Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som er så utrolig negativ og av og til vulgær /stor i kjeften. Hun banner og kjefter og snakker til mennesker som om de var dummere eller mindre verdt enn henne, ofte kan jeg bli så irritert at jeg hever stemmen min tilbake og kjefter og da blir hun stille. Men det er konstant noe å klage på virker det som, og ingenting kan noensinne være bra. I tillegg har hun et "noe" vaklende forhold til kjæresten, den ene dagen elsker hun han (tror hun) og den andre dagen er han en "jævla drittsekk" osv - og det går da utover meg igjen fordi jeg blir sittende å høre på. Baksnakking, sladder og banning er det omtrent det eneste du hører, og jeg begynner å bli skikkelig irritert og lei av det :forvirret: Jeg har vanskeligheter med å tilbringe så mye tid med et menneske som er så umodent og så bedrevitende, i tillegg skal hun tøffe seg for alle hun kjenner.

Hvordan får jeg roet ned kontakten litt, for øyeblikket er hun en av de jeg er oftest sammen med og snakker mest med. Men dette begynner å bli veldig slitsomt, fordi vi er så totalt forskjellige. Vi begynner å bli såpass voksne nå at det er på tide å komme seg vekk fra mange av de holdningene man hadde for ett par år siden, og noen har tydeligvis ikke greid det :forvirret: I tillegg merker jeg at jeg blir i dårlig humør , og at jeg ikke har spesielt lyst til å hverken snakke med henne eller møte henne..

Hovedpoenget med dette innlegget var vel egentlig bare å få ut litt innestengt irritasjon - men har noen vært i lignende situasjoner? Jeg har prøvd å fortelle henne at holdningen hennes IKKE er bra, men hun hører ikke. Hvordan får man sånne mennesker litt på avstand uten at det virker for dumt , jeg kan ikke fortsette å finne på dårlige unnskyldninger for å ikke møte henne lenger! :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært akkurat den situasjonen, men jeg har opplevd at det har vært behov for avstand i et vennskapsforhold. Du kan jo la være å foreslå å møtes, og prøve å finne på fler ting med andre eller for deg selv? Det går selvsagt også an å si at man ikke orker å treffes så ofte, men det kan jo lett oppfattes negativt :forvirret: Så det beste er kanskje å prøve å holde "naturlig" avstand, min erfaring er at det gjerne fungerer bra (unntatt i de tilfellene det tolkes som manglende interesse, oppofring osv ... )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...