Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser for meg at jeg skal ha slør foran ansiktet da jeg går opp til alteret. (Har kanskje sett for mange amerikanske filmer :ler: )

Men når jeg tenker meg om så kan jeg ikke huske at noen av de brudene jeg har vært i bryllup til har hatt det.

Er dette helt uvanlig?

Jeg har tenkt litt sånn at da kan jeg gjemme meg litt bort.. hehe (sceneskrekk)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok ikke så vanlig lenger det nei...Kanskje mest i amerikanske filmer, så du nevner. Men noen er det sikkert?!

Skrevet

Tenkte det også litt romantisk at han løfter sløret mitt, ved alteret.

Skrevet

Jeg skal ha slør foran ansiktet. Syns det er romantisk og litt spesielt. Er jo nesten ingen som gjør det lenger.

Men dette må avtales med presten, og det kan være kjekt at brudgom får øve seg ett par ganger, er tyllen i sløret veldig stiv, kan det være vanskelig å løfte bak sløret uten å ødlegge håroppsatsen (vel og merke hvis du har det da :))

Skrevet
Jeg skal ha slør foran ansiktet. Syns det er romantisk og litt spesielt. Er jo nesten ingen som gjør det lenger.

Har det altså vært vanlig å gjøre dette i Norge noensinne? Det er i så fall ukjent for meg.

Skrevet

Kanskje ikke her i Norge, men i andre land. Men sånn generelt sett er dette en tradisjon som forsvinner.

Har snakket med noe nav mine gifte venninner, de hadde begge lyst til å ha slør foran ansiktet, men turte ikke av frykt for andres reaskjoner. De angrer litt i dag på at de ikke gjorde det. Jeg vil ikke angre på noe, så jeg gjør det jeg har lyst til. Normalt eller ikke :)

Tror vi må slutte å tenke på hva "alle andre" gjør :)

Skrevet
Har det altså vært vanlig å gjøre dette i Norge noensinne? Det er i så fall ukjent for meg.

Jeg vet ikke.. Jeg har alltid gruet meg til å gå opp midtgangen, og når jeg blir nervøs, blir jeg klumsete. Kommer sikkert til å snuble. Tenkte jeg kanskje kunne gjemme meg litt bak sløret :sjenert:

Dessuten er det romantisk også, at han løfter opp sløret. :)

Kanskje ikke her i Norge, men i andre land. Men sånn generelt sett er dette en tradisjon som forsvinner.

Har snakket med noe nav mine gifte venninner, de hadde begge lyst til å ha slør foran ansiktet, men turte ikke av frykt for andres reaskjoner. De angrer litt i dag på at de ikke gjorde det. Jeg vil ikke angre på noe, så jeg gjør det jeg har lyst til. Normalt eller ikke :)

Tror vi må slutte å tenke på hva "alle andre" gjør :)

Jeg synes det ser fint ut.. Og det er sant som du sier, det er viktig å heller gjøre det, så man ikke angrer på at man ikke gjorde det.. :)
Skrevet

Da jeg drev kjoleprøving så prøvde jeg også en del slør, og dama i den ene butikken tok det forran ansiktet mitt for at jeg skulle få se hvordan det var. Det er ikke en norsk tradisjon, men hun sa en del vil gjøre det slik fordi de har sett så mange amerikanske filmer.

Også ja, nettopp det at de tror de kan "gjemme" seg bar sløret, at ikke alle skal se at de gråter eller generelt se dem så godt. Noe som ikke funker i det hele tatt, det er svææææært få slør som skjuler deg i det hele tatt påpekte hun. (og det fikk jeg jo se da jeg prøvde det slik, selv når jeg så gjennom sløret to ganger (altså jeg så ut av sløret, inn i speilet hvor jeg så meg selv gjennom speilet) så var jeg på ingen måte "skjult")

Jeg skal ha enkelt slør jeg da, det var ikke aktuelt for meg å ha det forran ansiktet.

Men den som vil må selvagt få gjøre det, uten å tenke på hva andre tenker. Det er deres dag, ikke alle andre sin.

Skrevet

Jeg prøvde også kjolen med slør foran ansiktet.. Og da ble det hele mere eventyrlig.. (kan selvsagt ha noe med at jeg ikke hadde sminket meg og så helt syk ut den dagen ;) )

Skrevet

Gjør som du vil. Jeg har vel bare vært i et bryllup hvor det var gjort, men ser ikke noe galt i det.

Selv vil jeg ikke ha det da. Synes det er penere uten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...