Gå til innhold

Pai til lunsj el. middag?

Gjest Nattblomst

Anbefalte innlegg

Gjest Nattblomst

Jeg har aldri i mitt liv laget en eneste pai. Tenkte at 2007- det skal være året da Miss Foxy prøver seg på pailaging for første gang. :ler:

Er ikke så glad i bær- og dessertpaier, men kanskje noe med grønnsaker, egg, ost, kjøtt av noe slag, hadde vært noe?

Noen som har noen gode, ikke altfor kompliserte oppskrifter?

Hvis noen har en som ser GOD ut, kjøper jeg paiform i morra. :sjarmor:

Endret av Miss Foxy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp Maizenna paideig på butikken, veldig enkel og grei.

Det står oppskrifter bakpå pakken, men det er veldig enkelt egentlig og det er bare fantasien som setter grenser sånn sett. Til vanlig enkel hverdagspai her i huset går det ofte med rester av skinke eller røkt kjøttpølse, og så putter jeg oppi grønnsaker som brokkoli og purre, heller over eggestand krydret med salt, pepper, og gjerne litt basilikum/hvitløk og legger tomatskiver og litt ost på toppen. Blir kjempegodt :)

Endret av Drua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker å lage en veldig god og enkel pai ved å koke opp en pakke matfløte, og så hakke opp en boks skinke og en purreløk som jeg tar opp i fløten. Det hele lar du koke litt inn og smaker til med salt og pepper. Har ikke noen oppskrift på paibunn for hånden, men det er enkelt å finne på internett, eller du kan kjøpe paideig på butikken som nevnt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...