Gå til innhold

Kjønnshormoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen min ringte meg i dag og sa jeg måtte komme i morgen og ta noen prøver. Han hadde fått prøvesvar fra sist undersøkelse og sa noe om at jeg hadde for lavt nivå av kjønnshormoner. Jeg prøvde å spørre litt rundt det, men fikk ikke noe mer svar enn det. Hva innebærer det? hva kan det bety liksom? Han ville ta noen flere prøver ang dette i morgen da... men jeg ble litt nervøs jeg!?

Ps jeg går ikke på p-piller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du produserer kanskje (sansynligvis) for lite østrogen. Legen vil sikkert anbefale deg nettopp p-piller, men jeg vet ikke om det er løsningen. Selv ville jeg prøvd nattlysolje og soya, og sett om det hadde virket.

Men det må du selv vurdere. Legen din kan sikkert gi deg gode råd. Det jeg vet om dette, er at det ikke er dødelig, men at du kan f.eks. bli plaget av sterk hårvekst osv. hvis du har for mye mannlige hormoner i forhold til de kvinnelige.

Spør han hvilke hormoner du produserer for lite av. Vi produserer flere enn kun østrogen.

Skrevet

i dag snakka jeg med dama i luka. Hun sa det var flere hormoner som skulle sjekkes, men at det i hvert fall dreide seg om østrodiol. og så sa hun en til som jeg selvfølgelig har glemt :(

og noe med hypofysen... blir stressa jeg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...