Gjest Lottemor Skrevet 16. februar 2003 #1 Del Skrevet 16. februar 2003 Satt og snakket med venninnen min på telefonen i dag,etter min daglige husvask. Hun påstår at jeg har et u-normalt forhold til rengjøring og at jeg har støv på hjernen. Hun reagerte også på at jeg bruker klorin til å vaske tolaletet og baderom. Ja jeg vet at det å vaske gulv hver dag ikke er normalt,men jeg har en 2 åring som smuler og sånn.... Så støvsugerer jeg gjennom snittlig 2 ganger om dagen for samme grunn... Vasker også kjøkken benker ol. med klorin for det sammler seg så masse bakterier der og jeg føler det er skittent om jeg ikke vasker med klorin. Hånduker og hvite klær vaskes med klorin først og der etter med vanelig vaske pulver og tøymykner.... Jeg avfetter platene til stekovnen etter jeg har brukt dem,selv om jeg har brukt bakepapir.... leger bestikk i klorin over natten for så så vaske de på morningen.... Takkler ikke hybelkaniner under møbler og det vaskes bak sofan anenhver dag,hadde det ike vert for at det er tungt for ryggen min å dra vekk sofane så hadde det blitt vasket det hverd dag.... og jeg tørkr støv anen hver dag. det jeg remmse opp nå er saker hun mener er u-normalt og som jeg gjør for ofte... har jeg et u-naturlig forhold til rengjøring? er det andre som er så glad i klorin som jeg er ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. februar 2003 #2 Del Skrevet 16. februar 2003 Unormalt er det da alldeles ikke. Og ingen har noen gang blitt skutt for å ha det rent og pent. Synes du er flink jeg som gjør så mye for deg selv og families hygiene og velvære . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 16. februar 2003 #3 Del Skrevet 16. februar 2003 Synes kanskje det var litt voldsomt ja.. har aldri hørt om noen som bruker så mye energi på å vaske. Har en venninne med støv på hjernen, men hun er ikke halvparten så "ille" som det du beskriver her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. februar 2003 #4 Del Skrevet 16. februar 2003 uhm, jeg kjenner mange jeg.. og øsnker jeg var litt mer sånn selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 16. februar 2003 #5 Del Skrevet 16. februar 2003 Oi :o , du rengjør mye.....vel, hva som er normalt og unormalt skal jeg ikke uttale meg om......men mye var det, etter min mening..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 16. februar 2003 #6 Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg må si at jeg synes dette var litt over streken i forhold til det jeg er vant med...lagge alt i klorin.... ...synes det er noe merkelig ja....tror jeg hadde reagert på samme måten som venninnen din ja... Hvordan får du tid til å være på KG???... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 16. februar 2003 #7 Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg synes du overdriver. Et problem i dagens samfunn er at det er det er så rent overalt at vi blir syke av den minste bakterie. Jeg reagerer på all vaskingen, det er ikke naturlig å benytte så mye kjemikalier som det du gjør Lottemor. Du burde kanskje gå over til å benytte støvkluter og ikke vaske med vann hver dag. Renholdseksperter sier også at folk benytter alt for mye såpe og vann i hjemmet. Det ser ut som du vasker av helsemessige årsaker. Då bare vite at du risikerer faktisk å få den helt motsatte effekten, nemlig gjøre barnet ditt mer utsatt for sykdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 16. februar 2003 #8 Del Skrevet 16. februar 2003 Ja, jeg synest du har et unormalt forhold til det å vaske. Det å bruke klor til badet er vel helt normalt. Men det vaske hver dag, og støvsuge to ganger for dagen, det synest jeg er vel litt voldsomt. Jeg hadde nok klikket om min samboer hadde hold på sånn. MEN om jeg synest du vasker mye, så spiller det ingen rolle om dere trives med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 16. februar 2003 #9 Del Skrevet 16. februar 2003 kosejente Jo det er pga planlegging.... Husvasken tar jeg på morningen,står jo opp vd 07.00 så da har jeg tid til masse....tar jo ikke så lang tid.....bare sånn ca 2-3 timer om dagen utenom opvask og rengjøring etter mat laging.... Er jo hjemme hele dagen så det er jo ikke så mye annet jeg har å gjøre før fuglene fiser.... Så tid har jeg nokk av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2003 #10 Del Skrevet 16. februar 2003 Vil du komme hjem til meg og vaske en gang i uka?????? Jeg synes dette høres helt ekstremt ut. Det er da ikke nødvendig å holde på sånn (men det er dessverre å vaske mer enn jeg gjør. Hybelkaninene trives altfor godt). Få deg en annen hobby enn vasking, er mitt råd. Det trenger ikke å være sterilt hjemme hos deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 16. februar 2003 #11 Del Skrevet 16. februar 2003 Har man tid, overskudd og lyst til å vaske så mye, så hold på. Men jeg ville vært litt forsiktig med å sterilisere alt omkring ungen. Hun har bare godt av å "få i seg" enkelte bakterier, da vil hun mest sansynlig fikse overgang til barnehage/skole bedre mht. sykdom. Den dagen hun sitter i sandkassa og spiser en god "skje" med sand, tilsatt diverse godsaker vil kanskje magen hennes reagere litt kraftigere enn for et barn som daglig er i kontakt med bakterier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandix Skrevet 16. februar 2003 #12 Del Skrevet 16. februar 2003 Det ikke unormalt, bare uvanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 16. februar 2003 #13 Del Skrevet 16. februar 2003 Ikke bruk klorin i toalettskålen, for det reagerer med urinrester og blir til klorgass! Bruk heller salmiakk eller andre rengjøringsmidler som er bedre egnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 16. februar 2003 #14 Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg synes du har et unormalt forhold til rengjøring. Det høres ut som om du prøver å sterilisere omgivelsene dine... Lisa-Beth :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 16. februar 2003 #15 Del Skrevet 16. februar 2003 Normalt eller ikke, det avhenger av hvorfor du vasker det. Dersom du vasker fordi du må ha noe å gjøre for å få dagene til å gå syntes jeg du skal vurdere å skaffe deg en hobby. Dersom du vasker fordi du føler du må, og du føler at huset blir fylt med bakterier dersom du ikke får utført dine vaskeritualer som du pleier, da er det vel grunn til å reagere litt. Men det klorin forbruket ditt bør du absolutt trappe ned, både for miljøet og familiens skyld. Det finnes absolutt ingen god grunn til å legge bestikket i klorin vann før vask, eller å vaske hånklerne i klorin før du bruker såpe. Du bør absolutt begrense kjemikalie forbruket ditt noe. Men lett er det nok ikke dersom dette er noe du føler du MÅ gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 16. februar 2003 #16 Del Skrevet 16. februar 2003 Lottemor, jeg er minst like glad i klorin som deg... *Liker å høre bakteriene dø skrikende* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 16. februar 2003 #17 Del Skrevet 16. februar 2003 :o Og jeg som fikk venninnen min til å få dårlig samvitighet for at hun ikke brukte like mye tid som meg på rengjøing....... Vasker ikke fordi at jeg ikke har så mye annet å gjøre ,men fordi at jeg føler allting best når det skinner rundt meg. Godt å sette seg i sofan og se rundt seg når det er rent og pent. Føler det er kos med et rent hjem... Gjør masse annet i løpet av en dag enn å vaske,går i åpen barne hage med Tulla,leker ute, så ant det ike er for kaldt... går litt i stalen,men det har vert for kaldt i det siste.... Er bare det at jeg liker at huset er slik at jeg slipper tenke på om det kommer folk til meg ol.... Er en del som har slåt ned på klorin bruken min,så kansje jeg skal finne en erstatning til den..... Ellers bruker jeg for det meste helt naturlig,miljø vennlig grønnsepe..... Klor til hvite klær slutter jeg aldrig med,hvite klær liker jeg hvite.... :D takk for erlige svar..kansje jeg skal gi venninnn min en ynskylding og inrømme at jeg har et u-naturlig forhold til klorin... Men rengjøring nei jeg mener jeg har et sundt og reint hjem..... er ike som om hee verden min raser sammen om jeg ikke får vasket gulvet en dag....men....jeg er ikke fornøyd :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 16. februar 2003 #18 Del Skrevet 16. februar 2003 Det viktigste er uansett at du og dine trives! Husk at bruk av mikrofiberkluter gjør husvasken både lettere og mer effektiv. For mye vann og såper (også grønnsåpe) gjør innemiljøet dårligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ignite Skrevet 16. februar 2003 #19 Del Skrevet 16. februar 2003 Etter min mening har du definitivt et unormalt forhold til rengjøring. Det virker som om at altfor mye må være i orden før du kan nyte livet. Dette er synd for deg, og det kan også bli et problem for de som omgås deg og som har et normalt forhold til rengjøring. Vasking synes å være en for stor del av ditt liv. Håper ikke du påtvinger andre dine tulleruske standarder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 16. februar 2003 #20 Del Skrevet 16. februar 2003 Helt enig i at det følger trivsel med et ryddig og rent hjem og at det er deilig å slippe å engste seg for å få uventet besøk. Har du barselpermisjon? hva når du starter opp i jobb igjen? Da får du vel ikke vasket så mye? Syns du virker på grensen til nevrotisk i dit forhold til bakterier. Bestikket som står i klorin natten over - det er jo bare du og din familie som har hatt det i maten deres og i munnen deres! Hvis du vil ha en sunn og frisk unge, bør du trappe ned på vaskingen, et rent og pent hjem fordrer ikke slike øvelser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå