Gå til innhold

Salmer for oss kristne

Anbefalte innlegg

Skrevet

ble mye uenigheter i det andre emnet der.

Jeg vil ha noen fine salmer i bryllupet,med kristent innhold.

Noen som har tips?

(Og plz ikke gjør det om til en diskusjon om det er hyklersk eller ikke å gifte seg i kirka)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i den andre tråden VAR det grunn til og reagere, det er det ikke her.

ingen grunn til bekymring...

Skrevet

Hva med "Blott en dag", "Det er så yndig å følges ad", eller "Kjærlighet er lysets kilde"?

Skrevet

Synes "Kjærlighet fra Gud" og "Å leva, det er å elska" er en veldig fine sanger, jeg :)

Disse er vel under "bryllup" i salmeboka også, tror jeg...

Skrevet

Definisjonen på en salme er vel at den har kristent innhold, eller ;) ?

Ellers kan jeg anbefale nr. 98 i Samer 97, "Guds godhet sang i sinnet". Den er en bryllupssalme. og den er lett å synge som allsang.

Skrevet

Nå har ikke jeg noen salme å anbefale, men vet noe nav dere om en nettside eller lignende, der salmer er lagt ut, så man kan høre på dem?

Vi har samme problemet med salmer, vil så gjerne høre noen alternativer før vi bestemmer oss...

På forhånd takk for svar.

Skrevet (endret)

Det finnes mange flotte salmer til dette bruk.

De fleste velger Å leva det er å elska eller Kjærlighet fra Gud. Fine begge, men det går jo an å velge noe litt mer personlig hvis man vil.

Støtter heras forslag - det er en flott salme.

Å Gud vårt vern i farne år er også en flott salme.

Eller fra Pilgrimsmessen av Egil Hovland: Vi er et folk på vandring

Måne og Sol (Som utrolig nok var foreslått i den andre tråden for noen som ikke ønsket kristent innhold - dette er trosbekjennelsen)

Begge de to siste har en flott diskantstemme, hvis du kjenner noen som kan synge denslags.

Ellers kan du be om en samtale med organisten i den menigheten du skal gifte dere. Han/hun bør jo absolutt ha noe å anbefale.

Lykke til med bryllupet :)

PS: kom på en til. Deilig er Jorden er en gammel pilgrimssalme, som egentlig ikke har veldig julete innhold. Passer like godt i bryllup

Endret av NinaL
Skrevet

TUSEN TAKK Amles og Dimmine, for flotte linker!

Nå fikk vi gjort mye på en kveld her :)

Takk igjen!

Så utrolig kjekt med slike sider:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...