Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Jeg går til en gestaltteraput fordi jeg har en del psykiske problemer. Men, jeg har en anelse om at h*n ikke er særlig dyktig. Jeg har vært der tre ganger nå, og sist jeg var der, sa hun at jeg skulle begynne å fortelle om meg selv osv. Hun trodde jeg var helt ny, og kjente meg ikke igjen. Er ikke det litt rart? Hvordan vet jeg at en terapaut/psykolog er dyktig? Har dere prøvd flere personer, og hva skiller dem fra hverandre?
Gjest mata Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 (endret) Du vet aldri før du har møtt terapauten. Men ut fra det du skriver, så bør du kanskje vurdere å bytte? Jeg har vært borti leger som har dopet seg fra alt fra piller, amfetamin, og morfin. En terapaut/lege som ikke er helt sløvet, vil alltid ha din journal foran seg før du kommer inn til timen. De har masse pasienter/klienter, men setter seg inn i (burde i alle fall) din historikk. Kjenn på magefølelsen din, og neste gang du skal til henne/han, så spør hvorfor h*n ikke husker navnet ditt engang. Hvis du skal dit flere ganger. I et lege/pasientforhold er tillitten viktig, uten den kommer man ingen vei, men blir bare ennå mer frusterert. Det kan hende hun/han bare hadde en dårlig dag. Alle psykologer/psykiatere går selv i terapi hos en annen, fordi de møter så mye "elendighet". De sliter med sitt de også. Spør henne og vær direkte. Jeg er blitt for gammel til å finne meg i tøys fra såkalte profesjonelle. Endret 24. januar 2007 av mata
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå