Snart Frue Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Hei alle sammen... Jeg er så utrolig frustrert og sint akkurat nå, men jeg vet ikke om jeg har rett til å være det. For å gjøre en lang historie kort så har jeg en eks som hadde psykopatiske tendenser og som mishandlet meg psykisk og fysisk (sendte meg på sykehus). Det er et halvt år siden jeg flyttet fra han. Jeg har også en god venninne (eller trodde hun var). Denne "gode" venninnen har tydeligvis bestemt seg for å være venner med eksen min fordi han er i skrivende stund på kaffebesøk der.... (hun er lykkelig forelsket i sin samboer). Nå lurer jeg på om dette er normal oppførsel...å fortsette og holde kontakten med min eks som hun vet behandlet meg helt forferdelig? De hadde jo ikke noen særlig kontakt da vi var sammen engang... Det er en ting å være diplomatisk, men jeg ville aldri ha gjort dette mot henne... Skal ikke venninner holde sammen?
Gjest Reven Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Jeg har også en god venninne (eller trodde hun var). Denne "gode" venninnen har tydeligvis bestemt seg for å være venner med eksen min fordi han er i skrivende stund på kaffebesøk der.... (hun er lykkelig forelsket i sin samboer). ← Det er mulig jeg misforstår deg nå, men mener du det jeg har sitert ovenfor her lager du problemer av ingen ting. Hvis han har kommet på besøk til din venninne og hun dermed har bestemt seg for å være venner med han... - da viser det at han har tilsvarende makt over henne nå som han hadde over deg. Godsida først, og så vrangsida, ikke sant? Hvis jeg har tolka det riktig, da er det venninna di som har et problem, ikke du. Du er jo kvitt ham.
Gjest gjesta Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 jeg skjønner deg veldig godt. om du og venninna di hadde et godt forhold da du var sammen med eksen, og hun visste hvordan han behandlet deg så synes jeg det er rart at hun tilbringer tid sammen med ham nå. psykopater er veldig flinke til å snakke for seg og kanskje har han et grep om henne? når det er sagt så er det alltid to sider av en sak. jeg undervurderer ikke din versjon, men kanskje har hun hørt den andre siden av en som vet å snakke for seg. venninna di bør jo holde seg unna, hvis ikke så synes jeg at hun feier alt under teppe som om det aldri har skjedd. folk kan forandre seg, men man bør holde seg unna andres ekser uansett.
Gjest Reven Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 For å svare kort på spørsmålet ditt: Det er slett ikke uvanlig at personer med psykopatiske trekk "vinner" vennene etter et brudd. De er gjerne sjarmerende og overbevisende så det holder. Det er ikke sunt for venninna di, men det skjønner hun antakelig ikke før det er for sent. Du kan trolig konkludere med at hun er "fanga" av han, og det er stor fare for at han kommer til å påvirke den oppfatnngen hun har av deg i negativ retning. Jeg forutsetter her at han virkelig har psykopatiske trekk.
Gjest Silmarill Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 Dersom han er psykopat som du sier, er det slettes ikke rart at han prøver å få din venninne til å tro at det er du som er gal! (selvom du ikke er det ) Han vil vel prøve å få deg "venneløs" på sin psykopatiske måte! Pass deg for det! Min venninne hadde det slik og hennes eks prøvde febrilsk å få meg til å bli "venn" med han og tro på han! Ikke alle lar seg tro på slikt noe (ikke jeg ihvertfall) men andre kan være mer lettledende! Ta en prat med venninnen din, hvis han ikke har hjernevasket henne da!
evangelina Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 Jeg vil bare si at jeg forstår deg veldig godt,og skjønner at du reagerer sterkt på at venninnen din,har kontakt med xen din. Jeg hadde ikke likt det hvis min venninne hadde kontakt med min psykopatiske ex. Jeg må si jeg umiddelbart får tanker om at din venninne , tydlighvis har stor vanskelighet for å sette seg inn i ditt sted. Og at det er helt forståelig at du blir skuffa og lei deg over din venninne. Hvor er lojaliteten. Hvis dere er gode,nære venner hadde det kansje vært en god ide å snakket med henne om dette. Oppmuntrende klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå