Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I de siste par ukene har jeg blitt så tørr på hendene.. Har aldri blitt så tørr før , men nå så er halve høyre lillefinger har i huden og det har kommet en sprekk.. De er tørre, og så er det høyre side uten på nesen som er tørt også.. Vet ikke hvorfor det er sånn plutselig for det har aldri vøre så mye før..

Men hvordan kan ejg få det vekk ?

Har ofte klæsjet på masse krem, men hjelper liksom ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også tørr.

Bruker å bli det på vinteren.

Eneste rådet er å smøre og smøre.

Og så å smøre litt igjen.

Om dagen er jeg tørr og flasser på nesen også.

Men det kommer av at jeg er forkjølet og har måtte snyte så mye.

Så nesen smøres også mange ganger om dagen for tiden.

Skrevet

Kjøp en god håndkrem - og da mener jeg GOD. Mange kremer er helt håpløse nå om vinteren, synes jeg. Men jeg har veldig god erfaring med håndkremen til Dr Hauschka, som du får kjøpt på helsekostbutikker. Den trekker seg godt inn, og gjør huden sterk uten at den virker fet eller noe.

Skrevet

Kanskje jeg skal bruke Dr Hauschka..

Har en fra natusan, men de kremene duger jo ikke i det hele tatt!

Skrevet (endret)

Jeg bruker Locobase repair i disse tider. En skikkeligt seig krem, men den funker.

Bruker den på hendene vel og merke :)

Endret av Nemesis
Gjest Thalassa
Skrevet

og i tillegg burde du huske å bruke hansker når du vasker osv. Hvis du i tillegg vasker deg ofte på hendene kan det være noe av årsaken, siden vann tørrer ut huden og nå vinterstid er jo huden ekstra følsom som sikkert gjør sitt.

Skrevet

For et par år siden hadde jeg kjempetørr hud på hendene. Det ble mye bedre etter at jeg begynte å bruke Apobase fra apoteket, en blå tube med hvit kork og hvit skrift. Den er drøy og billig og funker veldig bra. Godt lukter den også!

Gjest Deception
Skrevet

Jeg smører hendene med Nivea-krem; den seige, hvite i blå metallboks. Av vanlige håndkremer liker jeg Ahava, som du får på Vita og enkelte helsekostbutikker. Dr. Hauschka er veldig lett, og for lite for virkelig tørre hender på denne årstiden.

Skrevet (endret)

Hempkremen fra Bodyshop er helt fantastisk. Men den lukter dritt da...

Endret av Leya
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Smør, smør, smør, bruk hansker hver gang du har hendene i vann, og bruk votter (gjerne ull) når du går ut. Uansett om du bare skal ut med søpla eller hente posten. Kulda får huden til å sprekke.

Hvis du har et yrke der du må vaske hendene mye uten at du er direkte skitten, så kjøp deg sånn vaskesprit med lanolin på apoteket. Da blir du desinfisert på hendene og smurt samtidig, sliter ikke på langt nær så mye som vanlig såpe og vann - og så blir du renere.

Skrevet

Jeg bruker håndkremen med sheasmør fra L'Occitane. Smører meg etter hver håndvask og når det ellers trengs. DEt funker.

Skrevet

jeg bruker lancome sin, syns den fungerer ypperlig for mine tørre hender. liker at kremen er klissete, så det er den..

har også hørt mye positivt om L`OCCATINE sheabutter

Skrevet

Jge er glad i Body Shop sin Hemp og Almond håndkrem.

Skrevet
Jeg bruker håndkremen med sheasmør fra L'Occitane. Smører meg etter hver håndvask og når det ellers trengs. DEt funker.

Denne bruker jeg også, det må være den beste håndkremen jeg har prøvd!

Skrevet

Det beste jeg har prøvd. Jeg bruker Hemp body butter på hendene, det hjelper. :)

Ellers har jeg god erfaring med Avene cold cream håndkrem.

Skrevet

Enig! Den er super nå i kuldehalvåret. Heldigvis forsvinner lukta raskt :)

Gjest Nattblomst
Skrevet (endret)

Etter at jeg begynte å bruke Biotherm Biomains håndkrem, er mine hender helt bra. Smører 3-4 ganger om dagen.

Blir veldig tørr på hendene om vinteren, klør, flasser, sprekker opp og blør... :forvirret: Ikke noe behagelig.

Men nå er hendene helt fine, altså. Eneste negative med den kremen er at den svir litt de første gangene man bruker den dersom man har sprekkesår på hendene- men den reparerer dem fort, så hold ut... :ler:

Endret av Miss Foxy
Skrevet

Får altfor mange tips her :ler:

Tror jeg prøver de fra body shop, billige og enkle og få tak i..

Men hvor kjøper man lóccitane?

Gjest Nattblomst
Skrevet
Men hvor kjøper man lóccitane?

www.strawberrynet.com Der har de også den fra Biotherm til en rimelig penge...

Ellers så har de visst egen L`Occitane-forretning på CCVest (kjøpesenter) på Lilleaker i Oslo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...