Gå til innhold

Beskymret!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og som sagt, om eggløsningen kom til normal tid, og mensen ikke gjorde det, så er det iverfall et eller annet i gjære. Enten har eggløsningen vært på en annen tid enn hun selv har trodd, eller så har det vært noen seiglivede sædceller, eller det minst sannsynlige, hun har fått en midlertidig cyste.

Skrevet

Men er det ikke mulig at stress utsetter mens da? Noen har jo ikke mensen regelmessig.

Skrevet
Men er det ikke mulig at stress utsetter mens da? Noen har jo ikke mensen regelmessig.

Nei, stress kan ikke forsinke mensen om eggløsningen har vært.

Lutealfasen (tiden mennom eggløsning og mens) er hos de aller aller fleste jevn, mes max svingning på +/- en dag. Den kan endre seg gradvis over tid, men da er det i såfall at den kan være på 14 dager i et pr år, så på 15 i et, så på 14 osv. Den kan IKKE hoppe frem og tilbake så sant det ikke er snakk om sykdom (inkludert den cysten som tidligere er nevnt). Hadde hun hatt slike problemer før så vil jeg tro at hun hadde merket det tidligere.

Skrevet

Snakket med henne nå. Og hun sa at hun en gang før har opplevd dette. Den gang hadde de brukt kondom, så hun skjønte ikke noen ting. Hun fikk da mensen en uke etter hun skulle ha den.

Skrevet

Har opplevd perioder med slim selv uten at det har vært eggløsning. Så det er ikke umulig at eggløsningen kan komme en uke etter en tror, om slim er eneste indikator. Gikk over til å tempe selv, for å ha bedre kontroll.

Så til senere bruk: Finlesing av ovusoft ;)

Og til nå: Test om hun vil vite noe sikkert, test 24 dager etter samleie skal gi sikkert svar, enten den ene eller andre vei. Er testen negativ, og mensen ikke kommer så kan det nok være lurt å ta en ekstra test neste uke i tilfelle hun er av de som er treg med å produsere HCG.

Skrevet

Hun fikk mensen i morges foressten.

Hun takker alle for svar og er glad at hun fulgte egen magefølelse. For hun visste at det kunne ikke stemme. Derfor kjøpte hun ingen test, selv om mensen var på overtid med en uke.

I kveld blir det fest. :D

Skrevet

Godt mensen kom til slutt :)

(Lurer på hva det er som har vært tilfellet, sen eggløsning, graviditet og spontanabort, eller den cysten jeg ikke klarer huske navnet på? Men, men, det er ikke så nøye så lenge det gikk bra :))

Skrevet
Godt mensen kom til slutt :)

(Lurer på hva det er som har vært tilfellet, sen eggløsning, graviditet og spontanabort, eller den cysten jeg ikke klarer huske navnet på? Men, men, det er ikke så nøye så lenge det gikk bra :))

Det mest sannsynlige er at venninnen min hadde sen eggløsning.

Kan aldri si aldri, men det er nok egentlig det som er mest sikkert.

Hun bommet nok på beregningen. Men som jeg har sett på nettet, så er sjansene små for å bli gravid rundt den tiden.

Skrevet
Det mest sannsynlige er at venninnen min hadde sen eggløsning.

Kan aldri si aldri, men det er nok egentlig det som er mest sikkert.

Hun bommet nok på beregningen. Men som jeg har sett på nettet, så er sjansene små for å bli gravid rundt den tiden.

Jeg glemte å skrive: Hun fortalte meg i dag at mensen kom rett etter sex/orgasme. Noen som hørt om det? Dette har hun opplevd før, men da mensen var forventet.

Skrevet

Det skjer ofte at sex setter i gang mensen hos meg, men da VET jeg at mensen er på vei (temper). Fremskynder det kanskje med 12-15 timer eller noe slikt.

Men som du selv sier, sannsynligvis har eggløsningen vært en ukes tid for sen, og da kommer mensen som den skal en ukes tid senere, selv om det ikke er da hun egentlig venter den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...