Gå til innhold

Primærkontakten i barnehagen slutter :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

PRimærkontakten til Lillemor skal slutte i barnehagen vår. Kjente jeg blei skikkelig lei meg. Vi har fått fin kontakt, og det har han og lillemor også fått. Kjempetrist :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du synes dette er trist!

Men tror du kan være trygg på at de andre voksne også kjenner barnet ditt og vil ta godt vare på henne! Hvor gammel er hun? Kanskje du kan be om at hun får en annen fast voksen å forholde seg til i en overgangsperiode? Dette kommer litt an på alder og hvor trygg hun er.

Min erfaring er at barna etterhvert knytter seg til de fleste voksne, og ikke i alle tilfeller nødvendigvis til den som er satt opp som primærkontakt. Når dette likevel skjer, er det godt for foreldre og barn at det er en spesiell voksen som følger ekstra opp - selv om alle voksne har like mye ansvar for barnet, så klart!

Lykke til videre! :)

Skrevet

dette med primærkontakt er stort sett viktigst ved oppstart i barnehagen. Du lan føle deg trygg på at de voksne på avdelingen kjenner barnet ditt mindt like godt som primærkontakten ;)

Allikevel forstår jeg at du syns det er trist at en voksenperson som barnet ditt (og du) er blitt glad i, skal slutte.

Klem

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. ;) Vi kommer nok til å flytte i nær fremtid, og da må jenta vår etterhvert bytte bhg, lurer på om en kan ha med seg alle på gruppa hennes. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...