gard Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Hei Jeg skal på "før-premiere" å se Apocalypto ikveld. Ser at Arild Abrahamsen gir filmen en sekser: http://web3.aftenbladet.no/kultur/film/article403053.ece . Kommentaren til slutt er litt festlig "Gibson må være en gal mann. Det går ikke an å lage sånt som dette og sove om natta."
Windy Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Hva syns du da? Syns den var kjempebra selv, det er faktisk år siden en film klarte å holde oppmerksomheten min på samme måte
gard Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2007 Hei Filmen var bra den og tiden fløy av gårde da jeg så den. Men som nevnt i mange omtaler så er det en blodig affære men det beskriver forholdene på den tiden. Jeg håper at Mel Gibson har gjort skikkelig research her slik at det som blir vist er "sant". Se filmen og få inntrykk av hvordan forholdene var i gammel kultur...men hver klar over at dette til tider er ganske voldelig og blodig.
Plonk Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 Jeg leste nettopp at det er mange antropologer og historikere som har slaktet Gibson for å gi et svært dårlig bilde av hvordan mayaene faktisk hadde det, selv om deler av det er korrekt. Ikke ta det for god fisk i alle fall.
venus* Skrevet 28. januar 2007 #6 Skrevet 28. januar 2007 Jeg har alltid vært veldig interessert i maya-kulturen, og har lest mye om det. Har også vært å sett på pyramider etc. Jeg ble SÅ skuffet over filmen! 2 timer med blod og gørr. Blæh.. Tror ikke Gibson-filmer er noe for meg, han er så ensidig i sin jødehat..ops, fremstilling mente jeg.
Rexina Skrevet 28. januar 2007 #7 Skrevet 28. januar 2007 (endret) Jeg så den for en time siden og jeg må si jeg elsket den! Noe av det beste jeg har sett, spennende og autentisk, vil jeg si. De hadde det jo ganske ille, men det var virkelig en fantastisk historie. Den grep meg og jeg var virkelig helt inni filmen. Anbefaler alle å se den! Endret 28. januar 2007 av Rexina
Gjest gloria Skrevet 29. januar 2007 #8 Skrevet 29. januar 2007 Syntes den var knallbra!Rett og slett!
Rexina Skrevet 29. januar 2007 #9 Skrevet 29. januar 2007 Jeg skal se Apocalypto igjen i morgen kveld! Gleder meg noe helt vanvittig! Har blitt frelst
Spire Skrevet 30. januar 2007 #10 Skrevet 30. januar 2007 Jeg skal se Apocalypto igjen i morgen kveld! Gleder meg noe helt vanvittig! Har blitt frelst ← Kan det ha noe med "Jesusbarnet" som ble født på slutten å gjøre? Jeg så denne i helga, og ble skuffet. Som nevnt over har filmen fått kritikk for dårlig/feil framstilling av Maya-kulturen, noe jeg også reagerte på. Greit nok at de drev med menneskeoffring, men jeg mistenker superfanatiske Gibson for å ha overdrevet pga sin egen overbevisning, og dermed framstilt Mayane som mer blodtørstige enn de var. Dessuten er det for mange religiøse undertoner ute å går, så det blir litt too much for meg. Likevel så skal hovedinnrollehaveren ha skryt. Ikke minst for at han løp rundt halvnaken halve filmen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå