Nemesis Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Jeg leter meg i hjel på bønnestuing i butikkene. Meny på bergen storsenter har hatt det, men ikke nå lenger. Noen som finner dette i butikkene og særlig i Bergen?
Gjest Catwoman Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Har du spurt hvorfor de ikke har det da? Kan være det er tomt fra leverandør, eller at de har glemt å bestille. Er ihvertfall ikke lenge siden jeg så det på Meny.
brumma* Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 (endret) Jeg kjøpte Refried Beans på Ica for bare noen uker siden. Edit: Må legge til at jeg bor i Oslo. Endret 24. januar 2007 av brumma*
Nemesis Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. januar 2007 Det er vel opp mot et halvt år siden sist jeg såg det på Meny. Kanskje de er snille og tar det inn igjen om jeg spør...hmm Ica ja, hvilket merke var denne bønnestuingen da, fortsatt Casa fiesta?
Rainbow Brite Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Den bønnestuingen er min bane! Jeg husker aldri hvor jeg kjøper den, og når jeg vil ha, husker jeg ikke hvilket merke det er heller, og de fleste fjortisene som jobber i matbutikkene skjønner ingenting når jeg sier bønnestuing! Og nå har jeg sannelig glemt det igjen! Men jeg er ganske sikker på at det er Casa Fiesta. Hmm... vi pleier å handle på Maxi, men jeg trooor ikke det var der. Kanskje Ultra? Eller Centra? Pokker ta! Nå fikk jeg skikkelig lyst på også!! (Vi hadde i allefall like før jul, tror ikke de er gått ut)
MiniMjau Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 (endret) Det er ganske enkelt å lage bønnestuing selv også da. 1 boks røde bønner -moses enten med potetmos-ting eller med stavmikser 1 liten rød løk- hakkes og moses sammen med bønner ca 1/2 dl vann Salt , pepper og ønsket mengde tacokrydder Ha rødebønner og vann i en kasserolle, kok opp, mos. Ha i løk, mos mer. Krydre til slutt. VEldig godt. Endret 25. januar 2007 av MiniMjau
Nemesis Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. januar 2007 Sikkert lett og lage ja, men kan ikke si at jeg eiger en stavmikser. Hadde vært mye lettere om jeg bare kunne kjøpt de forbaska boksene!
MiniMjau Skrevet 25. januar 2007 #8 Skrevet 25. januar 2007 Sikkert lett og lage ja, men kan ikke si at jeg eiger en stavmikser. Hadde vært mye lettere om jeg bare kunne kjøpt de forbaska boksene! ← Om du koker bønnene sammen med vannet så mykner de litt og du kan bruke en potetmoser.
Nemesis Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 25. januar 2007 Okei. Kanskje jeg må prøve og lage det selv da. Grunnen til at jeg etterlyser bønnestuingen er at jeg synes det er så godt med en god dæsj med bønnestuing, nachochips, løk og jalapenos med ost oppå og ha det i ovnen til osten smelter. Med rømme til. Nam!
Rainbow Brite Skrevet 25. januar 2007 #10 Skrevet 25. januar 2007 Hurra! Jeg har gode nyheter! De selger på Maxi! Jeg kjøpte sporenstreks for jeg synes også det er så fantastisk godt med bønnepaste og jalapenos + ost på toppen av nachos i ovnen :-D
Nemesis Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 26. januar 2007 Hurra! Jeg har gode nyheter! De selger på Maxi! Jeg kjøpte sporenstreks for jeg synes også det er så fantastisk godt med bønnepaste og jalapenos + ost på toppen av nachos i ovnen :-D ← HVor i landet bor du da? Vær så snill å si Bergen!
Rainbow Brite Skrevet 26. januar 2007 #12 Skrevet 26. januar 2007 Å, nei! Jeg bor i Oslo! Sjekk på maxi igjen i Bergen! (Blir det helt krise, får jeg sende deg et lager med posten fra Oslo! )
brumma* Skrevet 26. januar 2007 #13 Skrevet 26. januar 2007 Ica ja, hvilket merke var denne bønnestuingen da, fortsatt Casa fiesta? ← Så ikke denne før nå. Ganske sikker på at det var Casa Fiesta ja. Kan sjekke senere i dag når jeg skal på butikken.
Nemesis Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #14 Skrevet 26. januar 2007 Å, nei! Jeg bor i Oslo! Sjekk på maxi igjen i Bergen! (Blir det helt krise, får jeg sende deg et lager med posten fra Oslo! ) ← Oh no! Dette var surt De gangene jeg har vært på maxi her i Bergen så har de ikke hatt det.. Tror rett å slett det er tapt! Ja kanskje du må sende et par bokser over fjellet
Rainbow Brite Skrevet 26. januar 2007 #15 Skrevet 26. januar 2007 Vet du hva du kan gjøre! Ring Casa Fiesta Norge og spør dem hvilke forhandlere i Bergen som selger produktet! Har gjort det mange ganger, og blir alltid veldig fornøyd!
Nemesis Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #16 Skrevet 26. januar 2007 Ja kanskje jeg skulle det. Det gjelder jo ikke liv og død, men det hadde jo vært kjekt å finne dette produktet
Gjest Catwoman Skrevet 27. januar 2007 #17 Skrevet 27. januar 2007 Men hvorfor spør du ikke bare i butikken om de kan ta det inn først? Butikkene har som regel ikke hele sortimentet sitt inne. Og hvis ingen spør om det, tar de det kanskje ikke inn fordi de da tror at det ikke er noe ønske om det.
Nemesis Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #18 Skrevet 27. januar 2007 Ja jeg kan jo prøve på det også siden Meny har hatt det. Men det nytter vel ikke å snakke med hvem som helst av butikkpersonale når det kommer til noe sånt. Kanskje den personen jeg spør ikke vet om de kan ta inn varer som kunder vil ha f.eks. Nei nå er jeg negativ! Skal gå ned på mandag og spørre de jeg
Gjest Catwoman Skrevet 27. januar 2007 #19 Skrevet 27. januar 2007 (endret) Hvis den personen du spør ikke vet, tar han eller hun kontakt med en som har ansvar for bestilling og spør vedkommende. Hvis ikke noen som har ansvar for bestilling er på jobb, får de beskjed når de kommer på jobb. Jeg jobber i Meny, og sånn gjør vi det hos oss, og vi er garantert ikke den eneste butikken som gjør det sånn. Det er dessuten ikke sikkert at den unge jenta eller gutten i kassa er så uvitende som du tror. Jeg har bare med frukt/grønt bestilling å gjøre, og jeg kan ikke hele resten av sortimentet sånn på rams - men jeg kan absolutt ikke tenke meg at den bønnestuingen er gått ut av sortimentet. *Prøver å få folk til å lære seg at de må spørre i butikken om det er varer de savner* Endret 27. januar 2007 av Catwoman
Rainbow Brite Skrevet 27. januar 2007 #20 Skrevet 27. januar 2007 Hvis den personen du spør ikke vet, tar han eller hun kontakt med en som har ansvar for bestilling og spør vedkommende. Hvis ikke noen som har ansvar for bestilling er på jobb, får de beskjed når de kommer på jobb. Jeg jobber i Meny, og sånn gjør vi det hos oss, og vi er garantert ikke den eneste butikken som gjør det sånn. Det er dessuten ikke sikkert at den unge jenta eller gutten i kassa er så uvitende som du tror. Jeg har bare med frukt/grønt bestilling å gjøre, og jeg kan ikke hele resten av sortimentet sånn på rams - men jeg kan absolutt ikke tenke meg at den bønnestuingen er gått ut av sortimentet. *Prøver å få folk til å lære seg at de må spørre i butikken om det er varer de savner* ← Litt på siden, men jeg spør alltid hvis jeg lurer, og det er faktisk veldig spredt fordelt på kunnskaper, både med tanke på alder og kjønn. Men så er det jo sånn at det veldig fort blir at de som ikke har peiling, ødelegger for de som har peiling. Rareste jeg har vært borti var en gammel, søt dame som jobbet i ostedisken og ikke kunne NOENTING om ost!! :klø: Men tar budskapet ditt til meg, og gi "smårollingene" ( :blunke: ) the benefits of the doubts!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå