Malama Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Ja, jeg vet at dette har vi snakket om før, men tiden går, og nye kommer til, så jeg tenkte det kunne være spennedne å ta det igjen? Jeg sitter og planlegger bryllupsreisen vår nemlig. Ja, det er på tide å tenke på å bestille den nå. Vi ønsker i utgangspunktet å reise relativt kort tid etter bryllupet. Ikke akkurat dagen etterpå (takk, nei, jeg skal våkne opp på hotellrommet, nyte morgenen som nygift , ha en rooolig og romantisk morgen før vi spiser frokost og beveger oss ut i den virkelige verden som nygifte.) Men kanskje mandagen, eller i alle fall i løpet av den første uken som nygifte, ønsker vi gjerne å dra. En uke eller to, noe deromkring. Vi tenker da på hva vi skal gjøre, og ideene er mange. Jag leste gjennom noen av de tankene jeg hadde om dette da vu var nyforlova, og flere av disse tankene er også det vi snakker om nå. Som Frankrike. Noen dager i Paris og videre til en pass på Rivieraen? Og jeg tenker på Egypt (men det frister ikke HELT ettersom det oppgis 35 grader på dagtid i juni, og jeg har en forlovede som er "allergisk" mot varme....) Det hadde vært spennende med et cruse på Nilen, gjerne kombinert med en "rolig uke på land" etter den opplevelsen. Eller noe helt eksotisk, langt langt borte (jeg er for tiden veldig fasinert av Kina, men det er VELDIG langt å reise, og jeg har ikke funnet noen pakketur som passet oss (dvs, jo, jeg fant en reise som jeg likte, men den var ikke mulig å bestille for perioden april-september...) Jeg vil gjerne ha noe litt "annerledes", noe vi ikke gjør hvilketsomhelst år. (men ettersom det vi gjør til vanlig innebærer å feriere hos min eller hans familie, så er jo ENHVER "utenlandsferie" noe annet enn det vi gjør til vanlig da... Men ejg vil ikke ha sånn "et hotell i spania der halvparten snakker Norsk og vi får kjøpe brunost på butikken". Jeg vil ha noe "litt annerledes". Hva er deres planer, for den romantsike turen? La oss inspirere hverandre
Gjest Gjesta Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Usikker på dette selv jeg... Vi har et gavekort hos Ving til 5000, hadde derfor vært greit å brukt opp de pengene. Men klarer ikke å bestemme meg. Tenkte litt Hellas eller Kroatsia. Vi var også inne på tanken med Nilen cruise eller Egypt. Men har slått det litt fra oss grunnet varmen. Dessuten er min kjære litt redd for å måtte ha noe på tapetet hver dag, som gjerne skjer på et cruise. Et vennepar dro til Mexico. Det hørtes veldig bra ut, men de dro ikke midt på sommeren da Tror kanskje vi drøyer litt etter bryllupet før vi drar. Tror jeg skal lande litt først, så vi snakket om å dra i fellesferien. Men litt usikker da. Det virker litt stusselig å gå tilbake til jobb på mandag etter å ha giftet seg i helga... Noen med erfaring?
Malama Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2007 Men litt usikker da. Det virker litt stusselig å gå tilbake til jobb på mandag etter å ha giftet seg i helga... ← DET tenker jeg også. At det vl være et antiklimaks, rett og slett...
spinnvil Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Min kjære og jeg reiser på bryllupsreise torsdagen etter bryllupet. Litt kjedelig, for det innebærer at vi må jobbe noen dager mellom bryllupet og reisen. Vi skal til Kenya og Tanzania, blir borte i 17 dager. Først skal vi bo noen dager på et fint hotel i Nairobi. Siden det er en "skummel" by blir vi nok mest på rommet og i bassenget... Så skal vi på en ukes safari, den er ganske basic, dvs at vi skal bo en uke i telt. Er veldig spent på denne biten. Etter safarien setter vi kursen mot Zanzibar, der vi skal være en uke. Så er det rett hjem til Norge og jobb igjen tenker jeg. Turen koster flesk, blir nok ca 45 000, men vi bestemte oss for at det er nok nå eller aldri. Vi håper jo på å stifte famile etterhvert, og da er det ikke så lett å reise på safari.
Victori@ Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Vi skal til Maldivene og vi reiser mandagen etter bryllupet. Synes egentlig at det var en dag for tidlig, men det var da flyet gikk. Vi hadde heller ikke lyst til å dra på jobb rett etter bryllupet! Skal bo på to forskjellige øyer, for å få litt avveksling. Så vi tar 6 netter på www.komandoo.com i Jacuzzi vannvilla og 7 netter på www.meeru.com i Jacuzzi villa. Gleder oss masse! Det er ingen billig tur, men dette er ikke noe vi gjør til vanlig. Vurderte Australia også, men vi fant ut at det kunne vi gjøre en annen gang.
Malama Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. januar 2007 Jeg har akkurat sittet og vært lite flink arbeidstaker, og surfet litt på nett, og finner ikke at det er mulig å få bestille nilen-tur om sommeren... Ja, i alle fall kommer det bare opp at "det finnes ingen treff" etc for disse søkene etter sånn ca mars/april. Nå er nok jeg en helt håpløs feriebestiller, for dette har jeg ALDRI gjort, men det står jo ingen plass i katalogene at det er begrenset til å være om vinteren da, men på nettet kommer det ikke opp som alternativ om sommeren. Så da går nok det ut. For jeg VIL gjerne reise relativt rett etter bryllupet, og min kjære anser det som en selvfølge at vi skal det. Jaja, jeg skal forske videre. Spennende er det i alle fall.
Kveita Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 Hei har ikke noen dato enda men før eller siden må det vel bli min tur, den som venter på noe godt osv. Victori@ når skal du gifte deg? Drømmer selv om sommer bryllup og maldivene. Men vet ikke når det er best å dra til maldivene? Klem Kveita
^me^ Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 vi skal til usa og kjøre fra kyst til kyst (nevada til florida) i bil. vi blir vel 3-4 uker vi reiser 1-3 dager etter bryllupet!
Arkana Skrevet 24. januar 2007 #9 Skrevet 24. januar 2007 Vi aner virkelig ikke (så jeg ser fram til tipsene i denne tråden). Om vi drar på bryllupsreise er også litt avhengig av om vi flytter rett før bryllupet eller ikke. Vi vil ikke på noen typisk charterferie eller sol-/strandferie, å bruke bryllupsreisen til å ligge på stranda er ikke noe for oss, vi vil oppleve ting. Jeg er selv fransk og har vært ofte i Frankrike, så selv om det landet nok regnes som romantisk er det utelukket (men siden du ikke har vært der kan jeg i allefall anbefale det). Egypt har vi også tenkt på, men har fått tips fra venner som har vært der om at de fleste (spesielt de som drar på Nil-cruise) får matforgiftning og det er ikke det vi vil huske om bryllupsreisen vår. Dessuten vil jeg ikke dra til et land som er altfor varmt, det er bare ubehagelig. Så, vi har mange "krav", men få forslag. Så jeg skal følge spent med her i tråden, men foreløpig er det ingenting her som frister.
090607 Skrevet 24. januar 2007 #10 Skrevet 24. januar 2007 Vi gifter oss 9.juni og drar til t/rRoma dagen etter og blir borte 10 netter. 6 av nettene blir på et hotell i Sorento. http://www.latonnarella.it/inglese.swf
flickan Skrevet 24. januar 2007 #11 Skrevet 24. januar 2007 Vi gifter oss 21, juli og reiser til Sperlonga i Italia (et par timer syd for Roma)mandagen etter bryllupet. Blir der i 9-10 dager og reiser inn til Roma på slutten for å være der 5-6 dager.(totalt 16 dager) Sperlonga Hotell i Sperlonga Hotell i Roma Jeg gleder meg
Malama Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 24. januar 2007 Vi aner virkelig ikke (så jeg ser fram til tipsene i denne tråden). Om vi drar på bryllupsreise er også litt avhengig av om vi flytter rett før bryllupet eller ikke. Vi vil ikke på noen typisk charterferie eller sol-/strandferie, å bruke bryllupsreisen til å ligge på stranda er ikke noe for oss, vi vil oppleve ting. Jeg er selv fransk og har vært ofte i Frankrike, så selv om det landet nok regnes som romantisk er det utelukket (men siden du ikke har vært der kan jeg i allefall anbefale det). Egypt har vi også tenkt på, men har fått tips fra venner som har vært der om at de fleste (spesielt de som drar på Nil-cruise) får matforgiftning og det er ikke det vi vil huske om bryllupsreisen vår. Dessuten vil jeg ikke dra til et land som er altfor varmt, det er bare ubehagelig. Så, vi har mange "krav", men få forslag. Så jeg skal følge spent med her i tråden, men foreløpig er det ingenting her som frister. ← Ahh, matforgiftning, nei, da slår jeg fra meg Nil-cruiset, selv om jeg endelig FANT at jeg kunne få det i juni. så da er det muligens Frankrike som likevel topper listen vår da. Min kjære foreslo det i går, fordi han sa jeg hadde sååååå lyst dit. Jeg følte meg som et spørsmålstegn, har jeg det? (Ja, jeg har selvsagt det, men akkurat nå i vinter er det mer Egypt som har vært i mine tanker, også Kina da, fordi jeg synes Kina virker så fasinerende, i rivende utvikling, og med gamle ting samtidig (og mulighet for badeferie også!) Men nei, vi vil ikke ha det slik at bryllupsreisen er bare ei strand. Min kjære liker ikke egentlig strender, ikke sånn i for store doser, så vi vil ha noe annet også. Og vi vil slett ikke matforgiftes, så da går vel kanskje det litt ut sideveien med det ellers SVÆRT så fristende og fasinerende Nil-cruiset da! (Jeg har siden barndommen vært fasinert av oldtidens egypt, har kjempelyst å se noen av de gamle pyramidene, Kongenes Dal, Hatshepsuts tempel etc, men jeg vil ikke matforgiftes på bryllupsreisa mi da nei, den skal huskes med glede...) Ja, da tar jeg til meg tips herfra, igjen. Maldivene hørtes jo kjempefasinerende ut. Usa virker også gøy, men ikke å kjøre på tvers i alle fall (det er nemlig bare jeg asom har sertifikat av oss, og jeg er ikke såååå glad i å kjøre bil akkurat) Roma er jo også en romantisk og historisk by. Deilig å drømme, og enda mer fantastisk at vi FAKTISK skal dra! En ting, dere som har bestilt, har dere bestilt via reisebyrå eller ordner dere alt selv? Særlig dette med "noen netter i en storby og resten en annen plass", det finner jeg ikke ut hvordan jeg kan ordne på nett via reisebyrå i alle fall, de oppgir i teksten "kombiner gjerne med en uke...", men for å FÅ til det må jeg kanskje troppe opp personlig for å bestille greiene? Er det like lett/trygt å bestille flybiletter selv, og hotell separat?
Arkana Skrevet 24. januar 2007 #13 Skrevet 24. januar 2007 også Kina da, fordi jeg synes Kina virker så fasinerende, i rivende utvikling, og med gamle ting samtidig (og mulighet for badeferie også!) ← Foreldrene min har vært i Kina mange ganger og synes det er et fantastisk land!
flickan Skrevet 24. januar 2007 #14 Skrevet 24. januar 2007 Deilig å drømme, og enda mer fantastisk at vi FAKTISK skal dra! En ting, dere som har bestilt, har dere bestilt via reisebyrå eller ordner dere alt selv? Særlig dette med "noen netter i en storby og resten en annen plass", det finner jeg ikke ut hvordan jeg kan ordne på nett via reisebyrå i alle fall, de oppgir i teksten "kombiner gjerne med en uke...", men for å FÅ til det må jeg kanskje troppe opp personlig for å bestille greiene? Er det like lett/trygt å bestille flybiletter selv, og hotell separat? ← Jeg har bestilt flybilletter gjennom Norwegian og booket hotell på egenhånd. For hotell i Europa er venere.com en meget god nettside. Her kan du bestille uten å måtte forhåndsbetale, (slik du må på mange andre sider) og kan avbestille intill 48 timer før ankomst. for å finne ut hvilke hotell som er bra kan du gå inn påtripadvisor.com. Her har andre turister lagt inn vurderinger over ulike hotell.Kan være kjekt å vite hva andre synes om stedet.
Juni07 Skrevet 24. januar 2007 #15 Skrevet 24. januar 2007 vi tenker oss til toscana - mat og vin. vil oppleve litt på bryllupsreisen ikke bare ligge på stranden slik vi har gjort mange ganger før... tror nok vi drar mandagen etter bryllupet...
Gjest nimbus Skrevet 24. januar 2007 #16 Skrevet 24. januar 2007 Jeg kjenner mange som har vært på nil cruise, og bare en som har fått matforgiftning... Har hørt det skal være fantastisk (også fra hun som ble syk, det varte jo bare i noen dager...) Kina også høres kjempespennendes ut! Vi drar 3 dager FØR bryllupet, til Dubai, og blir der i 2 uker. Så det blir bryllupsreisen vår. Og så tenkte vi å dra på langtur til Afrika og Australia til 1-års dagen vår... Siden det blir litt kort bryllupsreise.
Brura2007 Skrevet 24. januar 2007 #17 Skrevet 24. januar 2007 Vi er også midt i planleggingsfasen, og skal snart bestille. Det står mellom: Mauritius (den store drømmen!) Thailand (føler det kanskje er for langt med fly...? Og kanskje et sted vi kan dra i en senere anledning) Afrika (kombinert safari med strandliv) Seychellene (er det sånn det skrives?) Drømme, drømme, drømme Hvis ikke vi har råd til et av disse reisemålene, blir det garantert Italia - vi er Italiafrelste: Jeg kan anbefale Sardinia, en øy utenfor Italia : nærmere paradis har ikke jeg kommet (med tanke på krystallklart vann og kritthvit sand...!) Dette er gøy !
naley Skrevet 24. januar 2007 #18 Skrevet 24. januar 2007 vi reiser tirsdagen (gifter oss sef en lørdag). reisen går til Mallorca, Alcudia. http://www.saga.solreiser.no/hotel/hotel.a...00&itemId=21200 Hotellet og stranda virker nydelig. får en balnding av vannscooter kjøring, shopping og bading
xia Skrevet 25. januar 2007 #19 Skrevet 25. januar 2007 Slik det ser ut nå blir det avreise tirsdagen etter bryllupet, og turen går til Australia. Vi hadde egentlig planlagt Mauritius, men vi fant ut at vi trang litt mer opplevelser og ikke kun strand. Og at Australia er en mer once in a lifetime-tur, slik en bryllupsreise skal være i mine øyne! Men booket, det er det ikke... vi venter på pristilbud, så får vi se!
Snuppa11 Skrevet 25. januar 2007 #20 Skrevet 25. januar 2007 Slik det ser ut nå blir det avreise tirsdagen etter bryllupet, og turen går til Australia. Vi hadde egentlig planlagt Mauritius, men vi fant ut at vi trang litt mer opplevelser og ikke kun strand. Og at Australia er en mer once in a lifetime-tur, slik en bryllupsreise skal være i mine øyne! Men booket, det er det ikke... vi venter på pristilbud, så får vi se! ← Xia - Gled deg til Australia - det er et herlig land!!! Vi har ikke bestilt bryllupsreise ennå, men vurderer Mauritius, kanskje i kombinasjon med safari. En annen mulighet er å stoppe i Dubai på vei til eller fra. Tror vi kommer til å vente med bryllupsreisen til utpå høsten engang, det er da vi virkelig trenger sol og varme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå