Gjest gjesta Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Vi bor i Trondheim nå, og lurer på om vi skal ta turen til Rørosmartnan i år? Er det verdt kjøreturen? (hvor lang tid tar det egentlig å kjøre dit?) Hva er det å se og gjøre, hvordan er parkeringsmulighetene, og er det en dag somer bedre enn de andre?
Gjest gjesta Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 (endret) Jeg synes absolutt at det er verdt turen. Det står boder over hele sentrum, med en del håndarbeidsting, en del pølser og spekemat, en del godis, og ganske mye ræl og juggel. I tillegg er det messe i Røroshallen, der er det stort sett håndarbeid, mat, smykker, diverse maskiner og ting av forskjellig slag. Har dere barn kan dere sende dem på tivoli rett utenfor hallen. Hvis man kommer på åpningen på tirsdag får man med seg hestekjørerne fra sverige, som jeg alltid synes er fint å se på. Ellers er det mye uteliv hver dag, hvis du liker å sitte ute på cafe og ta en øl, høre på folkemusikk og se på folk. For ungdommer i alderen 18-22 år er det fredager som er absolutt mest populært, det er vel den dagen i året da mest mennesker er ute samtidig på kvelden på Røros. For de som ikke er glad i at det er stappfullt, hverken ute i gata eller inne på cafeene, ville jeg unngått fredag og lørdag. Du kan også se programmet her: program, hvis det er noe spesielt du har lyst til å se eller delta på. Har man aldri vært på martnan før, er det en stor opplevelse, sier alle jeg har snakket med. Har man vært der vært eneste år i hele sitt liv som jeg har, er det riktignok ikke så spennende lenger. Endret 24. januar 2007 av ayrabeth
Gjest gjesta Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Takk for langt svar Jeg har lyst til å dra dit jeg! Er det så mye folk og biler der de dagene at man heller burde satse på å ta toget til Røros fra Trondheim, eller går dte fint å finne seg en parkeringsplass? Har bare vært på Røros om sommeren før, synes det er nydelig der da, men er sikkert enda finere om vinteren
Gjest gjesta Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 (endret) Takk for langt svar Jeg har lyst til å dra dit jeg! Er det så mye folk og biler der de dagene at man heller burde satse på å ta toget til Røros fra Trondheim, eller går dte fint å finne seg en parkeringsplass? Har bare vært på Røros om sommeren før, synes det er nydelig der da, men er sikkert enda finere om vinteren ← Jeg tror egentlig tog er å anbefale, man kommer seg garantert fortere rundt til fots enn i bil i løpet av martnan, og parkeringsplasser er umulig å finne. Røros er virkelig nydelig om vinteren, men vær forberedt på at været i slutten av februar kan variere fra 0 grader og sludd til -25 grader og sol. Endret 24. januar 2007 av ayrabeth
Gjest Fresh Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Jeg ville tatt toget, da slipper dere å tenke på parkering. Alt er uansett i gåavstand fra togstasjonen
Gjest Sille Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 Jepp, enig med de andre, gå for tog som transportmiddel. Mener å huske det blir satt opp egne "Martna-tog" fra Tr.heim med masse liv og røre. Har selv vært på Martnan et par ganger, og synes definitivt det er verdt å få med seg. Masse stemning med et historisk sus over det hele. Og Røros er jo en flott by Husk varme klær, i fjor var det -27 den ene dagen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå