Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ganske tørr hud, samtidig som jeg får en del hudormer (var visst veldig tilstoppet ifølge hudpleieren jeg var hos i høst). Der fikk jeg anbefalt å bruke Daily Microfoliant fra Dermalogica. I tillegg bruker jeg nå Skin Smoothing Cream (bruker Active Moist om sommeren, men blir så mye tørrere nå om vinteren, så da funker den ikke like bra). Problemet er at jeg har en del veldig tørre partier i panna, på nesa og på haka (samme områder som jeg har hudormer og sorte prikker), og blir litt småflassete. Har prøvd en litt grovere peeling fra Dermalogica, men syns ikke jeg får bort de tørre hudflakene, og selv om jeg "pøser" på med krem etterpå, så blir det tørt og ser stygt ut når jeg tar på foundation. Den eneste måten jeg får bort den tørre huden på, er å gnikke litt hardt med håndkleet når jeg tørker ansiktet, men jeg føler det blir litt "hardt" for huden, og kanskje ikke er så bra?

Noen som har noen tips til hva som kan funke? Bør jeg kanskje også bytte til en mer fuktrik foundation (nå bruker jeg Lancome Adaptive, som skal være for blandingshud)?

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Har du prøvd produkter med glykolsyre under kremen? For eksempel MD Formulations Facial Lotion (eller hva nå det nye navnet er). Hjalp meg mye mer enn noen peeling, som jeg vare fikk flassete hud av.

Skrevet
Har du prøvd produkter med glykolsyre under kremen? For eksempel MD Formulations Facial Lotion (eller hva nå det nye navnet er). Hjalp meg mye mer enn noen peeling, som jeg vare fikk flassete hud av.

MD har også en hel fantastisk peeling! den ble opprinnelig utviklet for kroppen, men så viste det seg at den er mild nok for ansiktet. så istedet for å forske fram en ny peeling for ansikt, selges peelingen som "for body og face". det er denne som brukes i MD-behandlinger i salong. dette er den beste peelingen jeg har vært borti, jeg synes den tar godt samtidig som den er mild for ansiktet. flaska er enormt stor ift andre peeling-merker, så selv om den koster litt mer enn andre merker har du den mye lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...