Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Har du noen gangvært utsatt for psykopater som gjør dette? Som ringer bv,psykiatri,fastlege og helsestasjon med det formål å true og sjikanere deg? Hva gjorde du isåfall for å stoppe sjikanen? Hva ville du ha gjort dersom disse instansene trodde på psykopaten og bare "gjøv løs" på deg? Tips?
Nelle Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Har du noen gangvært utsatt for psykopater som gjør dette? Som ringer bv,psykiatri,fastlege og helsestasjon med det formål å true og sjikanere deg? Hva gjorde du isåfall for å stoppe sjikanen? Hva ville du ha gjort dersom disse instansene trodde på psykopaten og bare "gjøv løs" på deg? Tips? ← Jeg har, for ikke så lenge siden, blitt anmeldt for trakassering og forfølgelse. Personen som har anmeldt meg har sagt til politiet at jeg har trakassert og forfulgt henne i flere år. Det er selvsagt latterlig, da jeg knapt vet hvem vedkommende er. Har hatt en lang samtale med politiet, og avventer nå bare.
Gjest Ts Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 ....??? :klø: Det var jo leit å høre,men problemstillingen jeg la ut dreier seg om saker der hvor parten som blir trakkassert og parten som trakkaserer faktisk kjenner hverandre og hvor nevnte instanser misbrukes for å true,sjikanere og plage.
Gjest gjesta Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 (endret) Jeg har en venninne som hver gang hun flyttet til en ny kommune ble innkalt til barnevernet. Eksen og faren til ungene hennes meldte henne for omsorgssvikt. Må bare legge til at han var fysisk voldelig mot henne og det var derfor hun flyttet fra ham. Jeg var med på et møte hos BV som støtte. Beskyldningene var så absurde at jeg nesten begynte å le. Heldigvis så skjønte BV hver gang at det ikke var hold i beskyldningene. Jeg hadde notert alle hendelser, hva som skjedde, når og hvor. Samlet all dokumentasjon jeg kunne slik at jeg hadde noe å vise til når det offentlige kom med beskyldninger i forhold til deg. Endret 24. januar 2007 av Persille
Gjest Ts Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Desverre blir ikke utgangen alltid sånn.Noen ganger henger det offentlige seg opp i de falske beskyldningene og bistår psykopaten/e istedenfor. Forferdelig ekkelt.
Gjest Reven Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 ....??? :klø: Det var jo leit å høre,men problemstillingen jeg la ut dreier seg om saker der hvor parten som blir trakkassert og parten som trakkaserer faktisk kjenner hverandre og hvor nevnte instanser misbrukes for å true,sjikanere og plage. ← Og hva er liksom forskjellen?
Gjest Ts Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 Noen misbruker politiet når de forfølger, andre misbruker bv og psykiatrien. Det er mange måter å stalke på.Så det er vel igrunnen ingen forskjell på slike handlinger.
Smascha Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 Noen misbruker politiet når de forfølger, andre misbruker bv og psykiatrien. Det er mange måter å stalke på.Så det er vel igrunnen ingen forskjell på slike handlinger. ← :icon_question: Er du journalist med idetørke , eller?
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2007 #9 Skrevet 24. januar 2007 Vi har blitt trakkasert med anonyme brev, telefoner, tekstmeldinger, anonyme telefoner og brev til lege, skole og barnevern.... Vi vet ikke hvem som gjør det, men vi tror vi vet hvorfor! Vi har valgt å ikke gjøre noe som helst konkret for å stoppe det. I stedet valgte vi å samarbeide med de instanser som har blitt koblet inn! Disse instansene er nå vår beste støtte mot de som trakkaserer oss. De har snudd alle stener, vet "alt" om livet vårt, og har tilbakevist alle anklager som har blitt rettet mot oss. Vi har erfart at det beste vi kan gjøre er å sørge for å ta vare på oss selv, i stedet for å "henge" den/dem som er ute etter oss. Vi har alt vårt på det tørre og har ingenting å skjule, og har andre ting å gjøre enn å kjempe mot en (eller flere) feige mennesker som tydeligvis har store problemer med seg selv.
Smascha Skrevet 24. januar 2007 #10 Skrevet 24. januar 2007 Vi har blitt trakkasert med anonyme brev, telefoner, tekstmeldinger, anonyme telefoner og brev til lege, skole og barnevern.... Vi vet ikke hvem som gjør det, men vi tror vi vet hvorfor! Vi har valgt å ikke gjøre noe som helst konkret for å stoppe det. I stedet valgte vi å samarbeide med de instanser som har blitt koblet inn! Disse instansene er nå vår beste støtte mot de som trakkaserer oss. De har snudd alle stener, vet "alt" om livet vårt, og har tilbakevist alle anklager som har blitt rettet mot oss. Vi har erfart at det beste vi kan gjøre er å sørge for å ta vare på oss selv, i stedet for å "henge" den/dem som er ute etter oss. Vi har alt vårt på det tørre og har ingenting å skjule, og har andre ting å gjøre enn å kjempe mot en (eller flere) feige mennesker som tydeligvis har store problemer med seg selv. ← Å himmel, så ekkelt! Tror jeg hadde freake helt ut! Særlig hvis jeg hadde anelse om hvem det var! Beundringsverdig at dere klarer å være så roloige!
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2007 #11 Skrevet 24. januar 2007 Har du noen gangvært utsatt for psykopater som gjør dette? Som ringer bv,psykiatri,fastlege og helsestasjon med det formål å true og sjikanere deg? Hva gjorde du isåfall for å stoppe sjikanen? Hva ville du ha gjort dersom disse instansene trodde på psykopaten og bare "gjøv løs" på deg? Tips? ← Har opplevd at min eks-mann har kontaktet bv,dette skjedde gjentatte ganger over en periode på 7-8 år.Grunnen til dette var at jeg tok ut skilsmisse (noe han ikke ønsket).I denne perioden (7-8 år) hadde han ingen samvær med vårt felles barn,han ønsket ikke det. Jeg samarbeidet med bv i begynnelsen,etter "bekymringsmelding" nr 4 begynte bv å skjønne at noe var galt...Jeg hadde gitt de fullmakt til å undersøke med fastlege,helsesøster,skole,politi etc etc...De fant absoultt ingenting,siden det ikke var noe å finne.De hadde samtaler med mitt barn,de var hjemme hos oss osv.De henla saken gang på gang.Mitt "problem" var at min eks-mann (som har psykopatiske trekk) er utrolig flink til å snakke for seg,og fremstår som troverdig.Når de åpnet saken igjen for femte gang,da sa jeg i fra om at dette orket jeg ikke.Jeg ba om et møte,og la da frem sannheten.Jeg ba de om å undersøke hvorfor han var så bekymret,og på hvilket grunnlag.Han hadde ingen kontakt med hverken meg eller mitt barn,og jeg ba de om å spørre seg selv om hans intensjoner. Den siste gangen han kontaktet bv,ringte jeg også til en advokat.Hun anbefalte meg å anmelde han for sjikanering og person-forfølgelse,men siden slike saker ofte blir henlagt,så fulgte jeg ikke dette rådet. Jeg vil anbefale deg til å ta vare på alle dokumenter,samarbeide,være åpen om dette (f.eks. fortelle din fastlege om hva du er utsatt for),evnt. ringe en advokat for å spørre om råd og sist,men ikke minst:Ikke la dette ødelegge livet ditt!
Gjest mata Skrevet 24. januar 2007 #12 Skrevet 24. januar 2007 Jeg tror jeg vet. Og du vet selv at enkelte misbruker (sjarmerer) leger, sosionomer og alt som finnes. De kan til og med bruke det mot deg, hvis du er "dum nok" til å gifte deg med en sådan. Er du kun samboer, har dine foreldre, barn eller onkler/tanter status som nærmeste pårørende. Er du gift, er du solgt, fordi en slik person kan få overbevist legene om at du er gal etc og få deg tvangsinnlagt. I verste fall.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2007 #13 Skrevet 24. januar 2007 Å himmel, så ekkelt! Tror jeg hadde freake helt ut! Særlig hvis jeg hadde anelse om hvem det var! Beundringsverdig at dere klarer å være så roloige! ← Egentlig ikke så beundringsverdig, for det ligger ren egoisme bak. I begynnelsen var vi sinte, redde, såret osv, og ville ta de som stod bak. Men etter kort tid innså vi rett og slett at ved å la trakkaseringen gå inn på oss, (ved å bli redde, irriterte og sinte,) ga vi all makten til den/de som trakkaserer oss. Det ble da opp til dem å bestemme om vi skulle ha en fin eller dårlig dag... Vi bestemte oss da for å "ta makten tilbake", og ikke la feige mennesker styre livet vårt. De meldingene og brevene vi får tar vi vare på, men ellers går vi med hodet høyt hevet, og lever vårt liv som normalt.
Nelle Skrevet 25. januar 2007 #14 Skrevet 25. januar 2007 ....??? :klø: Det var jo leit å høre,men problemstillingen jeg la ut dreier seg om saker der hvor parten som blir trakkassert og parten som trakkaserer faktisk kjenner hverandre og hvor nevnte instanser misbrukes for å true,sjikanere og plage. ← Vel, hun er x'en til samboeren min...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå