Gå til innhold

Psoriasis

Gjest Gjest_usikker_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

Mener jeg hat lest en gang at man kan få riller i neglene hvis man har psoriasis. Jeg ar det i hodebunnen, og har mange riller langs hele neglen, på begge tomlene. Dette er flaut, liker ikke gjøre noe så neglene syns... Går det ann å gjøre ne med dette? Har prøvd vitB tilskudd, men det hjalp bare en liten stund..

Vil veldig gjerne ha tips hvis det fins! Også på beste "metode" eller med mot psoriasisen i hodebunnen! Takk!

Skrevet

Har ikke dette ofte med stress og/eller mangel på et eller annet vitamin/mineral? Jeg begynner å tenke på sink, men jeg er såpass trøtt at jeg ikke tør si noe for sikkert.

Skrevet (endret)

Det stemmer at psoriasis kan sette seg i neglene ja. Og da blir de litt bulkete og rare.

Endret av Zari
Skrevet

Ja, psoreasis kan sette seg i neglene. Det kan bli riller og det kan bli dype furer og deler av neglen blir porøs og faller av slik at det ser veldig ut som neglen er hardt angrepet av neglsopp. Ikke veldig hyggelig og svært lite man kan gjøre noe med så vidt jeg vet.

Skrevet

Jeg har samme problem, men har ikke psoriasis, men annen eksem. Ganske plagsomt, men det er vanskelig å få det bort, dessverre. Jeg har et par negler det har satt seg mer eller mindre kronisk i, og de andre er fine. Hudlegen sa også til meg at det ikke er lett å gjøre så mye med det. Har prøvd grønnsåpebad på fingrene etc (hold neglene i vannet ca 10-20 min hver dag) men fikk det ikke bort og mistet tålmodigheten.

Skrevet

Nå er jeg ikke særlig angrepet i hendene, men neglene mine har striper, groper innimellom og blir de for lange vokser de liksom utover på en måte. Ikke særlig pent, så de klippes kort.

Skrevet

jeg har ikke psoriasis, men jeg har skikkelig fartsdumper på begge tommefingerneglene....

de kommer jevnt så jeg har alltid minst en bulk, det er ikke det at neglen er tykkere der det er bulker, neglen er normalt tynn hele veien, normalt farget og sprekker ikke eller noe, det bare kommer bulker med jevne mellomrom...

har ikke noe mangel på noen vitaminer eller noe slikt, det har jeg sjekket i forhold til andre ting og har altså ikke psoriasis som jeg vet om, men disse negldumpene har jeg hatt i mange år.

bryr meg ikke videre om dem jeg da, og det går fint an å ha litt lengde på neglen likevel, og jeg tror ikke andre legger særlig merke til det, hvor ofte går dere rundt å kikker på andres negler mener jeg? jeg gjør ihvertfall ikke det særlig ofte.

men om det kommer noen som har blitt kvitt det, så følger jeg gjerne med på tråden ja. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...