Gå til innhold

senebetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

er nesten 100% sikker på at jeg har pådratt med senebetennelse i venstre arm. må jeg til legen (dvs må jeg ha antibiotika/penicillin eller noe), eller kan dette gå over av seg selv? i såfall, hvordan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
er nesten 100% sikker på at jeg har pådratt med senebetennelse i venstre arm. må jeg til legen (dvs må jeg ha antibiotika/penicillin eller noe), eller kan dette gå over av seg selv? i såfall, hvordan?

Antibiotika får du nok ikke. Du får gjerne betennelsedempende salve eller tablettkur som feks brexidol. Det går somoftest over av seg selv om du lar skade stedet hvile. Når betennelsen er borte kan du begynne å trene opp igjen armen. Vær forsiktig med å belaste den for mye med en gang.

Forebyggende arbeid er viktig, finn ut hvorfor du i utgangspunktet fikk betennelsen. Trening, sittestilling, flytting eller lignende.

Gjest Marie81
Skrevet

Hei!

Jeg tror det kan gå over av seg selv hvis du lar være å belaste armen en god stund.

Var hos legen med senebetennelse i håndleddet for et par år siden. Da fikk jeg resept på betennelsesdempende piller, men fikk beskjed om at mange fikk bivirkninger av de. Hvis jeg fikk det måtte jeg naturligvis slutte å ta de og la hånden lege seg selv (fikk bivirkninger, droppa pillene, betennelsen gikk over etterhvert).

Går evt. an å smøre på flytende Ibux, den er jo både smertestillende og betennelsedempende tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...