Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som er så utrolig negativ og av og til vulgær /stor i kjeften. Hun banner og kjefter og snakker til mennesker som om de var dummere eller mindre verdt enn henne, ofte kan jeg bli så irritert at jeg hever stemmen min tilbake og kjefter og da blir hun stille. Men det er konstant noe å klage på virker det som, og ingenting kan noensinne være bra. I tillegg har hun et "noe" vaklende forhold til kjæresten, den ene dagen elsker hun han (tror hun) og den andre dagen er han en "jævla drittsekk" osv - og det går da utover meg igjen fordi jeg blir sittende å høre på. Baksnakking, sladder og banning er det omtrent det eneste du hører, og jeg begynner å bli skikkelig irritert og lei av det :forvirret: Jeg har vanskeligheter med å tilbringe så mye tid med et menneske som er så umodent og så bedrevitende, i tillegg skal hun tøffe seg for alle hun kjenner.

Hvordan får jeg roet ned kontakten litt, for øyeblikket er hun en av de jeg er oftest sammen med og snakker mest med. Men dette begynner å bli veldig slitsomt, fordi vi er så totalt forskjellige. Vi begynner å bli såpass voksne nå at det er på tide å komme seg vekk fra mange av de holdningene man hadde for ett par år siden, og noen har tydeligvis ikke greid det :forvirret: I tillegg merker jeg at jeg blir i dårlig humør , og at jeg ikke har spesielt lyst til å hverken snakke med henne eller møte henne..

Hovedpoenget med dette innlegget var vel egentlig bare å få ut litt innestengt irritasjon - men har noen vært i lignende situasjoner? Jeg har prøvd å fortelle henne at holdningen hennes IKKE er bra, men hun hører ikke. Hvordan får man sånne mennesker litt på avstand uten at det virker for dumt , jeg kan ikke fortsette å finne på dårlige unnskyldninger for å ikke møte henne lenger! :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at hun ikke er deprimert, da? Ei venninne av meg har vært veldig sånn, og hun var dypt deprimert, noe som gjorde at hun ikke klarte å finne en eneste positiv ting med noen.

Jeg er så "barnslig" at dersom jeg ikke vil ha kontakt med noen, svarer jeg sjelden på SMS, og er "usynlig" for dem på MSN.

Skrevet

Du høres ut som meg :ler:

Nei, tror ikke hun er deprimert.. For hun virker ikke sånn "lei seg" negativ, det er mer sånn "Jeg er så kul at ingenting er kult nok" hvis du skjønner hva jeg mener :ler:

Jeg er som jeg er ( og jeg er sikkert negativ en gang iblant jeg også) men jeg har aldri følt noe behov for å utgi meg for å være noe jeg ikke er, leke tøff, kul osv. Det var noe man drev med på barneskolen :)

Skrevet

Kanskje hun egentlig bare er veldig usikker på seg selv...? :sjenert:

Skrevet
Kanskje hun egentlig bare er veldig usikker på seg selv...? :sjenert:

Selvsagt er hun det. Mennesker med slike holdninger har det IKKE godt inni seg, og de har det IKKE godt med seg selv. Det er et faktum.

Men allikevel Silketråden: Det er ikke ditt problem. Hun har selv ansvar for livet sitt, og det er ikke din oppgave å stille opp for henne dersom hun:

1. Ikke er klar for å endre noe hos seg selv

2. Tapper deg for energi og ikke gir deg noe positivt

Men du har også ansvar for ditt liv, og du kan selv velge. Du gir åpenbart uttrykk for at dette er et vennskap som ikke lenger gir deg noen ting, så dropp henne. Finn noen nye venner som du blir oppløftet av å være sammen med i steden.

Vanskelig å kutte, men å la være å svare på meldinger + gjøre seg usynlig på MSN er en fin start. Også å la være å svare telefonen hvis hun ringer. Dette er etter min mening ikke barnslig i det hele tatt - man har rett til selv å velge hvem man ønsker å forholde seg til.

Lykke til!

Klem fra Nelle :)

Skrevet

Høres ut som hun er veldig usikker på seg selv ja, hvorfor skulle hun ellers ha behov for å rakke ned på alt og alle?

Nelle sa alt som trengte å sies synes jeg!

Skrevet

Kanskje hun er usikker, det er feks mye jeg går rundt og tenker som jeg ikke alltid deler med folk. Men jeg får lite lyst til å spørre eller hjelpe fordi jeg ville ikke blitt spurt ( tror jeg) og fordi det ikke er min oppgave å forandre henne.

Vi får se hva som skjer, men bare orker ikke negative mennesker heeeele tiden jeg blir gal av det :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...