Pimbila Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 I følge et amerikansk forum for de med samme hjerneskade som min sønn, anbefaler de å ha peppermintolje på føttene når barna har feber, i stedet for å ta febernedsettende. Noen som har erfaring med peppermintolje? Hvor kan jeg kjøpe det?
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Det får du kjøpt på de fleste helsekoster. Bruker den selv, men kjenner ikke til den brukt som febernedsettende. Nå vet jeg ikke hvilken hjerneskade din sønn har, men enkelte oljer bør ikke bruke ved epelepsi (beklager stavingen, jeg ser det er feil, men jeg klarer ikke se hvor feilen er). Jeg kan se om jeg finner noe informajon om peppermynte er i den gruppen om det er aktuelt?
Pimbila Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2007 Han mangler hjernebjelken som består av 200 mill nerveceller, og som binder sammen de to hjernehalvdelene. Mange med den diagnosen har epilepsi, men han har heldigvis ikke fått det ennå (bank i bordet). Hvorfor kan ikke de med epilepsi bruke oljer?
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Da forstår jeg omtrentlig hvilken hjerneskade det er snakk om. Jeg fant to greie linker: http://64.233.183.104/search?q=cache:TeX_l...no&ct=clnk&cd=3 http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/ment_pip.htm Så peppermynte skal ikke brukes ved epilepsi. Det eneste jeg vet er at det kan utløse anfall, men jeg vet ikke hvorfor det kan utløse de. Mulig det setter i gang prosesser i hjernen som overbelaster det "elektriske annlegget"? Men hvorfor det skjer er mer uklart for meg.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 Ingen årsak (Om du skulle snuble over noe informasjon om hvorfor, og ikke bare at det er slik, om eteriske oljer og epilepsi, kunne du lagt ut linken her? Jeg ble nyskjerrig selv her )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå