Gjest King James Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 La oss si at to personer skal til og dø og dere kan redde 1 av dem. det er et barn og en gamel mann men barnet er ondskapen selv og vil bli en grussom morder i voksen alder mens den gamle mannen har levd livet som en helgen og vil før sinn død finne ut hvordan man kurerer HIV\AIDS. Hvem ville dere da ha reddet barnet som vil bli en massmorder eller den gamle mannen som vil finne ut kuren for HIV\AIDS `?
Gjest Maxagaze Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 La oss si at to personer skal til og dø og dere kan redde 1 av dem. det er et barn og en gamel mann men barnet er ondskapen selv og vil bli en grussom morder i voksen alder mens den gamle mannen har levd livet som en helgen og vil før sinn død finne ut hvordan man kurerer HIV\AIDS. Hvem ville dere da ha reddet barnet som vil bli en massmorder eller den gamle mannen som vil finne ut kuren for HIV\AIDS `? ← Du vet ingenting om hvordan barnet vil bli som voksen, hypotetisk eller ei. Det er ingenting som heter synskhet, men det mye som heter godtroenhet. Jeg hadde reddet barnet, fordi det sannsynligvis har mange år foran seg, gamlingen har ikke så mange.. Du ba meg jo velge.. ?
Gjest Frk Åberg Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Barnet. Fordi det har et langt liv foran seg, med muligheter for å komme på rett spor.
Gjest King James Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Barnet. Fordi det har et langt liv foran seg, med muligheter for å komme på rett spor. ← poenget med spørsmålet er at han ikke har noen mulighet livet er bestemt for barnet.
Gjest King James Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 Du vet ingenting om hvordan barnet vil bli som voksen, hypotetisk eller ei. Det er ingenting som heter synskhet, men det mye som heter godtroenhet. Jeg hadde reddet barnet, fordi det sannsynligvis har mange år foran seg, gamlingen har ikke så mange.. Du ba meg jo velge.. ? ← Dette barnet lever i min fantasi. Så jeg vet faktisk hvordan dette barnet vil bli og vist jeg i mine tanker bestemte at dette barnet skulle bli en morder så blir det en morder. Selv om du ikke tror på synskhet så betyr ikke det at det ikke finnes. Nå skal jeg selv si at jeg er svert skespisk til synskhet men og avise det gjør jeg ikke. Hva har dette med godtrohet og gjøre ?
Gjest Frk Åberg Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 poenget med spørsmålet er at han ikke har noen mulighet livet er bestemt for barnet. ← Da gjør jeg opprør mot premissene Om du skulle vite alt hva som skjer, og du på forhånd har bestemt at barnet forblir en morder, så blir det for hypotetisk og virkelighetsfjernt til at diskusjonen blir uinteressant. Hvis man ser på et rent samfunnsmessig - barnet dreper masse folk, mens mannen redder mange liv, så bør man velge mannen. Men virkeligheten er nettopp å forholde seg til usikkerhetsmomenter.
Gjest StoreSky Skrevet 25. januar 2007 #8 Skrevet 25. januar 2007 Den gamle seff! En kur mot HIV/aids er ikke å forrakte.
Minien Skrevet 25. januar 2007 #10 Skrevet 25. januar 2007 Den gamle, uten tvil. Greit nok at et barn har mange år foran seg, men en kur for HIV/AIDS er mye mer viktig enn et barn. Selv om barnet ikke hadde hatt anlegg for å bli massemorder.
Gjest Skya Skrevet 25. januar 2007 #11 Skrevet 25. januar 2007 Den gamle, da vi vet at han kan redde mange liv. Det kan jo ikke barnet, uansett om det kommer inn på rett spor.
La Luna Skrevet 25. januar 2007 #12 Skrevet 25. januar 2007 Den gamle, da vi vet at han kan redde mange liv. Det kan jo ikke barnet, uansett om det kommer inn på rett spor. ← Hvordan vet vi at barnet ikke kan redde mange liv? Kanskje han/hun finner en kur mot all kreft
Gjest King James Skrevet 25. januar 2007 #15 Skrevet 25. januar 2007 Hvordan vet vi at barnet ikke kan redde mange liv? Kanskje han/hun finner en kur mot all kreft ← Fordi det er jeg som avgjør dette barnet og jeg har bestemt at dette barnet skal bli en morder og ingen kan forandre det bortsett fra meg.
Gjest Advena Skrevet 25. januar 2007 #16 Skrevet 25. januar 2007 Fordi det er jeg som avgjør dette barnet og jeg har bestemt at dette barnet skal bli en morder og ingen kan forandre det bortsett fra meg. ← Ego.
Amalie_85 Skrevet 25. januar 2007 #17 Skrevet 25. januar 2007 Den gamle mannen! Og det at man ikke vet om barnet kanskje forandrer seg. Jo det vet vi jo! Det er jo det som er spørsmålet. Vi vet jo at barnet er slemt og mannen er god!
Gjest King James Skrevet 25. januar 2007 #18 Skrevet 25. januar 2007 (endret) Ego. ← I Sall not forget this insult Endret 25. januar 2007 av King James
Gjest Maxagaze Skrevet 25. januar 2007 #19 Skrevet 25. januar 2007 Den gamle. Jeg liker ikke barn. ← Jeg er heller ikke overvettes begeistret for barn..
Gjest Skya Skrevet 25. januar 2007 #20 Skrevet 25. januar 2007 Hvordan vet vi at barnet ikke kan redde mange liv? Kanskje han/hun finner en kur mot all kreft ← Om ikke King James hadde bestemt at barnet ikke kunne det så hadde det uansett bare vært kanskje. Gamlingen VET vi kan redde liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå