Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en sofa mandag sist uke og fikk da beskjed at den skulle komme på lager i slutten av uka.

Ringer på torsdagen for å høre hvordan det ligger ann og får da beskjed at den kommer på onsdag (idag)

Så idag ringer jeg igjen, og får da beskjed at den er forsinket 6uker!!!! :frustrert:

Kan vi kreve å få prisavslag??

Ga tydelig beskjed når vi kjøpte sofaen at vi kun kjøpte den hvis det var kort leveringstid...

ER så irritert nå at jeg vet ikke hvor jeg gjør av oss...

Den gamle sofaen kastet vi ut den første uka dagen før sofaen opprinnelig skulle kommet, så vi har fått lånt oss en gammel og nesten ubrukelig en i mellomtia....

Skulle gjerne ha hevet kjøpet, men regner med at vi ikke får raskere levert andre steder... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kan vi kreve å få prisavslag??

Du kan ihvertfall be om det, det koster ingenting. Det beste er jo om du kan dokumentere en lovet dato for leveranse, er de enige med deg om at du fikk et løfte om dato?

Jeg bestilte to Jensen rammemadrasser for noen år siden, som de først leverte for korte, og deretter for brede (2x75cm til dobbeltseng). Hver forsinkelse innebar ca 3 uker til på tynn madrass på gulvet, så vidt jeg husker, og gav meg 1000,- i avslag hver gang. Jeg var student og synes 2000,- for å sove på en tynn madrass i nesten 2 månender tilsammen var glimrende betaling. Ble nesten litt skuffet da de til slutt leverte riktig. God seng ble det til slutt, og ca 15% billigere enn planlagt. ... :ler:

Skrevet

Hva er "normal" leveringstid på sofa? Vi bestilte sofa og noen andre møbler i går og det er 4 ukers leveringstid. Ble litt "sjokkert", men mest fordi jeg ikke hadde tenkt over at det var leveringstid...

Skrevet
Hva er "normal" leveringstid på sofa? Vi bestilte sofa og noen andre møbler i går og det er 4 ukers leveringstid. Ble litt "sjokkert", men mest fordi jeg ikke hadde tenkt over at det var leveringstid...

Tja, jeg ventet fort en måneds tid og vel så det på Bolia-sofaene mine. Med så mange modeller og stofftyper å velge melleom blir det uoverkommelig dyrt å ha alle varianter på lager. De settes sammen på bestilling. Varierer jo med leverandører, da.

Skrevet

Du har bare krav på erstatning hvis du har lidt et økonomisk tap på grunn av forsinkelsen, og det er jo ikke tilfelle her. Prisavslag kan du heller ikke kreve. Det skader imidlertid ikke å spørre om en eller annen form for kompensasjon :)

Skrevet

vi fikk 10% avslag på et bord vi bestilte som ble veldig forsinket. det var alt de hadde lov til å gi sa de..

Skrevet

Skal høre med dem og prøve å få til en liten "trøst".

Ble trossalt lovet, dyrt og hellig, at sofaen skulle komme uka etter vi bestillte, for den var på vei..... :frustrert:

Og hadde det ikke vært for at vi fikk låne loft-sofaen til min mor så hadde vi måttet sitte på terrassestoler...... :forvirret:

Skrevet

Jeg ville spurt om en slags form for kompensasjon ja.

Ærs, slikt er skikkelig irriterende OG typisk.

Skrevet

Jeg ville også spurt om de vil gi deg en form for kompensasjon... Ellers kan du jo heve kjøpet og gå et annet sted. Det har du krav på hvis det oppstår et vesentlig kontraktsbrudd - og det vil jeg nå påstå at 6 ukers forsinkelse er.... :Nikke:

Vi kjøpte/bestilte spisestue for noen år tilbake, som viste seg å "aldri" komme. Til slutt gadd vi ikke vente lenger, og det var ikke no' problem å gå vekk fra avtalen da. Det var tross alt de som hadde brutt den...

Skrevet

Vi opplevde det samme i fjor. Bestilte en av de første dagene i jaunar, det skulle vel ta fire uker eller noe. Husker ikke helt nå...

Uansett så fikk vi den ikke før helga før 17. mai!

Fikk et greit prisavslag da kan du si...

Forhandlet meg fram til bedre pris hver gang de ringte med ny forsinkelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...