Gå til innhold

DESPERAT!og frustrert..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, det her går ikke lenger! Jeg har en sønn på tyve mnd som det er så mye styr med før han skal legge seg og til han sovner. Før brukte jeg skrikekuren og den funket etter oppskriften, etter tre netter sovnet han av seg selv uten at vi var i rommet! MEN det skal så utrolig lite til før dette er ødelagt, det kan være at han noen andre passer han en kveld, at han sovner i bilen på vei hjem og at vi bærer han i seng, at han er syk,som han har vært mye i vinter.. osv osv.. og da er det påen igjen, og jeg syns det er forferdelig slitsomt å ha skrike kur en gang i uken, og jeg tenker også på hva naboene tenker, vi bor i rekkehus med en eldre dame som bryr seg om alt og alle, som nærmeste nabo!

Så det har blitt til at vi har vært i rommet hans og kost han i søvn, eller bare stått ved siden av sengen, og dette har også vært greit, han har sovnet, han har jo vært vandt til å ligge alene, så dette er jo luksus! Men nå har han begynt å trekke grensene.. og sovner ikke.. bare ligger å tuller og smiler til oss, prater, synger osv.. det har blitt til at vi har holdt på flere timer for å få han til å sovne, og i går når klokka var kvart over ti, og han enda ikke sov stod jeg ved sengen å gråt,følte meg desperat og frustrert. Jeg trenger litt tid for meg selv også, da jeg går hjemme med han og har ikke tålmodighet til det her! Sovner han halv elve, rekker jeg bare å gjøre nødvendige ting som husarbeid også er det senga.

Så har noen noe tips til meg? Tar i mot alle råd jeg kan få :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest Allinara
Skrevet

Jenta mi er 22 mnd nå, og er en engel til å legge seg om kvelden. Jeg har vært veldig streng og hard med at når det er leggetid så er det det. Vi spiser kveldsmat og snakker om at nå skal hun legge seg snart. Hun forstår utrolig mye av det jeg sier så det lønner seg å prate om det. Det som har hjulpet meg mye er faste rutiner på kvelden, at vi gjør det samme uansett hvor vi er. Da spiller det ingen rolle om leggetiden blir noe forskyvet ved spesielle anledninger heller, så lenge hun ikke sovner i bilen da.det er ett mareritt, men kan jo ungåes hvis man er litt forutseende. du gjør deg selv en gedigen bjørnetjeneste ved å stå ved sengen og kose han i søvn. Du trenger ikke å la han skrike men begynn med at du går inn å sier at mamma er her, stryk han på kinnet og gå ut igjen. Dette gjør du til han sovner. Som oftest trenger de litt trygghet bare, å vite at du ikke er borte selv om du ikke står inne hos ham. Kan hende det tar noen kvelder, men etterhvert så roer han seg helt sikkert.

Skrevet

Har ingen tips, men jeg skriver bare inn for sympati. Vanligvis så er snuppa vår på 17 mnd grei å legge, men etter hun var syk for en uke siden så ble det forandret. Da skal hun ikke legge seg til vanlig leggetid nei, vet ikke jeg om hun rett og slett har fått overdose søvn. Men vi måtte rett og slett drøye leggingen litt, fra kl. 19 til en time seinere, ja her om kvelden var den faktisk rundt 2030 også. Jeg håper det går over av seg selv, at vi sakte men sikkert er tilbake på normalleggetider igjen.

Det er utrolig slitsomt å ikke få en liten stund for seg selv på kvelden ja.

Skrevet

Ellers takk for all sympati og råd :klem: I går kveld gikk jeg inn hvert femte min men han hylgrein så når jeg gikk ut at det endte med at når jeg kom opp, og strøyk han på kinnet så sovnet han... men jeg har satt med ned for å lese den no cry sleep solution boka... håper den har en vindunder kur ;) for jeg orker virkelig ikke skrikekur noe mer!

Skrevet
Denne har jeg faktisk, og jeg har begynt å lese den, men handler ikke den mer om hvordan spebarn skal sove uten å våkne hele natten?

Den finnes både for spebarn og for eldre barn. I den for spebarn står det mer grunnleggende, så den er grei å lese først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...