Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

vi er på jakt etter et servise til bryllupet, men er lei av å traske rundt i butikkene. er det noen som vet om man kan se på serviser på nettet, ulike nettsider.

håper noen kan hjelpe!!

Endret av MAcy
Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Tips: Det er forskjell på servise (som du spiser av) og service (som du får f.eks i butikken når noen hjelper deg med noe). Kanskje det hjelper å stave det riktig når du søker på google også.

Skrevet
vi er på jakt etter et servise til bryllupet, men er lei av å traske rundt i butikkene. er det noen som vet om man kan se på serviser på nettet, ulike nettsider.

håper noen kan hjelpe!!

Sevise som skal brukes i bryllupet? Eller servise som dere ønsker dere?

Hvis det er det første så går det ihvertfall å få leid.

Og alle Tilbords butikker, glassmagasin osv. pleier ha brosjyrer dere kan ta med hjem på de forkjellige servisene, hvis det var noe du skulle ha på ønskeliste..

Skrevet

er det servse som dere skal ønske dere, eller som dere skal spise av i bryllupet?

Jeg syns uansett villeroy and boch sitt grey pearl er utrolig nydelig.

Skrevet

Baby-E, det er det vi har valgt at vi skal samle på/ønske oss til bryllupet! Jeg er altså kjemoeenig i at det er kjempefint!

Om du altså mener til å samle på/ønske seg, så kan du bruke nettsidene til produsentene. Start gjerne med å ta med deg en katalog fra glassmagasinet eler tilbords (jeg husker ikke hvilken det er, som har en samling av alle servisene de selger, bakerst) Det finnes jo flere enn disse, men det er stort sett mye disse som går igjen, og i alle fall vil du finne de ulike produsentene greit, og fra nettsidene deres finner du nok det meste.

Skrevet
Baby-E, det er det vi  har valgt at vi skal samle på/ønske oss til bryllupet! Jeg er altså kjemoeenig i at det er kjempefint!

Vi skal også begynne å samle på det. Syns det er veldig elegant. Også er det ikke noe sånn motegreier som er stygt om fem år ;)

Skrevet

Når dere ønsker dere servise - tenk på om dere ønsker et som kan tas i oppvaskmaskinen! Type "benporselen" anbefales ikke, vissnok...

Skrevet

Vi har altså valgt Grey Pearl, som er "bone china", men som oppgis å være oppvaskmaskinsikkert. For ja, oppvaskmaskinsikkert var et av våre kriterier....

Skrevet

Vi ønsker oss Nathalie fra Porsgrun Porselen..

Skrevet

Er enig i at Grey Pearl er nydelig! Vurderte dette selv, men syntes det ble litt for kostbart. Vi skal samle på Nathalie fra Porsgrund. Veldig tidløst og elegant servise, synes jeg, pluss at det kan kombineres med så og si alle farger/stiler.

Mvh Gifteklar:)

Gjest Fruktfat
Skrevet

Jeg syns uansett villeroy and boch sitt grey pearl er utrolig nydelig.

vi har Ivoire fra villeroy & boch. er ganske likt grey pearl, men er i gull og beige.

Gjest Fruktfat
Skrevet

på vårt Ivoire-servise står det også oppvaskmaskinsikkert, men det er kun om man har skåneprogram på oppvaskmaskinen. det ha ikke vi, så her vaskes det for hånd. men det er fort gjort! :)

• 1 måned senere...
Skrevet

hei!!

takk for mange gode svar. vi har nå endelig funnet et servise vi ønsker oss. Og det ble Mârtha fra porsgrunn. Det ligner veldig på Nathalie.

vi har valgt et servis som koster ca 250 for en middags talerken og det samme for kaffekopp m skål. Er dette veldig dyrt eller???

Gjest lillelou
Skrevet

Jeg klarer ikke å la være å skryte av serviset vi har valgt, "Blue Fluted Mega" fra Royal Copenhagen .Det er grisedyrt, men vi har bestemt oss for bl.a å bruke den summen svigermor har tenkt å gi oss i gave på å kjøpe servise.Egentlig vurderte vi et servise fra Jasper Conran/Wedgwood,men ombestemte oss altså. :sjarmor:

Skrevet

Vi har valgt Nathalie fra Porsgrund. Vurderte Märtha, men fant ut at med den blå stripen blir man litt bundet når det gjelder annen borddekorasjon. Ikke så viktig, kanskje, men sånn tenkte nå vi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...