Gjest Revenka Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Vil gjerne ha tips om alternativer til vanlig bordkort.
Chelsea Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Hva mener du med vanlige bordkort da? I bryllup jeg har vært har bordkort vært alt fra steiner, trebiter, trehjerter, trolldeigfigurer, silkesløyfer med påskrevet navn til enkle hvite brettede små bordkort med navnet på (ferdigkjøpte pakker på bokhandel). Vi hadde et hefte hvor det inni bl.a. var oversikt over bordplassering m/hvem som var hvem og menyen. Hvis det hadde kommet sanger skulle de inn i samme hefte. På forsiden hadde vi navnet til gjesten. Papir og dekorpapir og bånd fra Norway Designs.
flickan Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 -satengbånd knytt rundt stetten på glasset. Med navn skrevet på båndet. -Sløyfe (av sateng, bast, e.l)rundt servietten (som en serviettring) med til/fra "tag" som kan kjøpes på Panduro.(artikkel nr 060103) -Rose med satengbånd. Navn skrevet på båndet. - Rose med tag kjøpt på panduro (se over) -Et enkelt silkebånd liggende vannrett over tallerkenen. Navn på båndet. -Menyhefte med navn på forsiden. -Kartong med transparant ark (kan printes på) over, festet med nagle. En 1/4 A4-side gir plass til meny også. - En liten "favour-eske" med navnelapp festet på toppen med 3D-puter. (løfter lappen litt opp fra overflaten)
Majabeth Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 I et bryllup jeg var i hadde de snurret neverflak rundt stetten på glasset. Brudeparet var veldig aktiv i naturen, og bryllupet var ute. Det passa veldig bra med det paret står for.
Susannah Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 I et brullyp vi var i nylig, var hvert bordkort en liten hjerteformet eske i samme farge som borddekorasjoner/blomster. På lokket var navnet til den enkelte skrevet, sammen med en sløyfe og 2 "gull"-ringer. Veldig fine, men sikkert litt tidkrevende! Og jeg synes godt det kunne vært noe oppi eskene
mowgli Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 Vi skal forøvrig ha denne varianten, bare med litt andre farger
Doratheexplorer Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 Her var mange gode tips til bordkort. Vi har ikke bestemt oss ennå, så det kan jo være at vi får bruk for noe her Disse er jo også litt søte da
Bellanice Skrevet 25. januar 2007 #9 Skrevet 25. januar 2007 Vi hadde kombinert bordkort og festprogram. Slik så de ut. Trekkspillbrettet.
Mirabella83 Skrevet 25. januar 2007 #10 Skrevet 25. januar 2007 Vi skal forøvrig ha denne varianten, bare med litt andre farger ← Hva står inni kortet?
mowgli Skrevet 26. januar 2007 #11 Skrevet 26. januar 2007 Inni skal vi ha: Meny Bordplassering Kort presentasjon av alle gjestene m/bilde "Bordregler"
Doratheexplorer Skrevet 26. januar 2007 #12 Skrevet 26. januar 2007 Jeg leste de "bordreglene" en eller annen plass, men finner de ikke nå Vet du Mowgli hvor jeg kan finne de igjen?
mowgli Skrevet 26. januar 2007 #13 Skrevet 26. januar 2007 Hei, Her er noen: Man spiser kun av sin egen tallerken Len Dem ikke over naboen når det begynner å gynge Unngå trengsel under bordet; Krabb til høyre! Hvite elefanter avleveres diskret i garderoben Lyserøde krokodiller slippes ut i toalettet. Husk å trekke i snoren! Servietter er ikke medisin og bør ikke inntas etter måltidet Snyt ikke nesen i servietten Det anses for upassende å klø sig i håret med sin gaffel Av hensyn til andre ved bordet bør man ikke kile sin borddame mens hun drikker Hvis du gjesper under talene - så vær dannet og lat som om du skjærer tenner. Skulle din borddame være uheldig å søle på seg, så brist ikke i skogglatter - en gentleman skal kun fnise Hvis du sklir under bordet, så vik fra damenes bein Kom tilbake hvis De ikke kan finne hjem. Det er ingen skam å snu! Sadistisk oppførsel overfor varme retter må ikke finne sted Levende lys hører ikke med til menyen. Heller ikke blomstene Etter inntak av 37 enheter er det forbudt å puste på sidemannen For glemte eller tapte personer garanteres ikke Det anses for upassende å bruke gaffelen under beltestedet, likgyldig til hvilket formål Nyt turen, hvis du selv kjører hjem, det går kanskje 2-3 år før du kan det igjen
♥Mirella♥ Skrevet 12. februar 2007 #15 Skrevet 12. februar 2007 Jeg skal skrive gjestenes navn på glass (vinglass). Da blir dette også en "gave" som gjestene kan ta med seg hjem. Skal kanskje skrive navnene et annet sted også. f.eks på meny/sanghefte/festprogram el.l
Gjest Revenka Skrevet 12. februar 2007 #16 Skrevet 12. februar 2007 Det med navn på vinglass tenkte jeg på også, men vi skal ha middagen på hotell så det er ikke aktuelt. Men nå har jeg altså kjøpt organzaposer som skal fylles med operamints.. hurra!
♥Mirella♥ Skrevet 12. februar 2007 #17 Skrevet 12. februar 2007 Det med navn på vinglass tenkte jeg på også, men vi skal ha middagen på hotell så det er ikke aktuelt. Men nå har jeg altså kjøpt organzaposer som skal fylles med operamints.. hurra! ← Skal ha på hotell vi også... Hvorfor er det ikke aktuelt da?
Amalie_85 Skrevet 12. februar 2007 #18 Skrevet 12. februar 2007 hva med små kubbelys som man maler navnet på? bare noe jeg fikk for meg etter å ha laga bursdagsgave
Gjest Revenka Skrevet 12. februar 2007 #19 Skrevet 12. februar 2007 Skal ha på hotell vi også... Hvorfor er det ikke aktuelt da? ← Tenkte bare at de på hotellet hadde servise og glass, ikke annen grunn
ally82 Skrevet 12. februar 2007 #20 Skrevet 12. februar 2007 Jeg skal bruke samme blomst som i brudebuketten (orkide) silkebånd knyttet rundt stilk med navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå