Timia Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Jeg hadde aldri kviser som tenåring, men da jeg bikket 20 så fikk jeg et stort utbrudd som har vart i et år nå. Har brukt skinoren i en måned nå og det har tatt bort det værste i kinnene og mellom øynene. Problemet er at det har ingen innvirkning på kvisene i tinningen, langs hårfestet og på haka. Desse er små, røde, delvis underjordiske og bruker lang tid på å modne. Jeg har en pakke med Diane p-piller, men jeg vet ikke om jeg tørr å ta dem fordi jeg bruker å reagere med veldig nedsatt sinnstemning ved bruk av p-piller og etter det jeg har forstått så har diane veldig mye mer østrogen i seg enn vanlige p-piller. Tetracyliner får jeg ikke hos legen fordi det ikke er alvorlig nok. Greit jeg ikke har sååå mange kviser nå (10-15 små), men det er så irriterende å gå rundt med røde prikker i ansiktet hele tiden. Hva er neste steg nå? Finst det flere alternativer som jeg ikke har nevnt eller er jeg bare nødt til å prøve diane?
Lola83 Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Yasmin p piller.. De mildeste du får tak i, ingen bivirkninger på meg i hvertfall..utenom stressfri hud da og null menssmerter, men det klager vi ikke på
Timia Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2007 Yasmin p piller.. De mildeste du får tak i, ingen bivirkninger på meg i hvertfall..utenom stressfri hud da og null menssmerter, men det klager vi ikke på ← Jeg fikk Yasmin p-piller for noen år siden da de var relativt nye på markedet og det er faktisk det merket jeg har fått størst bivirkininger av. Puppene mine gikk fra B - D cup (savner B puppene) og jeg fikk store humørsvingninger. Det var en befrielse da jeg oppdaget årsaken til humørsvingningene og jeg sluttet på dem. Men jeg hører mange andre er fornøyde...
Rexina Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Har du analysert og funnet ut hva slags hud du har? Jeg trodde lenge at jeg hadde fet/blandingshud, men jeg har tørr hud. Nå har jeg begynt med renseprodukter for tørr hud, og kan merke forskjell Hvis ikke det går vekk kan det hende du ikke drikker nok vann, får nok søvn, er stresset osv. Sånne ting kan også ha noe å si. Jeg har også gått på Diane, men de har veldig mange hormoner i seg, og er ikke bra i lengden. Har gått på Yasmin også, og da hadde jeg også fin hud, men jeg synes ikke det er løsningen på noe. Man får ofte bivirkninger, så hvis man ikke trenger prevenson, er det unødvenig.
Tulipanpiken Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Jeg har også brukt Yasmin i mange år. Selv da jeg ikke var i forhold fortsatte jeg med det fordi huden min, både i fjeset og på ryggen, ble kjempefin og kvisefri. Nå har jeg sluttet og får litt kviser her og der jeg også. Vil egentlig ikke anbefale å begynne på p-piller bare for kvisenes skyld, iallfall ikke i første omgang. Kan være noen bivirkninger og generelt er det vel ikke spesielt bra å proppe seg full av hormoner Hva med å ta en tur til en hudpleier? Har hørt at flere av de har sånn maskin som "leser" huden i ansiktet for å se om det er tørr eller fet hud, enten over hele eller i partier. De kan sikkert gi deg råd om hvilke produkter du skal bruke. Et lite tips; skriv opp navnene på produktene de anbefaler eller be om prøver og så bestiller du heller på lookfantastic.com
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 Ta en tur til hudlege du. Ikke bruk p-piller til noe annet enn prevensjon eller andre medisinske ting hvis du ikke må. Særlig ikke hvis du har fått bivirkninger før. Yasmin ga meg like mye bivirkninger som Trionetta, det tok bare litt lengre tid.
Lola83 Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 Ta en tur til hudlege du. Ikke bruk p-piller til noe annet enn prevensjon eller andre medisinske ting hvis du ikke må. Særlig ikke hvis du har fått bivirkninger før. Yasmin ga meg like mye bivirkninger som Trionetta, det tok bare litt lengre tid. ← Ja, du må selvfølgelig ikke bruke p piller kun for huden, det er jo et prevansjonsmiddel. Det må sies at jeg selv ikke har noen spesielle hudproblemer..men jeg bruker Yasmin som prevansjon og har bare merket positive bivirkninger. Hudpleie, søvn, gener, vitaminer osv. osv. er det som må til for og få en fin hud. I mitt tilfelle i hvertfall.. Lykke til
Gjenglemt sykkellås Skrevet 25. januar 2007 #8 Skrevet 25. januar 2007 Diane er først og fremst et middel til bruk for uren hud og/eller mye hårvekst. Det at den kan brukes som p-pille er bare en slags sideeffekt. Jeg skjønner at du er skeptisk til å bruke legemidler som kan ha mye bivirkninger, men ofte kommer kviser av arv og/eller gener og derfor behøver det ikke ha noe som helst med "stresshud", overspising av sukkerprodukter eller bruk av feil kosmetikk å gjøre. På samme måte trenger ikke drikking av masse vann, sunn kost eller bruk "riktige" hudprodukter gi noe slags virkning på huden. Diane er ikke farlig å bruke for mennesker som er friske, legen din hadde aldri skrevet ut dette legemiddelet til deg da. Mange mennesker går på Diane i 15 år uten at de tar noe skade av det. Og Yasmin og Diane er to helt forskjellige preparater, bare så det er sagt.
Timia Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 25. januar 2007 Takk for svar! Jeg har tørr hud, men bruker produkter for sensitiv hud nå siden jeg har begynnt å reagere lett på ting. Mulig jeg burde spandert på meg en time hos hudpleier, men jeg har endel kviser i hodebunnen også som klør og er vonde og de forsvinner hverken av hudpleier eller skinoren. Tror ikke at det er så mye arvelige faktorer for jeg hadde som sagt ikke kviser i tenårene og det er heller ikke noe særlig kviser i familien min heller. Stress kan kanskje være en faktor for jeg stresser mye fortiden, men det kan jeg ikke gjøre noe med. Kostholdet er relativt sunt i forhold til hva jeg har spist før. Vil jeg få resultat av Diane etter en prøvemåned eller må jeg holde på over lang tid?
Gjest Frøken Titt Skrevet 25. januar 2007 #10 Skrevet 25. januar 2007 Vært hos hudpleier da? Hva med å ta en dyprens og hvis hun mener hun ikke kan få vekk alt kan det hende de pensler. Det skal jeg gjøre et par ganger pga noen nuppekviser jeg vil ha vekk som ikke gikk an å klemme ut.
Rexina Skrevet 25. januar 2007 #11 Skrevet 25. januar 2007 Vil jeg få resultat av Diane etter en prøvemåned eller må jeg holde på over lang tid? ← Det tar nok mellom 4-6 mnd før du ser resultater. I alle fall gjorde det det på meg, men det er som nevnt masse hrmoner i de, så jeg ville ikke anbefalt de. Endel bivirkninger også!
Luzi Skrevet 27. januar 2007 #12 Skrevet 27. januar 2007 Jeg har også gått på Diane, men de har veldig mange hormoner i seg, og er ikke bra i lengden. ← har hørt mange fortelle at diane ikke er bra i lengden, men jeg skjønner ikke helt hvorfor? Har snakket med legen min, og hun sier at det ikke gjør noe om jeg fortsetter på dem. (har gått på de siden jeg var 15, er 20 nå.) prøvde meg et år på yasmin, men da kom kvisene tilbake. så tør ikke slutte igjen hehe
Chic' Wilma Skrevet 27. januar 2007 #13 Skrevet 27. januar 2007 Beste kvisemiddelet i verden. (men kanskje også for mange det ekleste??) Steril urin. Tiss på en bomullsdott og klapp det lett over problemområdet. Liten terskel å overskride sånn til å begynne med men det virker ihvertfall på normale utbrudd. Usikker på hvordan det vil funke på mer kroniske hormonutbrudd. Den får prøve som tør
Gjest Tangerine Skrevet 27. januar 2007 #14 Skrevet 27. januar 2007 (endret) Beste kvisemiddelet i verden. (men kanskje også for mange det ekleste??) Steril urin. Tiss på en bomullsdott og klapp det lett over problemområdet. Liten terskel å overskride sånn til å begynne med men det virker ihvertfall på normale utbrudd. Usikker på hvordan det vil funke på mer kroniske hormonutbrudd. Den får prøve som tør ← Hvorfor skal liksom det virke?? Høres utrolig heslig ut. Endret 27. januar 2007 av Cardigan
Chic' Wilma Skrevet 28. januar 2007 #15 Skrevet 28. januar 2007 Urin er nok en variant av hvitløk og brystmelk som ingen ønsker å høre så mye om, nettopp fordi de synes det er 'heslig`. Du finner også syntetisk fremstilt urin i mange legemidler, syntetisk nettopp fordi mange synes det er 'heslig' med ekte vare. Det finnes utallige kjerringråd når det gjelder urin og mange blir faktisk brukt til vanlig idag. Eg. har babyer utslett gnir du en fersk våt bleie over utslettet og vips er det borte og dette virker stort sett på alle 'normale utslett`¨. Du har også noe som heter Urin Terapi. Her går ting litt lengre og urinen bruksområder blir litt utvidet men det benyttes og skrives om mye på div. akne forum, men det er gjerne sånn at man kommer dit først når man har prøvd alt annet og det ikke virker. Et viktig poeng her er at urin ikke regnes som et avfallsstoff men kan mer sammenlignes med matrester (hehe) og ergo er helt greit for fortæring. Denne biten har jeg ikke prøvd selv. Selv gjør jeg det kun når jeg får en og annen underjordisk bombe og det er utrolig effektivt og heller ikke så ekkelt. Faktisk synes jeg det er mye eklere med alt det rare du i medisinens navn rådes til å putte i deg. Ting som forstyrrer hele kroppens balanse, tørker ut huden og kan gi en hel rekke andre bivirkninger. P-pilller er nevnt og jeg tror nok jeg heller tisser på en bomullsdott enn å forstyrre hele hormonbalansen for å renske opp huden min. Men det er meg og jeg har full forståelse for at mange synes dette er litt tvilsomt men jeg har ikke funnet på det selv da
skanky Skrevet 28. januar 2007 #16 Skrevet 28. januar 2007 Jeg har en pakke med Diane p-piller, men jeg vet ikke om jeg tørr å ta dem fordi jeg bruker å reagere med veldig nedsatt sinnstemning ved bruk av p-piller ← Det er ikke sikkert mine erfaringer kan overføres til deg, men: Jeg har slitt med voldsomme humørsvingninger og manglende sexlyst i forbindelse med forskjellige p-piller, men har nå gått på Diane i 3 mnd og det har ikke gått utover hverken humør eller sexlyst i det hele tatt. Når det gjelder huden, følte jeg at den faktisk ble litt forverret de første månedene på Diane, men at den har begynt å stabilisere seg og gradvis forbedre seg nå. Jeg tror også dette har litt sammenheng med at jeg har begynt å bruke Proactivs hudpleieserie (den fra tv-shop ja!), som faktisk er utrolig bra og til å anbefale! Sitter igjen med et par av disse vonde underjordiske cystene som jeg håper Diane skal ta knekken på til slutt, men alle småkvisene/"nuppene" forsvant etter et par ukers bruk. Men, som med å bruke tiss i ansiktet, så må man jo over en liten terskel før man bestiller produkter fra TV-shop
Rexina Skrevet 28. januar 2007 #17 Skrevet 28. januar 2007 Når det gjelder huden, følte jeg at den faktisk ble litt forverret de første månedene på Diane, men at den har begynt å stabilisere seg og gradvis forbedre seg nå. Jeg tror også dette har litt sammenheng med at jeg har begynt å bruke Proactivs hudpleieserie (den fra tv-shop ja!), som faktisk er utrolig bra og til å anbefale! Sitter igjen med et par av disse vonde underjordiske cystene som jeg håper Diane skal ta knekken på til slutt, men alle småkvisene/"nuppene" forsvant etter et par ukers bruk. ← Det blir verre før det blir bedre, for Diane pillene "renser" ut kvisene på en måte. De tar vekk alle underjordiske kviser, derfor kommer de ut og så får du fin hud. Men jeg vil ikke anbefale Diane piller, for de er veldig mye hormoner i seg og er ikke bra i lengden.
Luzi Skrevet 28. januar 2007 #18 Skrevet 28. januar 2007 har nå letet etter hvorfor man ikke må bruke diane altfor lenge, men det var mest før dette gjaldt. pillene er blitt mye mildere den siste tiden, så det skulle ikke gjøre noe
Gjest gjesta Skrevet 28. januar 2007 #19 Skrevet 28. januar 2007 Urin er nok en variant av hvitløk og brystmelk som ingen ønsker å høre så mye om, nettopp fordi de synes det er 'heslig`. ← Hva er det du gjør da? Tar en dråpe urin på kvisa, og så går den vekk?
Chic' Wilma Skrevet 28. januar 2007 #20 Skrevet 28. januar 2007 Hva er det du gjør da? Tar en dråpe urin på kvisa, og så går den vekk? ← Yepp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå