Kitsune Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Etter mange års vennskap gjennom tykt og tynt regnet jeg det som naturlig å være forlover for min aller beste venninne. Så jeg ble så glad da hun spurte, jeg følte det som en stor ære og ville sette mitt aller beste til for å være tidenes forlovede. Så jeg sa "JA, så klart!!" Jeg ble øyeblikkelig lei meg da hun sa at det var fint, for da skulle jeg og ...... begge være forlover for henne. Et menneske hun ikke har kjent på langt nær like lenge som meg, og som for det meste har bodd borte. Jeg følte meg så annenrangs som venninne og ville ikke være forlover.. Jeg var SÅ skuffet! "Heldigvis" flyttet min "venninne" uten noen forklaring og uten å gi beskjed til meg. (Ble veldig lei meg for det..) Det hjalp meg ut av oppgaven, men før jul ble jeg mundtlig invitert igjen, ikke som forlover denne gagen. Men nå er jeg visst ikke invitert heller siden jeg ikke sendte julegave til henne. Vi nærmer oss 30 år altså!!! Frustrert og oppgitt.. Andre som har vært forlover nr. 2? Tanker/synspunkter?
Gjest Gjesta Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Jeg synes vel det er verre å være den andre forloveden enn den andre forloveren... Synes dere bør prate ut. Men du kan da ikke avgjøre hvem hun mener er hennes beste vennine.
ashera Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Det er mer og mer vanlig å ha to forlovere, selv om bare den ene formelt skriver under. Skjerp deg og ikke vær så barnslig. Hvis det er en god venninne fra gammelt av bør du ikke la dette ødelegge vennskapet, men slik du synes å ha reagert er vel kanskje skaden skjedd allerede?
Majabeth Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Jeg har aldri skjønt vitsen med å ha 2 forlovere. Hadde en diskusjon med meg selv hvem jeg ville ha til forlover av de 3 bestevenninnene mine. Jeg kom fram til en av dem, og de andre to involverer jeg på andre måter (pynting, kjoleprøvinga var vi på alle sammen...etc).
Mirabella83 Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Jeg forstår deg, jeg. I jula kom min beste venninne hjem og vi snakket om at vi begge planlegger å gifte oss til sommeren. Hun sa de tenkte på å spørre om jeg ville være toastmaster... Jeg syntes det var hyggelig,men likevel litt trist, selv om jeg skal ta oppgaven uten mer spørsmål om det. Det jeg lurer på er hvem hun skal ha som forlover da?
Gjest niomi Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 Jeg syns forsåvidt det er en uting med mer enn en forlover. Man får bestemme seg for hvem man kaller forlover - og det er den som skriver under papirer og slikt og denne ene er den som er med oppe ved alteret og holder forlovers tale, dersom en slik tale er aktuell. Så kan "den andre", dersom man sliter med å velge, få andre oppgaver ifm. bryllupet. Men når det er sagt, så syns jeg ts overreagerer veldig, ja. Og det har nok kostet deg et godt vennskap. Og husk - det er ikke lengden på vennskapet som teller, ei heller hvor ofte man treffes...
amles Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 (endret) Jeg er enig med TS, jeg hadde ikke syntes det var morsomt å være 2 forlover, da ville jeg heller vært "bare" en medhjelper. Men jeg hadde heller ikke blitt fornærmet dersom min bestevenninne hadde valgt en annen forlover, hun hadde sikkert hatt sine grunner. Derimot hadde jeg blitt spurt først, og så hadde det blitt trukket tilbake, hadde jeg nok blitt såret. Det virker litt ustabilt da, først skal du være forlover, så ikke, så kun muntlig innbydelse til bryllupet, så skal er du ikke bedt.. Vel , jeg tror ikke jeg hadde giddet å gått uansett da.. Endret 25. januar 2007 av amles
Brudeberta70 Skrevet 25. januar 2007 #8 Skrevet 25. januar 2007 (endret) Ja, det er viktig å skille mellom forlovede og forlover her! Men jeg synes alt høres veldig barnslig ut. Og litt rart, med to forlovere, særlig hvis dere to som forlovere ikke kjenner hverandre. Hadde dere vært tre veldig gode venninner hadde det jo bare vært gøy. Men høres ikke ut som du og hun andre ikke var særlig nære venninner. Men nå blir jo ikke det noe av. Lykke til hva som enn skjer! Endret 25. januar 2007 av Brudeberta70
Brudeberta70 Skrevet 25. januar 2007 #9 Skrevet 25. januar 2007 Jeg forstår deg, jeg. I jula kom min beste venninne hjem og vi snakket om at vi begge planlegger å gifte oss til sommeren. Hun sa de tenkte på å spørre om jeg ville være toastmaster... Jeg syntes det var hyggelig,men likevel litt trist, selv om jeg skal ta oppgaven uten mer spørsmål om det. Det jeg lurer på er hvem hun skal ha som forlover da? ← Har hun en søster?
Daenrys Skrevet 25. januar 2007 #10 Skrevet 25. januar 2007 Jeg skal være forlover sammen med en annen. Vi er tre gode venninner som var veldig nære i oppveksten. Bruden syntes det var vanskelig å skulle velge en av oss til å være forlover, dermed spurte hun oss begge to. Ingen sure miner her i gården nei! Vi er begge to helt likeverdige som forlovere, ingen "andre" forlover her nei. Selv om bare en av oss skriver under, så deler vi likt på de andre "oppgavene". Selv ser jeg bare positivt på å være to, gjør det mye lettere å planlegge utdrikningslaget og skrive tale f.eks. Men til ts: synes det høres trist og sårt ut av venninnen din bare flyttet uten å si noe. Men synes ikke du hadde noen grunn til å reagere så negativt til å bli spurt om å være forlover sammen med en annen.
Montezuma Skrevet 27. januar 2007 #11 Skrevet 27. januar 2007 Jeg skal være forlover sammen med en annen. Vi er tre gode venninner som var veldig nære i oppveksten. Bruden syntes det var vanskelig å skulle velge en av oss til å være forlover, dermed spurte hun oss begge to. Ingen sure miner her i gården nei! Vi er begge to helt likeverdige som forlovere, ingen "andre" forlover her nei. Selv om bare en av oss skriver under, så deler vi likt på de andre "oppgavene". Selv ser jeg bare positivt på å være to, gjør det mye lettere å planlegge utdrikningslaget og skrive tale f.eks. Men til ts: synes det høres trist og sårt ut av venninnen din bare flyttet uten å si noe. Men synes ikke du hadde noen grunn til å reagere så negativt til å bli spurt om å være forlover sammen med en annen. ← oj, trodde nesten jeg hadde skrevet dette innlegget! vi har ikke engang tenkt på hvem som skal gjøre hva. ikke så viktig det. bruden er bestevenninne med oss begge to, og vi er glade for å få delta som forlovere. forleøpifg er vi mest opptatt av å finne oss kjoler (sammen!) og å skrive tale (sammen!). gleder oss masse! selv ville jeg bare ha en forlover, men hadde to å velge mellom. da vagte jeg etter ansennitet
sprett Skrevet 28. januar 2007 #12 Skrevet 28. januar 2007 Jeg planlegger å ha to forlovere ettersom jeg har veldig vanskelig for å velge...Disse to kjenner hverandre vedlig godt. En av dem har vært forlover tidligere, og jeg vet hun synes det var mye ansvar å ha alene. Selv hadde jeg syns det var veldig greit å være to om oppgaven. Det er morsommere å planlegge sammen, og det minsker arbeidsmengden på den ene som helt sikkert har mye annet å gjøre frem mot bryllupsdatoen. Så jeg syns kanskje du burde takket ja, og vært glad for at du hadde noen å planlegge sammen med. Men det er klart at det er mange følelser involvert i denne saken, og jeg kan ikke fortelle deg hva du skal føle!
Gjest Gjesta Skrevet 28. januar 2007 #13 Skrevet 28. januar 2007 Hvis noen velger å ha to forlovere er vel det fordi de rett og slett ikke klarer/ønsker å velge bort en? Mest sansynlig av frykt for å såre den som evt må velges bort?
tobo Skrevet 28. januar 2007 #14 Skrevet 28. januar 2007 Jeg var forlover sammen en annen i fjor. Vi er tre venninner som har fulgt hverandre i tykt og tynt i 20 år. Det hadde blitt helt feil å velge en av oss. Det var kjempehyggelig og helt riktig.
Gjest gjesta Skrevet 28. januar 2007 #15 Skrevet 28. januar 2007 Først skulle du være liksomforlover, så flyttet hun uten å si noe, så ble du invitert for å bli uinvitert. Og dette er den beste venninnen din? Hadde sendt et kort til bryllupet hennes.
Snupsipusi Skrevet 29. januar 2007 #16 Skrevet 29. januar 2007 Hvis noen velger å ha to forlovere er vel det fordi de rett og slett ikke klarer/ønsker å velge bort en? Mest sansynlig av frykt for å såre den som evt må velges bort? ← Jeg skal ha to forlovere, men det har egentlig mest med geografi å gjøre! Hun som kommer til å skrive under papirene er min barndomsvenninne, jeg var forlover for henne, og vi er faddere på hverandres barn. Vi har kontakt med hverandre flere ganger i uken, men hun bor laaangt unna i et annet fylke og må ta fly hit eller kjøre minst 12 timer med bil...), og kan ikke være her og hjelpe meg med alle tingene jeg vil en forlover skal hjelpe meg med. Hun er ikke typen til å drive å dille med invitasjoner, bordkort og slikt heller, og jeg VET at jeg aldri i verden kan forvente noen TALE fra henne hvertfall...(men hun skriver nok en sang ). Var likevel aldri noe tvil om at jeg kom til å velge henne. Men jeg har en annen kjempegod venninne som er mere "ny" (har ikke kjent hverandre mer enn ca 7 år), og vi har omtrent daglig kontakt (treffes). De er omtrent rake motsetninger (kjenner hverandre ikke i det hele tatt), og begge to eeelsker at de har fått de oppgavene de har. At jeg ville ha dem begge to er null problem for dem begge. Jeg hadde i utgangspunktet bare tenkt å be min barndomsvenninne være forlover, men innså snart at jeg trengte en "hjelper" som var nærmere og mer "into it". Og når min andre venninne får så mange oppgaver, så var det naturlig å be henne også være forlover (hun forventet det ikke, og ble veldig glad over å bli spurt). Valget om to forlovere ble ikke tatt fordi jeg ikke klarte å velge eller var redd fror å såre noen ihvertfall. Så ja, det kan være mange grunner til å velge å ha mer en en forlover!
Mrs B Skrevet 29. januar 2007 #17 Skrevet 29. januar 2007 vi er 3 som har holdt sammen i noen år. bruden valgte ikke med som forlover, men den andre venninnen. sa det var HELT GREIT til ho og sånn, men stakk jo litt i hjerterota siden ho skal være min forlover.. (jeg ble fridd til før henne, så beg med planlegging først) Men sånn er det, jeg er voksen og takler det Slipper jo å holde tale da..
Gjest Pjusk Skrevet 30. januar 2007 #18 Skrevet 30. januar 2007 (endret) Lurer på om denne tråden hadde hatt nesten 800 treff, hvis den hadde hatt en annen (og mer korrekt) overskrift... Til TS: Det med forlover er ikke alltid like greit - hverken for bruden eller potensielle forlovere. Slettet mesteparten av innlegget mitt da det egentlig ikke hadde relevans i forhold til temaet i det hele tatt. Så det ikke før nå Endret 31. januar 2007 av Pjusk
mack Skrevet 30. januar 2007 #19 Skrevet 30. januar 2007 du mener vel jeg den andre forloveren og ikke jeg den andre forloveden?
Gjest Gjesta Skrevet 30. januar 2007 #20 Skrevet 30. januar 2007 Først skulle du være liksomforlover, så flyttet hun uten å si noe, så ble du invitert for å bli uinvitert. Og dette er den beste venninnen din? Hadde sendt et kort til bryllupet hennes. ← Enig i dette, det virker ikke akkurat som om vennskapsforholdet deres er spesielt godt, og da kan det vel hende hun egentlig ikke ønsket å ha deg som forlover, men valgte deg fordi hun følte at hun måtte? Man flytter ikke uten å fortelle det til sin bestevenninne! Jeg ville nok ikke bare valgt forlover etter ansenitet hvis jeg hadde flere å velge mellom. Da tror jeg at jeg ville valgt den jeg tror takler forloverrollen best, siden jeg forventer at min forlover skal være den som hjelper meg med forskjellige avgjørelser og gjøremål. Slik livet mitt er i dag har jeg 3 klare alternativer til en eventuell forlover, og heldigvis trenger jeg ikke ta det valget med det første Kanskje jeg ender opp med en helt annen forlover og heller 3 brudepiker? :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå