Gjest Tweek Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Jeg har nettopp blitt kunde i skandiabanken og jeg har nå fått brevet med kode osv.. MEn når jeg skulle logge inn kommer det med at jeg må laste ned sertifikatr osv.. Men jeg får ikke til å logge inn sånn at jeg er inne der med kontoene.. Jeg bruker safari på mac, og det står ikke som en av programmene skandiaB støtter. Hvordan kan jeg logge inn, sånn at jeg kan få kort og konto osv? Blir irritert av dette her..!
Gjest Deception Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 På MAC er det bare Firefox som funker bra når det gjelder Skandiabanken.
Gjest Tweek Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Ja, jeg har lastet ned det nå, men jeg klarer ikke logge inn fordi jeg må laste ned sertifikatet sier de, selv om jeg har gjort det 4 ganger nå!
Gjest Tweek Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 JEG SKJØNNER DET BARE IKKE!!!!! Faen å dum jeg føler meg, men hva er galt!!!!! ååårhhhh!"!"!
Titta Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Du har trolig ikke lastet ned bankdelen av sertifikatet, da ender du opp med en slik runddans. Ring til banken og få dem til å sende deg oppskrift for hvordan unngå sertifikatrunddans i mozilla - mac, så ordner det seg nok. Du får raskere svar ved å ringe enn å sende mail. Om det er lang kø så legg igjen nummeret ditt så ringer de deg opp igjen, så slipper du å sitte å vente. En mister ikke plassen i køen.
Gjest Tweek Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 Du har trolig ikke lastet ned bankdelen av sertifikatet, da ender du opp med en slik runddans. Ring til banken og få dem til å sende deg oppskrift for hvordan unngå sertifikatrunddans i mozilla - mac, så ordner det seg nok. Du får raskere svar ved å ringe enn å sende mail. Om det er lang kø så legg igjen nummeret ditt så ringer de deg opp igjen, så slipper du å sitte å vente. En mister ikke plassen i køen. ← Ok, da skal jeg gjøre det. Sende nettopp en mail da.. Håper de fikser det, for dette var jævlig irriterende!
Titta Skrevet 25. januar 2007 #8 Skrevet 25. januar 2007 Ok, da skal jeg gjøre det. Sende nettopp en mail da.. Håper de fikser det, for dette var jævlig irriterende! ← Har sendt deg en PM jeg
Gjest Tweek Skrevet 25. januar 2007 #9 Skrevet 25. januar 2007 Takk titta! Nå ble alt fint. Sende over 11 000 kr til den nye kontoen min så låner jeg resten av sambo.. Litt nervøs her, håper det kommer fram, hehe. Har alltid hatt samme bank så har ikke tenkt over det før, men er litt nervøs.
Gjest Tweek Skrevet 25. januar 2007 #10 Skrevet 25. januar 2007 Hvem er det forresten jeg må si i fra til at jeg har annet kontonr.? Bare arbeidsgiveren min ?
Gjest Maxagaze Skrevet 25. januar 2007 #12 Skrevet 25. januar 2007 De du får penger fra. ← Ligningsvesenet f.eks, hvis du får penger tilgode..
reiseglad Skrevet 26. januar 2007 #13 Skrevet 26. januar 2007 Kjære titta! Kan du dele litt hokus pokus med meg også, jeg har ei datter som strever med samme problemet, og hun er så frustrert og holder på å gi opp hele skandiabanken...... Og problemet gjelder hvis bare på Mac ???...... I allefall er det det hun har.
Titta Skrevet 26. januar 2007 #14 Skrevet 26. januar 2007 Kjære titta! Kan du dele litt hokus pokus med meg også, jeg har ei datter som strever med samme problemet, og hun er så frustrert og holder på å gi opp hele skandiabanken...... Og problemet gjelder hvis bare på Mac ???...... I allefall er det det hun har. ← Klart jeg kan Dette problemet dukker opp i firefox, uansett om en bruker mac eller pc. I firefox lastes sertifikatet ned i to deler, bankdel og personlig del, og det er fort gjort å kun laste ned bare den personlige delen. I IE f.eks. så lastes sertifikatet ned i en del, så der går det stort sett lettere. Uansett, om en har lastet ned kun den personlige delen bør en først slette de personlige sertifikatene en har lastet ned før en prøver å laste ned på nytt. Slette sertifikat gjør du ved å velge "Firefox" i toppmenyen og velg så "Valg". Velg fanen "Avansert" og videre "Krypteringer". Trykk så på "Vis sertifikater". Marker sertifikatene og trykk "Slett". (dette er hvertfall alternativene som gjelder på macen min med firefox 2.0, alternativene kan være noe annerledes på pc og med en eldre versjon av firefox.) Lukk ned nettleseren og lukk op p igjen. Når du så laster ned ett nytt et er det viktig at du på steg 2 av 3 trykker "OK" på at du vil laste ned banksertifikat. Her er det fort gjort å bare trykke neste - og da får en bare lastet ned den personlige delen. I boksen du da får opp må du hake av på alle de tre alternativene og så "ok". når det er gjort trykker du "neste" på steg 2 av 3 og du vil komme videre i nedlastingen (velge nøkkellengde osv). Når du får beskjed på skjermen om at du har lastet ned sertifikatet er det viktig at du lukker ned nettleseren og åpner den opp igjen før du prøver å logge inn. Dette for at sertifikatet skal bli ordentlig registrert i nettleseren din. Hvis en gjør dette riktig så skal en få lastet ned sertifikatet. (så lenge det ikke er snakk om at en sitter på en maskin hvor en mangler administratorrettigheter osv. Enkelte arbeidsplasser har lagt inn sperrer for at slikt kan lastes ned). Om dette ikke skulle hjelpe så må en nesten ta kontakt med banken sitt kundesenter. De kan isåfall finne en løsning på det.
Gjest Maxagaze Skrevet 26. januar 2007 #15 Skrevet 26. januar 2007 [...] Klippet veiledning.. ← Vil bare si for en veldig god og grundig forklaring ! Kunne ikke gjordt det bedre selv. Har selv Skandiabanken og firefox, og alt stemmer, ja. ..og dette gjør du uten å få lønn.. ?
lillesky Skrevet 28. januar 2007 #16 Skrevet 28. januar 2007 Joda, du kan bruke Safari og Skandiabanken. Les bruksanvisning her.
Gjest Tweek Skrevet 28. januar 2007 #17 Skrevet 28. januar 2007 Joda, du kan bruke Safari og Skandiabanken. Les bruksanvisning her. ← Kult, det må jeg prrøve å få til en dag..
lillesky Skrevet 28. januar 2007 #18 Skrevet 28. januar 2007 Er iallefall veldig kjekt å ha Skandiabanken i Safari, hvis man bruker Safari mest. Og det var ikke vanskelig å sette opp etter den bruksanvisninga heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå