naley Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 ble mye uenigheter i det andre emnet der. Jeg vil ha noen fine salmer i bryllupet,med kristent innhold. Noen som har tips? (Og plz ikke gjør det om til en diskusjon om det er hyklersk eller ikke å gifte seg i kirka)
^me^ Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 i den andre tråden VAR det grunn til og reagere, det er det ikke her. ingen grunn til bekymring...
Gjest Talula Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Hva med "Blott en dag", "Det er så yndig å følges ad", eller "Kjærlighet er lysets kilde"?
Rufus Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Synes "Kjærlighet fra Gud" og "Å leva, det er å elska" er en veldig fine sanger, jeg Disse er vel under "bryllup" i salmeboka også, tror jeg...
ashera Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Definisjonen på en salme er vel at den har kristent innhold, eller ? Ellers kan jeg anbefale nr. 98 i Samer 97, "Guds godhet sang i sinnet". Den er en bryllupssalme. og den er lett å synge som allsang.
kinemor Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 Nå har ikke jeg noen salme å anbefale, men vet noe nav dere om en nettside eller lignende, der salmer er lagt ut, så man kan høre på dem? Vi har samme problemet med salmer, vil så gjerne høre noen alternativer før vi bestemmer oss... På forhånd takk for svar.
NinaL Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 (endret) Det finnes mange flotte salmer til dette bruk. De fleste velger Å leva det er å elska eller Kjærlighet fra Gud. Fine begge, men det går jo an å velge noe litt mer personlig hvis man vil. Støtter heras forslag - det er en flott salme. Å Gud vårt vern i farne år er også en flott salme. Eller fra Pilgrimsmessen av Egil Hovland: Vi er et folk på vandring Måne og Sol (Som utrolig nok var foreslått i den andre tråden for noen som ikke ønsket kristent innhold - dette er trosbekjennelsen) Begge de to siste har en flott diskantstemme, hvis du kjenner noen som kan synge denslags. Ellers kan du be om en samtale med organisten i den menigheten du skal gifte dere. Han/hun bør jo absolutt ha noe å anbefale. Lykke til med bryllupet PS: kom på en til. Deilig er Jorden er en gammel pilgrimssalme, som egentlig ikke har veldig julete innhold. Passer like godt i bryllup Endret 24. januar 2007 av NinaL
naley Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 24. januar 2007 (endret) http://www.orkdalsmenighetene.no/vigsel/index.htm her kan du høre melodiene og lese tekstene. Endret 24. januar 2007 av dimmine
amles Skrevet 25. januar 2007 #9 Skrevet 25. januar 2007 Her er noen som blir brukt i bryllup. http://www.brudepikene.no/salmer/cms/174
kinemor Skrevet 25. januar 2007 #10 Skrevet 25. januar 2007 TUSEN TAKK Amles og Dimmine, for flotte linker! Nå fikk vi gjort mye på en kveld her Takk igjen! Så utrolig kjekt med slike sider:)
Mia78 Skrevet 26. januar 2007 #11 Skrevet 26. januar 2007 jeg lette akkurat etter salmer selv og fant http://www.tynsetkirke.no/salmevalget_vigsel.htm som har full tekst og melodi til mange salmer som blir brukt i bryllup.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå