minienthe Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 kortversjon av saken: ei venninde av meg vraket bilen i en ulykke for en stund siden (2 år ca) og bilen ble kjørt til et verksted for en skadevurdering, hun ble enig med verkstedet om at bilen skulle sendes til vrak da det ikke lønte seg å reparere. verkstedet presterer å levere ut bilen til en fremmed person uten hennes godkjennelse og innhentet ikke personalia på personen som hentet bilen, bilen var fortsatt registrert på min vennine og ikke avskiltet. venninne drar til politiet for å melde bilen stjålet men politiet vil ikke ta i mot anmeldelsen, ergo ingen forsikring og regningene fortsetter å komme. skiltene dukker endelig opp og bilen blir avskiltet men selve bilen er fortsatt søkk vekk. plutselig får hun en opprigning fra en som har kjøpt bilen av et "privat verksted", han som ringte er såvidt vi vet en uskyldig tredjepart i saken men hun er fortsatt eier av bilen og har ikke mottat et oppgjør, hun ringer politiet og det de sier er at hun må skrive en salgsmelding til tredjepart. men tredjepart skylder jo ikke henne penger og hun skal da fanken ikke gi fra seg et eierskap på en bil hun ikke har fått oppgjør for ? bilen var jo avtalt vraket i tillegg så hva i huleste er det som skjer ? onkel politi har for det første ikke lov til å nekte å ta i mot en anmeldelse og å gi et så suppeteit råd som dette er jo "høl i hue" for da vil hun jo gi fra seg eierskapet uten å sitte igjen med noe ? jeg blir sprø... skal være med ned og høre hva de sier i morgen.
Kaffegjesten Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Regner med at hun har alt hun har foretatt seg dokumentert skriftlig - pr brev eller mail - og hun har kopier - eller er alt gjort på telefon? Får jo håpe for hennes del at hun har alt dette dokumentert for hvis intet er skriftlig og dokumentert synes jeg synd på henne.............
Titti72 Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Politiet kan ikke nekte å ta imot en anmeldelse. Hun må nå prøve å begrense skadene, og evnt. økonomiske krav mot seg selv. Få henne til å anmelde bilen stjålet. Samarbeid med den 3. uskyldige part. 3. parten må anmelde "verkstedet" for svindel, så finner man ut om h*n er tvilsom eller ei. En sak som dette er ikke noe man bare legger ifra seg uten å ha nøstet opp alle løse ender. Jeg kjenner en som gjorte det, og h*n fikk regress fra forsikringen på 150.000,- Å komme ut av noe sånt , med bare en gul post-it lapp som "dokumentasjon" på hva som har skjedd er ikke lurt. Da dras saken ut i det uendelige. Meld bilen stjålet, pass på at datoen den forsvant stemmer sånn ca. og fortell hvor den ble videresolgt ifra. Rart forsikringen ikke har reagert tidligere? Har dere sjekket med biltilsynet, hvem som står som eier?
minienthe Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2007 PS. Hva er det din venninne ønsker her? Å få bilen tilbake for skraping? Eller å "ufrivillig selge" det som per def er et vrak? At bilen er stjålet hersker det såvidt jeg ser ingen tvil om, men hva ønsker hun skal bli løsningen? Bare lurer... ← såvidt jeg har skjønt så ønsker hun å få ut vrakpanten og få erstattet utlegget hun hadde på årsavgift siden skiltene ikke ble levert inn tidsnok pga dette, vi driver og sjekker opp fremgangsmåte nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå