra, for jeg tenkte å ha det enkelt oppsatt, men hengende nedover ryggen (sånn at håret på en måte fungerer som slør). Slør er jo dyrt, men det er jo påsveising av hår også, så det må enten bli det ene eller det andre... Men det blir ikke helt det samme! Så nå er jeg virkelig i tvil her. Hva mener dere? Er det noen som syns slør MÅ høre med, eller er det hipp som happ? Hvorfor har DU slør? Er jeg "for gammel" til å ha slør?
Gjest gjesta Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Jeg synes ikke slør har noe med alder å gjøre, så har du lyst til å ha det synes jeg du kan det. Jeg er 25, og skal ikke ha slør når jeg gifter meg i sommer, rett og slett fordi jeg ikke synes at det passer til meg. Har du prøvd kjolen med og uten slør? Jeg tror mange ser hva som passer best med en gang de har prøvd.
Majabeth Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Jeg var veldig i tvil på dette med slør. Kjolen min har flere detaljer på overdelen, og etter å ha prøvd både med og uten slør, kom jeg fram til at det ikke blir slør på meg. Kjolen ble borte når sløret kom på. Forøvrig synes jeg ikke det gjør noe at jeg ikke har slør, for jeg føler at slør ikke er helt meg... Når det gjelder alderen din ser jeg ingen problemer med å ha slør. Brud er du åkke som!
Gjest Gjesta Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Men det blir ikke helt det samme! Så nå er jeg virkelig i tvil her. Hva mener dere? Er det noen som syns slør MÅ høre med, eller er det hipp som happ? Hvorfor har DU slør? Er jeg "for gammel" til å ha slør? ← Jeg synes du skal gjøre akkurat det du har lyst til. Jeg skal ha slør. Det ble utrolig fint med langt slør til kjolen og jeg føler også at det er en del av "brudepakka". Men som Aryabeth sier, best å se sammen med kjolen. Da er det lettest å se hva du liker. Synes ikke alderen spiller noen rolle. Du gjør jo forhåpentligvis dette bare en gang, da er det synd å angre senere.
090607 Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Det er mange måter å bruke et slør på også, avhengig av frisyre etc. Det trenger ikke blir dominerende i det hele tatt, med mindre man fester det midt oppå "pæra". Jeg prøve slør der kjøpte kjolen og følte meg enda mer brudete :-)
Gjest Frk Åberg Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 Jeg syns ikke alder bør avgjøre det. Ville heller sett om det passet til kjolen og helheten. Jeg kommer nok ikke til å ha slør. Syns det blir litt "over the top", hvertfall til den stilen jeg kommer til å kjøre. Tror jeg.
*Emma* Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 For meg var det et åpenlyst valg - jeg skal ha slør. hadde i utgangspunktet bestemt meg for kort, men da jeg prøvde fant jeg ut at langt var penere til meg. Hvis du ikke vil ha slør syns jeg du skal droppe det...er jo pent med langt hår, smykker og tiara også (eller blomster i håret eller hva som helst) Jeg syns ikke du skal la alder stoppe deg....og jeg syns heller ikke du skal ha slør fordi du syns du må...men fordi du vil
Snupsipusi Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 25. januar 2007 Takk for svar, alle sammen . Det er så kjekt å høre andres meninger om slikt, og veldig kjekt å høre at dere mener alder ikke har noe med slør å gjøre . Jeg syns i utgangspunktet overdelen på kjolen min er så vakker og spesiell at jeg ikke engang vurderte å prøve slør da jeg kjøpte den (ville ikke skjule de fine detaljene i ryggen). Og egentlig skulle jeg jo bruke min mors kjole, og da jeg prøvde den, plantet hun et slør "på toppen" som var rett og slett UGLY (men kjolen er vakker!). Bestemte meg vel der og da at jeg ikke ville ha slør... Men så ser jeg på bilder av bruder/brudekjoler, og det er jo SÅ mye fint! Og det ser unektelig utrolig romantisk og veldig "brudete" ut med slør, men som Majabeth sier, så er det vel ikke helt "meg", det må jeg vel innse... Jeg vet ikke hva jeg kommer til å gjøre, for vi har ikke brudesalong her vi bor. Får se når vi drar til Tromsø en tur for å finne klær til kjæresten min. Vi skal innom brudesalong(er) der, og da må jeg vel kunne få prøve et slør eller tre, tenker jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå