Gå til innhold

Tannbleking-noen som har prøvd hjemme?

Dagensdiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bestiller fra Dentway.com (www.dentway.com) og er superfornøyd. Jeg bruker 22% gelen. De skinnene som følger med er litt pinglete, så jeg anbefaler deg og få laget skinner hos tannlegen og bare bestille blekemiddelet fra Dentway. Kan få de så hvite du vil nesten med det blekemiddelet. Billig er det også. Sist jeg bleket tennene på salong betalte jeg over 6000 og jeg var ikke fornøyd.

:sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestiller fra Dentway.com (www.dentway.com) og er superfornøyd. Jeg bruker 22% gelen. De skinnene som følger med er litt pinglete, så jeg anbefaler deg og få laget skinner hos tannlegen og bare bestille blekemiddelet fra Dentway. Kan få de så hvite du vil nesten med det blekemiddelet. Billig er det også. Sist jeg bleket tennene på salong betalte jeg over 6000 og jeg var ikke fornøyd.

:sminkedokke:

Men er det sånn at du trenger kun å bruke de en natt og våkner opp med "pling"-smil? Sånn ala Ross i Friends?

Eller over flere netter??

Høres fristende ut hvis det er så billig!

:heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det sånn at du trenger kun å bruke de en natt og våkner opp med "pling"-smil? Sånn ala Ross i Friends?

Eller over flere netter??

Høres fristende ut hvis det er så billig!

:heiajente:

Nei, det skal ikke være på om natten, man skal sitter med det på i 30-60 minutter ca. Gjerne lengre om man klarer det. 60 minutter hver dag i en uke er det optimale..alt etter hvor hvite man vil ha tennene :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg leste en gang en artikkel om tannbleking. hovedkonkulsjonen der var:

1. du bør ikke bleke tennene dine selv hjemme. grunnen til dette var at hvis du hadde hull, mistet en fylling etc. kunne konsekvensene bli at tannen ble ødelagt. så dersom du absolutt skulle bleke selv hjemme så MÅTTE du gå til tannlege først og få sjekket at alt var ok.

2. vedkommende sa også at han ikke anbeaflte tannbleking i det hele tatt, selv ikke hos tannlege. han begrunnet det med at det var forsket for lite på senvirkinger av tannbleking på tannhelsen.

tror vedkommende som ble intervjuet var fra tannlegeforening el.l Etter å ha lest pkt 1 blir du kanskje litt mistenksom og tenker at han vil ha deg i tannlegestolen for å tjene mest mulig penger- men etter å ha lest pkt 2 så virker artikkelen straks mer troverdig!

Derfor ingen tannbleking på meg :) Nå skal det sies at jeg har veldig hvite tenner fra naturens side, så jeg tror uansett ikke jeg ville ha gjort det. men jeg kan forstå at røykere og der "litt oppi åra" har lyst å bleke tennene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen forskere hevder at emaljen blir sprøere, og dermed lettere utsatt for hull. Andre har hevdet at tannblekingen kan legge seg utepå emaljen, og dermed spare både tann og emalje for slitasje.

Det er ikke påvist skadelig effekt av tannbleking, men det kan allikevel ikke utelukkes.

Endret av Smascha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

til deg som nevntecrest whitestripes; hvordan bruker en de, og hvor ofte? Er det de som er saa populaere i USA? Ei venninne av meg var i USA, der hun bleika tennene sine hjemme noen faa ganger ilöpet av oppholdet, og resultatet ble helt utrolig fint! Hun har fortsatt hvite tenner (uten Ross-effekten.. ;) ), selv 1 aar etter siste behandling. Husker ikke hvilket merke dette var..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bleket tennene hos tannlegen ett par ganger.

Har også gjort det hjemme men da etter at jeg har vært hos en tannpleier som har sett over tennene mine først. Tatt avstøp til skinne og handlet belemiddel hos tannlegen.

Ville ikke turt å kjøpe dette på nettet eller i butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt

Prøvd crest whitestrips.

Pga den datt det ut en fylling i tanna mi. :tristbla:

Men eh...tennene ble ganske hvite da. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

jeg har skinner fra tannlege og kjøper bleking der. forrige gang -i desember- synes jeg ikke det funket noe særlig, surt, for det koster jo endel.

sambo fikk crest white strips i julestrømpa :) , og har begynt å bruke det når. og god damn! -det funker! (jeg hadde mine tvil).

så det skal jeg kjøpe meg nå og (fra ebay).

eneste er at de sitter dårlig på tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

og om man lager skinne hos tannlegen; man får forskjellige skinner...

min er myk, jeg bruker opalescence.

da jeg skulle kjøpe nye blekesprøyter fikk jeg ikke day bright/nightbrite som jeg skjønte var det mest vanlige fordi jeg da trenget en hardere/tettere skinne.

derfor ville jeg nok ikke kjøpt bleking på nettet og laget skinne hos tannlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt Opalescence, du tar avtrykk av tennene hos tannlege, og leverer avtrykket til en tanntekniker, så får du skinnene. Har bare gjort det oppe, er superfornøyd. :)

http://www.norskorthoform.no/opalesence/opale.html

Mamma har også bleka tennene sine på den måten. Hun brukte sprøyta med 10% og det ble veldig fint resultat. Dette er mange år siden nå, men hun har fortsatt utrolig fine, hvite tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at ikke alle kan bleke tennene! En sunn emalje er nesten gjennomsiktig.

Derfor ser du tannbeinet gjennom. Blekemiddel bleker kun overflate og kan ikke bleke selve tannbeinet da det er dekket av emalje.

Når du ser det gjennomsiktige mot en mørk bakgrunn som munnen er, så ser det gulaktig ut(på bunnen av tennene). Du kan bleke og bleke, men bakgrunnsfargen endrer seg nok ikke.

Jeg ville snakket med tannlegen og få konstatert at tennene er misfarget før du bruker mange penger på bleking. Dumt å kaste bort pengene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvor kan man bestille crest white stripes?

du kan bestille billig på ebay!

å ja, det funker. jeg ser ikke så stor forskjell selv, men andre som ikke hattde sett meg på lenge. første dem sa, så hvite tenner du har!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...
Gjest Gjest_Merete_*

Har prøvd at tannblekingsett som heter Tannbleking med Beautiful White - og det fungerte faktisk ganske bra! Var noe skeptisk i utgangspungtet pga. at det kostet ganske lite, men veldig fornøyd. Kjøpte dette her: http://www.ansiktspleie.com

Ps. man må ha tålmodighet.. tar noen kvelder med behandling.

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...

Jeg bestillte fra Dentway for over en måned siden og har enda ikke motatt noenting! De har tatt pengene fra kontoen min og de svarer ikke på epost, svindlere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Jeg bestillte fra Dentway for over en måned siden og har enda ikke motatt noenting! De har tatt pengene fra kontoen min og de svarer ikke på epost, svindlere!

jeg har oxo bestilt og ikke fått noe og de svarer ikke på tlf =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...