Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg bor sammen med ei veldig god venninne av meg. Hun fikk seg kjæreste for ca. 3 måneder siden og fra den dagen de ble sammen, har hun bodd hos han. Hun har ikke overnattet hjemme i vår leilighet siden da. Jeg føler meg veldig alene og ensom ettersom det nettopp ble slutt mellom kjæresten min og meg. Jeg har ikke så mange andre venner her.

Blir det feil av meg å kreve litt tid sammen med henne, at hun kan være her minst en dag i uken? Det streifer meg også om det er meg det er noe galt med, om det er derfor hun aldri er her. :forvirret:

Føler jeg bør snakke med henne, men vet ikke hvordan jeg skal gå fram.....

Videoannonse
Annonse
Gjest LilSweetie
Skrevet

Du kan veldig gjerne snakke med henne om dette, at du har lyst til å tilbringe mer tid sammen med henne. Men jeg synes ikke at du kan kreve det, og det er også et dårlig utgangspunkt hvis du vil være mer sammen med henne. For du vil vel at hun også skal ha lyst til det, eller hva?

I stedet for å si at du synes hun skal være mer hjemme, hva med å foreslå noe konkret å hyggelig? Enten at dere gjør noe utenfor huset, eller at dere lager god middag sammen en kveld, ser på DVD, spiller spill, drikker drinker e.l, hvis du heller vil være hjemme med henne.

Å foreslå hyggelige ting i stedet for å kreve ting av henne, er en god start for å bedre vennskapet deres igjen :)

Skrevet

Hun er ingen god venninne om hun kun tilbringer tid med kjæresten sin + dette bruddet med eksen din, da stiller venner opp.

Skrevet

Jeg synes ikke du kan kreve noen verdens ting av henne. Og hvis du bare så mye som viser at du forventer ett eller annet av henne, vil hun antakelig holde seg enda lengre borte. Je synes heller du bør skaffe deg en hobby hvor du kan treffe nye venner. Enhver er sin egen lykkes smed.

Skrevet
Du kan veldig gjerne snakke med henne om dette, at du har lyst til å tilbringe mer tid sammen med henne. Men jeg synes ikke at du kan kreve det, og det er også et dårlig utgangspunkt hvis du vil være mer sammen med henne. For du vil vel at hun også skal ha lyst til det, eller hva?

I stedet for å si at du synes hun skal være mer hjemme, hva med å foreslå noe konkret å hyggelig? Enten at dere gjør noe utenfor huset, eller at dere lager god middag sammen en kveld, ser på DVD, spiller spill, drikker drinker e.l, hvis du heller vil være hjemme med henne.

Å foreslå hyggelige ting i stedet for å kreve ting av henne, er en god start for å bedre vennskapet deres igjen :)

Enig. :)

Skrevet

Inviter de begge på middag og filmkveld ;)

Skrevet
Inviter de begge på middag og filmkveld ;)

Ikke enig. Inviter venninnen din på middag. Det er jo vennskapet til henne du vil pleie, da trenger dere litt "alenetid".

Skrevet
Hun er ingen god venninne om hun kun tilbringer tid med kjæresten sin + dette bruddet med eksen din, da stiller venner opp.

Hvis jeg var veldig, veldig nyforelsket, kunne jeg godt oversett at en venninne ønsket å se meg om hun ikke inviterte meg på noe. Jeg forventer ikke at mine venner skal se mine behov, jeg mener jeg må gi uttrykk for dem selv, ikke ved å kreve og syte, selvsagt, men å si at eg har lyst tilå treffes, ta en tur på kafé eller hva som helst. En kan godt være en god venn selv om en ikke er tankeleser ;) .

Skrevet

Forøvrig enig i dette forslaget.

En annen ting: Husk at du deler leilighet med en venninne, det er ikke det samme som familie eller kjæreste. Hun vil nok leve sitt liv og ha sittt privatliv, regner med det er praktiske og økonomiske grunner til at dere bor sammen. Det er også mulig hun nettopp fordi dere bor sammen, holder seg litt unna, hun føler seg kanskje litt kvelt. Det trenger ikke ha noe som helst med deg å gjøre, men at det for henne blir litt tett å bo sammen med en venninne, at hun ønsker å markere litt avstand (for sitt eget privatlivs skyld)... Så pass på å trå litt varsomt.

Gjest Maksprell
Skrevet

Jeg bodde sammen med ei god venninne i knapt ett år og vi hadde begge to kjærester på dette tidspunktet. Vi fant ut at vi var mye mere sammen da vi IKKE bodde ilag.snedige greier.man er liksom enten hjemme, hos kjæresten eller hos ei venninne.Nå sier jeg ikke at det fungerer slik for alle men.

Synes forøvrig du skal komme med forslag om å finne på noe endag med denne venninnen din, så kan du jo hinte frem forsiktig at det er så lenge siden sist dere fant på noe ;)

Skrevet

Enig med de andre. Du kan ikke kreve at hun skal være der for deg. Da spørs det om ikke vennskapet kjølner temmelig fort. Dere lever tross alt separate liv, selv om dere deler leilighet. Men selvsagt kan du foreslå at dere kan gjøre ting sammen eller si at du skulle ønske dere kunne ta en skikkelig jentekveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...