CherryBlossom Skrevet 24. januar 2007 #1 Del Skrevet 24. januar 2007 Jeg tar generell psykologi og sosialpsykologi dette semesteret og lurte på om noen kan anbefale meg en god psykologisk ordbok, gjerne engelsk-norsk, men hvis dette ikke finnes - engelsk-engelsk. Har vært inne å kikket på Norli, bokkilden, bokklubben, og kunnskapsforlaget sine sider, og er i tvil om hva jeg skal velge.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 24. januar 2007 #2 Del Skrevet 24. januar 2007 Hei! Hvor studerer du hen? På Blindern fikk vi anbefalt en psykologisk ordbok (engelsk-engelsk), liten og grønn, med to forfattere med samme etternavn. Klarer bare ikke å huske navnene! Skal prøve å finne det ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 24. januar 2007 #3 Del Skrevet 24. januar 2007 Jeg har ennå ikke funnet noen skikkelig god engelsk-norsk psykologisk ordbok, men gjennom flere års psykologistudier har jeg faktisk sjelden hatt bruk for en (men jeg tok deler av studiet i England så jeg var forsåvidt allerede vant til de engelske begrepene da). Den eneste jeg har er en liten rød ordbok jeg fikk i gave før jeg i det hele tatt begynte på studiet. Den heter Psykologiske Fagord fra engelsk til norsk og er skrevet av Raaheim og Raaheim. Den er faktisk veldig grei. Den beste engelsk-engelsk som jeg har funnet er Corsini's The Dictionary of Psychology. Men den er et digert murstein, så ikke noe man tar med seg ut av huset og hvis du ikke skal fortsette med psykologi er det kanskje liten vits i å kjøpe den. Du kan forøvrig kjøpe den på Amazon til £33 (ca 400 kroner). En mindre og mer praktisk engelsk-engelsk er The Penguin Dictionary of Psychology av Reber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CherryBlossom Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 24. januar 2007 Jeg vet hvilken du sikter til, Marie81, jeg så den hos Noli tidliger i dag, ser helt grei ut. Tenker jeg bestiller den, og en som er litt mer utfyllende, men som nødvendigvis ikke trenger å være med overalt. Takk for hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 24. januar 2007 #5 Del Skrevet 24. januar 2007 Lykke til med studiene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøkule Skrevet 25. januar 2007 #6 Del Skrevet 25. januar 2007 Jeg tar generell psykologi og sosialpsykologi dette semesteret og lurte på om noen kan anbefale meg en god psykologisk ordbok, gjerne engelsk-norsk, men hvis dette ikke finnes - engelsk-engelsk. Har vært inne å kikket på Norli, bokkilden, bokklubben, og kunnskapsforlaget sine sider, og er i tvil om hva jeg skal velge.. ← Begynte på bacherlor i psykologi forrige semester, og var også på utkikk etter en ordbok i starten av semesteret.. Men etterhvert som jeg fikk lest mer og mer og kom inn i uttrykkene føler jeg ikke at jeg trenger det lenger. Jeg tar også sosialpsykologi dette semesteret, hvor studerer du da CB? Uio her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 25. januar 2007 #7 Del Skrevet 25. januar 2007 Opplevde det samme som Snøkule. Tok generell psykologi i høst og hadde ikke ordbok - gikk fint. Både medstudenter og jeg merket at man kom fort inn i det. (Evt. spørre faglærer hvis man er i tvil om norske definisjoner - hvis det eksisterer ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøkule Skrevet 25. januar 2007 #8 Del Skrevet 25. januar 2007 Opplevde det samme som Snøkule. Tok generell psykologi i høst og hadde ikke ordbok - gikk fint. Både medstudenter og jeg merket at man kom fort inn i det. (Evt. spørre faglærer hvis man er i tvil om norske definisjoner - hvis det eksisterer ) ← Tok vel samme kurs vi da, Marie81? Kanskje vi har sett hverandre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 26. januar 2007 #9 Del Skrevet 26. januar 2007 Tok vel samme kurs vi da, Marie81? Kanskje vi har sett hverandre? ← Ikke umulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Brite Skrevet 26. januar 2007 #10 Del Skrevet 26. januar 2007 Jeg hadde den lille grønne da jeg tok grunnfag, men i løpet av de mange årene jeg nå har studert psykologi har jeg brukt den forsvinnende lite, kanskje et par ganger i løpet av det første semesteret. Aldri siden. Jeg drister meg faktisk til å innrømme at den er SØPPEL! Ellers er det ganske unødvendig spør du meg. De aller fleste bøkene har glossary bak, hvis ikke er jo det meste forklart i teksten. Skulle krisa være løs, er det trådløs internett på bygget, og mange maskiner tilgjengelig. Nå har jeg riktignok alltid vært like god i engelsk som i norsk, og har strengt tatt ikke behov for ordbok i utgangspunktet. Men jeg anbefaler deg altså å spare kronene dine. Har du tenkt til å studere en stund, rekker du å bruke nok cash på bøker uansett! Ingen vits i å bli overivrig på den fronten! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå