Juni07 Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Hei. vi gifter oss 30.juni i år og jeg har ikke kjøpt kjole enda (har såvidt begynt å titte)! var på brudekjolen i oslo her om dagen, men der var de virkelig gretne og sinna for at jeg var såpass sent ute. Jeg er den første i vennegjenge som gifter meg og visste av den grunn ikke at dette med brudekjole tok laaaang tid... i tillegg har jeg jobbet så og si hver helg i hele høst... men men... noen som har noen tips til hvordan dette skal gå? Hun som jobbet på brudekjolen gjorde meg skikkelig deprimert, kom gråtende hjem! Skal i hvertfall IKKE kjøpe kjole av slike onde mennesker...!
^me^ Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 da kikker du på nettet og prøver og finne en kjole du liker der, gjerne brukt (kan sendes med en gang) eller så går du til den brudekjolebutikken du har vert på og forteller de at nå har de både mistet mange kunder og penger pga den dårlige servicen du har fått og at du heller går på en annen butikk og tilfører de noen kunder og penger.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Seint ute? Kjære vene! Bra tips i forrige innlegg, let på nett og IKKE legg igjen så mye som en KRONE i den butikken du var i. Sånn oppfører man seg virkelig ikke!
wicci Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Sent ute? Jøss, han fridde i november og vi gifter oss 05.05.07! Jeg er ikke av den typen som ønsker å bruke 2 år på å planlegge et bryllup, jeg vandret rett inn i en brudesalong og kjøpte kjole. Det var ingen der som reagerte på det! Jeg syns ikke du er sent ute i det hele tatt. Da har du bare havnet på virkelig feil plass... Lykke til, sjekk ut Ski brudesalong. Veldig hyggelig sted
Juni07 Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2007 Takk det høres oppmuntrende ut. Jeg forsåvidt tidlig ute med lokale og kirke - det ordnet jeg med i sommer. Men siden har alt stått på stedet hvil... Jeg skal en rundtur til salonger nå snart. Godt å høre at det er andre som ikke bruker år og dag på å planlegge dette.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 Det ordner seg! Jeg planla bryllup (riktignok VELDIG lite!), sydde min egen kjole, lagde brudebuketten, ordnet papirer, vigsler og lokale på en måned. Hadde mammaperm, men det var jammen nok å henge fingra i da også Moralen er: Det ordner seg når du jobber for det! Ikke la sånne kjerringer ødelegge for deg. Det er nok av andre steder å gå, for å si det mildt!
water1 Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 Ja, nå er ikke akkurat Brudekjolen kjent for god service og hyggelig betjening, så jeg blir ikke overrasket. Selv har jeg veldig god erfaring med Kristins brudesalong Dette ordner seg!
amles Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 Jeg kjøpte brudekjolen min for to uker siden.. Hadde knapt nok tenkt på hvilken kjole jeg skulle ha, fant en på dagen. Ikke la deg stresse
Mirabella83 Skrevet 24. januar 2007 #9 Skrevet 24. januar 2007 Kjenner meg igjen av din beskrivelse av butikken du besøkte. Jeg bor i Trondheim og opplevde akkurat den samme terroren da jeg var innom Excellent brudesalong. Vi var tre jenter som skulle ha kjole, men bare hun eldste (noen og 30år) ble tatt seriøst. Vi to på noen og tyve fikk ikke en gang PRØVE! Jeg bare forlot åstedet jeg. Så bestilte jeg meg time hos en butikk som heter EvaBrud i stedet og der var de kjempehyggelig og veldig behjelpelig. Hold motet oppe! Dette ordner seg for deg også EvaBrud sa til meg at bestillingen på den kjolen jeg så på var 3 mnd, og at bestillingene ble prioritert etter når de ble bestilt og ikke når de skulle brukes. Derfor kunne det være lurt å være ute i god tid. Men det er ikke sikkert at alle merker er så "trege" i bestillingen som Linnea Rafaelli. Lykke til!
Gjest gjesta Skrevet 24. januar 2007 #10 Skrevet 24. januar 2007 Er du sent ute nå? Hjelp, jeg skal gifte meg i august, og hadde ikke tenkt å begynne å se etter kjole før i mars. Jeg må nemlig slanke meg litt mer først... Men hvis det tar tre måneder å bestille en kjole kan jeg liksom ikke skjønne at 6 måneder før bryllupet er for sent heller da.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 24. januar 2007 #11 Skrevet 24. januar 2007 EvaBrud sa til meg at bestillingen på den kjolen jeg så på var 3 mnd, og at bestillingene ble prioritert etter når de ble bestilt og ikke når de skulle brukes. Derfor kunne det være lurt å være ute i god tid. Men det er ikke sikkert at alle merker er så "trege" i bestillingen som Linnea Rafaelli. ← Regner med at det betyr bestilling fra leverandør, og ikke i selve butikken. Hvis butikken ikke prioriterer å få ferdig (omsøm, sydame ansatt i butikken altså) en kjole som skal brukes neste helg fordi den som skal brukes om to mnd ble bestilt først, da har de et serviceproblem mener jeg.
Malama Skrevet 24. januar 2007 #12 Skrevet 24. januar 2007 Hmm, jo, altså, 3 måneder er ikke "LANG" bestillingtid utfra det jeg opplevde, alt fra 4 til 6 måneder var normal leveringstid på en kjole, så jeg som skal gifte meg 23.6.07 fant ut at jeg burde bestille kjolen min før jul for å føle meg på den sikre side. Jeg bestilte i november, og fikk da oppgitt 4-5 måneders leveringstid, så den kommer vel i løpet av en måned eller to, til butikken, deretter skal det jo tilpasses og sånn, så jeg synes dette er passe tid) Det er jo dårlig gjort av butikken å møte deg med slik negativ holdning, og den butikken ville jeg ikke handla i nei. Det er ikke noe problem å få tak i kjole nå, men du har ikke like stort utvalg. De som har 6 måneders leveringstid kan du bare ikke velge. Mer enn 4 måneder er nok ikke "akeeptabelt" for deg. Det utelukker noen merker, men slett ikke alle. I tillegg, dersom du vurderer en brukt kjole, så er det jo ikke noe problem, de får du jo somregel på kort varsel. Jeg har dessuten vært i flere brudekjolebutikker der det er DEN kjolen i butikken som jeg prøvde jeg evt ville få kjøpe, (jeg kjøpte ikke noen av dem bla netopp pga dette da, fordi de kjolene alltid var for store og muytte sys MYE inn til meg) og da burde det jo ikke være noe problem å bestille den nå. Nei, du er ikke for sent ute. Du er ikke tidelig ute, og du er for sent ute til noen merker, men gå til en annen butikk med en mer vennlig betjening, så ordner det seg nok. Men ikke vent for lenge, det er på tide å bestille den nå, så du er sikker på å få den i tide. ellers må jeg si meg enig med Bjørnsdatter, det MÅ da vel gjelde "prioritering fra leverandør", ikke prioritering for tilpassing etc. Og at leverandører leverer til de som bestiller først, det er jo ikke noe unormalt. Så ja, det er nok på tide for årest sommerbruder å finne kjolen sin nå. Men for sent ute er du ikke, og du fortjener å møtes av vennlig og hjelpsom betjening.
Mirabella83 Skrevet 24. januar 2007 #13 Skrevet 24. januar 2007 Det gjalt prioritering fra leverandøren. Selvfølgelig.
kinemor Skrevet 24. januar 2007 #14 Skrevet 24. januar 2007 Hei! Nei, slik kan man ikke oppføre seg! Det går da ikke an! Let på nett, mange som selger billige kjoler over nett! Jeg handlet alt jeg trengte på brudegalskap.com Ellers kan jeg anbefale Kristins Brudesalong i Lillestrøm. De er kjempe flinke, og veldig hyggelige. Ps: Vi skal også gifte oss 30 juni
Hedda-78 Skrevet 24. januar 2007 #15 Skrevet 24. januar 2007 Min veninne skal gifte seg 16.juni, og har ikke bestemt seg for kjole enda. Hun lar seg ikke stresse. Jeg skal leie kjole, og den kjolen jeg skal leie er akkurat den som hang i butikken. Så der henger den fram til den skal tilpasses til meg, så egentlig kunne jeg jo ha ventet mye lenger med å bestille den...
Juni07 Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #16 Skrevet 24. januar 2007 høres bra ut dere. jeg har forsåvidt sett meg ut (og prøvd) en white one/w1 kjole. vi får se. Lurer på om jeg skal ta en tur til house of brides i køben. Morsomt med en liten tur også
Helen Skrevet 24. januar 2007 #17 Skrevet 24. januar 2007 Da jeg skulle gifte meg leide jeg kjole. Damen i butikken holdt på å steile da jeg var der for første gang i mai og skulle gifte meg i august. Jeg trodde jeg var tidlig ute, for jeg syntes 3 mnd var lang tid
*Emma* Skrevet 25. januar 2007 #18 Skrevet 25. januar 2007 Jeg har også hørt mye dårlig om den butikken. Hadde time der men avlyste fordi jeg ikke gadddra dit hvis de er så sure. Tror du har god tid jeg - HVIS ikke dunsker en veldig spesiell kjole. I butikken jeg var påsto hun det var 9 mnd leveringstid på Maggie Sottero kjoler...og jeg vet de sier 6 mnd på Lillestrøm....så hvis du skulle falle for akkurat en sånn kjole (og de ikke har den inne) villejeg nok fortet meg litt....ellers tror jeg du har mer enn nok tid til å finne den perfekte kjolen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå