Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, jeg sitter og planlegger bryllupsreise, og det er jo kjempespennende. Men så har det seg slik at heken jeg eller min forlovede noen gang har vært på en slik type ferie (vi er vant til ferie hos familien eller på hytter her i landet...) og derfor ANER vi rett og slett ikke hva vi skal regne i "lommepenger og mat".

Vi skjønner selvsagt at ette vil variere veldig, med våre prioriteringer og ikke minst hvor vi reiser, men om noen kunne gi meg et vagt estimat, på enten "dyre land" eller "rimlige land". Vi er meget åpne for de fleste reisemål, og vurderer vel alt fra Frankrike til Egypt, eller eksotiske steder langt unna.

Vi vil gjerne at denne reisen skal være noe vi "ikke gjør nårsomhelst". Selv om vi altså aldri har vært på "sånn ferie", så ser vi ikke bort ifra at vi kan bli å gjøre det i fremtiden, og vil at dette skal være noe spesielt, så det er ikke aktuelt med et hotell på spanskekysten der annenhver innbygger snakker Norsk og de selger brunost på nærbutikken akkurat. Men ettersom det skal være bryllupsreise vil vi ha den i tilknytning til bryllupet, noe som betyr at vi vil reise kort tid etter St.Hans, og sånnsett altså i høysesong for mange steder.

Men for å ANE hvordan jeg skal budsjettere dette og finne ut hvor vi har råd til å dra, så ville det vært greit å ane sånn GROVT hvor mye penger vi skal regne med går med, utenom det som er selve fly og hotell...

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet (endret)

Det er jo avhengig hvor dere har tenkt dere, og da er det også umulig å foreslå en sum. I Sør-Europa ville jeg tenkt 1000 kr/dag/person; dette er i overkant, men noen dager går det mer, andre går det mindre.

Endret av Deception
Skrevet

Som det blir sagt over her, så avhenger det i stor grad av hvor dere bestemmer dere for å dra..

I Europa vil flybillettene være billigere, men det kan være forholdsvis dyrt og bo/spise/shoppe.

Drar du til mer eksotiske land, som i f.eks Asia, Sør-Amerika eller Stillehavet, koster flybilletten langt mer, men det er mye billigere å bo og leve..

Vi planlegger også bryllupsreise på omtrent samme tidspunkt, og har heller ikke bestemt oss for hvor vi vil dra enda. Men vi estimerer med en kostnad på cirka 30 000 kr for 2 eller 3 uker.

Skrevet

Svarene var til hjelp de, selv om jeg vet det er umulig å anslå.

For altså, om vi satser på Frankrike, som er et av våre forslag (noen dager i paris og deretter en stund på rivieraen?) så kan vi altså kanskjre regne 2000 kroner dagen da, ifølge Deception. Gir meg jo et estimat til slik bruk

Et annet alternativ er Egypt, der regner jeg med det er rimligere? (spesielt siden noe av det jeg vurderer er et cruse på nilen, og der er det helpensjon inkludert i prisen, (eller all-inclusive om man velger det) så da er det mindre som kommer "utenom" den uka, men da tenker jeg også ei uke "på land" (sånn der badeby-opplegg, etter den opplevelsesuka?)

Et estimat på ca 30.000 gir meg jo også noe å tenke utifra.

Så takk for svar begge to!

Skrevet

på sydenferier bruker vi grovt regnet 1000 kr dagen for 2 stk (noen dager mindre, andre dager mer) dette er med alt inkludert (mat, drikke, aktiviteter, noe shopping osv) på bryllupsreisen vår brukte vi ca 30-35 000 kr i løpet av 3 uker.

Skrevet

Pasha:

Ut av ren nysgjerrighet og eventuelt inspirasjon, hvor var dere på bryllupsreise?

Skrevet

i Usa. New york og washington dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...