Petroline Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Nå skal jeg lage litt mat til det noe forsinkede julebordet vårt. Blant annet vaniljeis og aioli. Med det resultat at jeg kommer til å ha 16 eggehviter til overs.... Kan eggehviter fryses? Kan jo ikke lage marengs eller kokosbollekake av alle...
Arkana Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Ja, de kan fint fryses. (Pavlova er forøvrig en nydelig dessert, men passer kanskje best om sommeren.)
Petroline Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2007 Takk for det! Det dumme er at det er så mange usunne ting man kan lage med eggehviter.. Det spørs om det blir laget noen pavlova'er fremover da. Det er nyydelig!
pulverheksa Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Jeg bruker å fryse eggehvitene enkeltvis, og når jeg f.eks lager pasta og pølse i form, tar jeg ut en hvite eller to og stivpisker og blander i sausen da hever den seg litt og ser mer spenstig enn vanlig kip pølse og pasta i saus.
skrue Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 Om de ikke fyses enkeltvis så bør det iallefall merkes godt hvor mange hviter det er i hver lagringsenhet (boks, pose). Få oppskrifter som spesifierer antall gram hvite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå