Gå til innhold

Vurdere å skifte terapaut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går til en gestaltteraput fordi jeg har en del psykiske problemer. Men, jeg har en anelse om at h*n ikke er særlig dyktig. Jeg har vært der tre ganger nå, og sist jeg var der, sa hun at jeg skulle begynne å fortelle om meg selv osv. Hun trodde jeg var helt ny, og kjente meg ikke igjen. :overrasket: Er ikke det litt rart?

Hvordan vet jeg at en terapaut/psykolog er dyktig? Har dere prøvd flere personer, og hva skiller dem fra hverandre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du vet aldri før du har møtt terapauten. Men ut fra det du skriver, så bør du kanskje vurdere å bytte? Jeg har vært borti leger som har dopet seg fra alt fra piller, amfetamin, og morfin.

En terapaut/lege som ikke er helt sløvet, vil alltid ha din journal foran seg før du kommer inn til timen. De har masse pasienter/klienter, men setter seg inn i (burde i alle fall) din historikk.

Kjenn på magefølelsen din, og neste gang du skal til henne/han, så spør hvorfor h*n ikke husker navnet ditt engang. Hvis du skal dit flere ganger. I et lege/pasientforhold er tillitten viktig, uten den kommer man ingen vei, men blir bare ennå mer frusterert.

Det kan hende hun/han bare hadde en dårlig dag. Alle psykologer/psykiatere går selv i terapi hos en annen, fordi de møter så mye "elendighet". De sliter med sitt de også. Spør henne og vær direkte. Jeg er blitt for gammel til å finne meg i tøys fra såkalte profesjonelle.

Endret av mata

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...