Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hittil brukt kabel for å komme på nett hjemmefra, men fikk trådløst nett (ruter og USB, D-link) til jul. Jeg prøvde forrige dagen å koble det opp på PC'en min, men fikk det ikke til. Jeg ser at PC'en får kontakt med den trådløse ruteren (ikonet kommer opp i høyre hjørne), men får ikke logget meg på nettet. Det fungere hverken å gå direkte på explorer eller å koble til via Telenor passord som jeg vanligvis gjør når jeg skal på nett. Med kabel fungerer alt som før.

Prøvde litt telefonsupport fra min bror, som har koblet opp slikt på egen PC. Han sier han tror det er påloggingen via Telenor som skaper problemer, at der er et oppsett der som må endres.

Er det noen som har tips til meg før jeg prøver Telenors fantastiske support til 25,-kr pr minutt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med Telenor sitt system = PPPoE-tjeneste hvor du må legge inn passord og brukernavn i ruteren ellers kommer du ikke på nett. Passord og brukernavn der det samme som abonnementet du har fra før, hvis det er ditt da. Du må logge deg på ruteren som administrator og legge inn disse data. Deretter kan du sette opp krytering osv for å komme deg sikkert på nett. Adresse for ruteren er som regel 192.168.1.1 eller 192.168.0.1, men riktig adresse står sikkert i oppsettet/bruksanvisningen til ruteren.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...