exita Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Hei! Har en sønn på 13 år, han har den siste tiden vært skikkelig plaget med vondt i hælen på den ene foten.Han har ikke vansker med å gå men har mye vondt. En dag ble han sendt hjem fra skolen fordi den verket så? Noen her som har vært borti lignende?
Gjest gjesta Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Sønnen min hadde en periode veldig vondt i hælen sin. Legen sa at det ikke var uvanlig hos veldig aktive barn. (Min sønn trente kampsport). Ikke noe farlig eller noe vi måtte ta hensyn til. Han fikk en smertestillende gele på resept. Etter noen måneder så forsvant det. Uansett så hadde jeg tatt ham med til legen siden han er så plaget av det.
Supraspinatus Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Hadde slik selv da jeg var på den alderen. Tok røntgen og full pakke. Fant ingen feil. Det går mest sannsynlig over etterhvert. Dere kan jo prøve å få henvisning til ortoped for å se om det faktisk er noe gale med steget hans.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Det kan være så mangt, det første jeg tenker på er hælspore/fascitis plantaris. Greit å få det undersøkt.
Orestes Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 Tenker også på plantar fasciitis, da jeg har dette selv. Periodevis plaget med sterk verk, men kan likevel gå på foten. Hvis så er tilfelle er det viktig med skottøy med god demping, kanskje han trenger hælsåler. Men la han likevel ta turen innom legen for å få det sjekket.
Ueland Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 Hei! Har en sønn på 13 år, han har den siste tiden vært skikkelig plaget med vondt i hælen på den ene foten.Han har ikke vansker med å gå men har mye vondt. En dag ble han sendt hjem fra skolen fordi den verket så? Noen her som har vært borti lignende? ← Dette høres mistenklig ut som vokserverk. Slikt er det som regel idrettsleger o.l som vil kjenne igjen. Dette skyldes rett og slett at kroppen vokser, og det tar tid for hælen(e) og tilpasse seg. Det har lite med aktivitet å gjøre, men rett og slett vekst. Selv slet jeg med det fra jeg var ~13 til nesten 18 og inneba mye smerter tidvis. Vil anbefale såkalte gelesåler, samt konsultasjon med lege for en bekreftelse. Enda en av tenåringslivets gode sider
ashera Skrevet 26. januar 2007 #8 Skrevet 26. januar 2007 (endret) Vokseverk, hælspore eller ruptur i fettputene under hælen. Gelesåle er et godt råd i alle tilfellene. Snakk med legen om det vedvarer. Hælspore kommer ofte av feilbelastninger og er derfor viktig å få profesjonell hjelp med. Fettputeruptur leger seg selv når hælen avlastes, men det kan ta et par måneder. Endret 26. januar 2007 av hera
Gjest Gitte Skrevet 26. januar 2007 #9 Skrevet 26. januar 2007 Jeg gikk med kjempevondt i hælen for et par uker siden, og det ble bare verre og verre. Dro til slutt til legen og fikk påvist senebetennelse i akilles. Det er en veldig vanlig belastningsskade som ofte kommer av trening..
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. januar 2007 #10 Skrevet 26. januar 2007 Oj nå fikk jeg flashback til barneskolen. Dette hadde jeg også når jeg var yngre. Gjorde vondt, som en nål sto opp i hælen min. Kunne ikke stå på foten når det var som verst. Voksesmerter, helt normalt, er vondt, går over av seg selv, sa de i mitt tilfelle. De hadde rett. Ønsker gutten god bedring! Putt en gelesåle i skoen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå