Gjest uff Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Vel, jeg har igrunnen ingen venner. Jeg har folk på jobb som jeg "klenger meg på" med jevne mellomrom, men blir aldri invitert på noe sammen med dem - har de fester hører jeg ikke et ord, etc. Veldig kjedelig, men jeg har alltid håpet at det skulle "gå seg til". Trodde nemlig at jeg hadde endel nettvenner. Jeg snakket jo med dem hele tiden... Men så gjorde jeg et lite forsøk med at JEG ikke startet samtaler. Vel, det er 2 uker siden jeg prøvde og siden dengang er den eneste jeg har snakket med på nett min egen mor. Var med i et slags "nettsamfunn" der man trengte godkjennelse for å få lese poster og delta i samtaler - skrev et innlegg der om at jeg var litt lei og kom til å bli borte en stund. Ble umiddelbart hivd ut fra hele greia, uten et eneste "ha det bra"... Og nok en gang, dette var folk jeg trodde var vennene mine. Så utenom jobb er nå de eneste jeg har snakket med siden nyttår mora mi og eksen... Skjønner ikke hvorfor ingen liker meg Jeg kan selvfølgelig tvinge folk til å snakke med meg, men det føles ikke særlig bra når jeg ALLTID må starte samtalen og konstant må stille spørsmål for å holde praten i gang... Ikke er de noengang interessert i hvordan det går med meg heller...
Smascha Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Du kan snakke med oss!! Hvor gammel er du?? Så kan vi finne på fine plasser der du kan treffe mennesker! Husk; du er IKKE den eneste som er ensom i verden!
Gjesten29 Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Send meg en pm hvis du vil, har noen tanker om emnet.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Du kan jo begynne å være her på KG Hvor gammel er du TS?
Amalie_85 Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Kjenner den følelsen! Sånn var det da jeg bodde i utlandet! Når jeg begynte på ny skole her i norge ordnet alt seg heldigvis! Håper du og får ordnet det. Er ikke lett å føle seg alene
Silketråden Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 Kanskje du kan finne noe å drive med på fritiden som er sosialt, det er kanskje lettere å få kontakt med mennesker som har samme interesser osv. enn å få kontakt med mennesker du "tilfeldigvis" jobber sammen med..? Finn noe du liker og meld deg på et kurs eller noe annet hvor du får sjansen til å være litt med andre, diskutere ting osv. Det er hvertfall verdt ett forsøk Lykke Til!
la Flaca Skrevet 25. januar 2007 #8 Skrevet 25. januar 2007 Du kan sende pm til meg og. ← Melder meg inn i rekken.
Gjest Pax Skrevet 26. januar 2007 #11 Skrevet 26. januar 2007 Koselig. Ser du, TS, folk bryr seg om deg!
Cata Skrevet 26. januar 2007 #12 Skrevet 26. januar 2007 KG anbefales. Jeg er også "ensom og venneløs", dvs. jeg har venner men ikke her jeg bor. Så jeg registrerte meg her for 2-3 år siden rett og slett for å ha noen å "snakke med" på fritida og har sittet her siden . Fullt så bra som IRL "gå på kafe eller kino eller trening eller noe" venner blir det ikke, men det er en god erstatning. Og hvis det etterhvert ser ut som du bor i nærheten av noen KG'ere så skal du ikke se bort fra at dere kan treffes IRL også. Skjønner deg forøvrig godt. Det sies så pent at man skal ta initiativ selv for å bli kjent med folk og få venner, men det forutsetter faktisk litt respons fra den annen part også. Det blir ikke mange venner dersom man alltid er den som må være frampå.
Gjest ensomhetsekspert Skrevet 26. januar 2007 #14 Skrevet 26. januar 2007 Her er Arild Nyquists dikt om ensomhet: Ensomhet Ensomhet, sier du. Det er greit med litt ensomhet bare det ikke blir for mye. Da åpner jeg døren og roper ut i natten: kom inn kom inn - her er ensomhet nok for to! ja for fire! Og på riktig ille dager brøler jeg: her er ensomhet nok for et helt orkester!
Cognizance Skrevet 26. januar 2007 #15 Skrevet 26. januar 2007 De nettstedene som kaller seg nettsamfunn har mange som er der kun for å fordrive tid og som kansje ikke er interesserte i virkelige relasjoner. Det jeg tror er lurt å gjøre hvis man skal bruke nettet til å rekruttere venner, er å bruke nettet til å finne folk man kan møte i virkeligheten, for så å finne ut om man vil bli bedre kjent. Jeg synes finnenvenn.no er et bra sted. Ellers kan det fungere å være med på aktiviteter som dansekurs, friundervisningskurs, bridge, sjakk, røde kors osv.
Gjest beekeeper Skrevet 26. januar 2007 #18 Skrevet 26. januar 2007 Jeg også! Det er så vanskelig å ikke ha noen å prate med, eller noen der som du kan støtte deg til.. Men vit at det er mange i din situasjon. Det hjelper å ikke føle seg alene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå