Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Gledegru deg :D

Skrevet

Hva syns du da? Syns den var kjempebra selv, det er faktisk år siden en film klarte å holde oppmerksomheten min på samme måte ;)

Skrevet

Hei

Filmen var bra den og tiden fløy av gårde da jeg så den. Men som nevnt i mange omtaler så er det en blodig affære men det beskriver forholdene på den tiden. Jeg håper at Mel Gibson har gjort skikkelig research her slik at det som blir vist er "sant". Se filmen og få inntrykk av hvordan forholdene var i gammel kultur...men hver klar over at dette til tider er ganske voldelig og blodig.

Skrevet

Jeg leste nettopp at det er mange antropologer og historikere som har slaktet Gibson for å gi et svært dårlig bilde av hvordan mayaene faktisk hadde det, selv om deler av det er korrekt. Ikke ta det for god fisk i alle fall.

Skrevet

Jeg har alltid vært veldig interessert i maya-kulturen, og har lest mye om det. Har også vært å sett på pyramider etc.

Jeg ble SÅ skuffet over filmen! 2 timer med blod og gørr. Blæh.. Tror ikke Gibson-filmer er noe for meg, han er så ensidig i sin jødehat..ops, fremstilling mente jeg.

Skrevet (endret)

Jeg så den for en time siden og jeg må si jeg elsket den!

Noe av det beste jeg har sett, spennende og autentisk, vil jeg si. De hadde det jo ganske ille, men det var virkelig en fantastisk historie. Den grep meg og jeg var virkelig helt inni filmen.

Anbefaler alle å se den! :)

Endret av Rexina
Skrevet

Syntes den var knallbra!Rett og slett! :klappe:

Skrevet

Jeg skal se Apocalypto igjen i morgen kveld! :hjerte: Gleder meg noe helt vanvittig! Har blitt frelst :P

Skrevet
Jeg skal se Apocalypto igjen i morgen kveld! :hjerte: Gleder meg noe helt vanvittig! Har blitt frelst :P

Kan det ha noe med "Jesusbarnet" som ble født på slutten å gjøre? :forvirret:

Jeg så denne i helga, og ble skuffet. Som nevnt over har filmen fått kritikk for dårlig/feil framstilling av Maya-kulturen, noe jeg også reagerte på. Greit nok at de drev med menneskeoffring, men jeg mistenker superfanatiske Gibson for å ha overdrevet pga sin egen overbevisning, og dermed framstilt Mayane som mer blodtørstige enn de var. Dessuten er det for mange religiøse undertoner ute å går, så det blir litt too much for meg.

Likevel så skal hovedinnrollehaveren ha skryt. Ikke minst for at han løp rundt halvnaken halve filmen. :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...