Nitha Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Vesla på 10 mnd. har slått seg helt vrang med soving, og nå er ikke noe på stell lenger. Vil helst ikke sove på dagen - maks en gang - og har blitt vanskeligere å legge. Dessuten tar hun timeout i en time-halvannen midt på natta. Jeg begynte å jobbe halvt fra nyttår, og det virker som om hun sliter litt med det om natta. I går sovnet hun ikke før 21.30 og vi tok henne inn i senga da hun våknet igjen, slik at vi skulle få sovet ei natt før vi begynner med noe. I natt ser det derfor ut til at vi må prøve skrikekuren, selv om vi gruer oss forferdelig. Er dte noen som har noen gode råd og tips før vi setter i gang? Noen som har lykkes med en light-versjon av skrikekuren for eksempel? Leter etter et halmstrå her Vet at noe må gjøres, for vi må snart sove igjen alle sammen - men vil gjerne gjøre det så skånsomt som mulig. Fru Nitha
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Det er helt grusomt, men IKKE GI DEG, bare du gir etter littebittegrann, så er du tilbake på null og må begynne helt på nytt igjen. Gjelder senere også. Hun skal IKKE opp av senga, hun skal IKKE opp i senga deres, trøst henne i sin egen seng om nødvendig og gjenta at nå er det natta, nå må du sove. Vær rolig og snakk lavt. La lyset være av hvis hun ikke pleier å ha nattlys på. Tar et par-tre netter som regel, men så blir det stilt. Hender de blir fryktelig tørste av å ligge og hyle, så det kan kanskje være greit å ha en sånn tutekopp med vann hos henne. Jenta mi har med seg en sånn i senga hver kveld, så hvis hun våkner og er tørst så vekker hun ikke oss i det minste NB: Vær HELT sikker på at hun ikke gråter fordi hun har vondt i magen eller får tenner eller har vondt et annet sted.
Gamle Alex Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Enig med Bjørnsdatter- Ikke gi dere Gå inn hver miniutt i begynneslen hvis ikke dere klarer å la det gå lengere tid. Ikke gi øyekontakt og ikke ta barnet opp. Stryk litt over kinnet og gå ut igjen - og sånn fortsetter det. Stå sammen, hver helt klar på hvordan dere skal gjøre det, bruk gjerne stoppeklokke så vet der hvor lang tid dere lar henne gråte. Tro meg- 1 min kan virke som en time
Nellie Cortado Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Hvordan gikk det i kveld? Vet det er tøft, man må bare holde ut og minne seg selv på at barnet egentlig har det helt fint. Det er bare en viljekamp.
Nitha Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2007 Over all forventning faktisk. Hun brukte ei stund på å sovne, men skrek ikke da. Sov til 04.40 og da holdt hun på en en snau time kanskje før hun sovnet igjen. Skrek ikke hjerteskjærende, mer sint, liksom. Og det kan vi leve med. Men hun var like blid i dag tidlig, så vi har gode forhåpninger for kommende natt. De sier jo skriketida i snitt halveres fra dag til dag, så da lover det bra. Uansett skapp vi billigere rent søvnmessig i natt enn vi har gjort på ei stund nå Fru Nitha
Gjest Gjesta Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 Lykke til videre, dette er tøft mens det står på...................
Jens Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 Kanskje hun til og med sover natten igjennom inatt. Sønnen vår trengte bare en natt med skrikekuren, og etter det har han sovet natten igjennom!
tuji Skrevet 25. januar 2007 #8 Skrevet 25. januar 2007 Da vi måtte ta skrikekuren, flyttet jeg opp til svigers om nettene. (Jeg ammet fremdeles). Det gikk veldig bra. Hardt for mannen om natten, men så kom jeg hjem klokken seks og tok over.
tingeling Skrevet 25. januar 2007 #9 Skrevet 25. januar 2007 Alternativ til skrikekur: the no-cry sleep solution av elisabeth pantley.
Nitha Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. januar 2007 Tjohooo! Sov natta igjennom. Ah, livet er herlig!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fru Nitha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå