Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nefertiti
Skrevet

Har noen noen gode tips om hudpleie for menn? Samboeren min får veldig tørr hud med litt ureneheter når han barberer seg. Hva kan da hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Biotherm fører flotte hudpleieprodukter til menn..

Skrevet

Menn og kvinners hud er lik i struktur, selv om menn vanligvis har mer hår og større talgproduksjon.

Barberprodukter ala Gilette og lignende tørker ut huden og gjøre den sår og irritert. I tillegg bruker mange menn barberhøvler med 3 blad, noe som fører til at hårene rett og slett blir for korte og at huden lukker seg over. Dette kan føre til inngrodde hår.

Jeg anbefaler deg å gå til en hudpleier som fører Dermalogica og spørre etter følgenede produkter.

-Professional Shave som er en olje som forhindrer kutt ved at den legger seg som en hinne mellom huden og barberbladet. Brukes dette produktet daglig blir skjeggstubbene mykere, samtidig som huden blir glattere og mindre sensitivisert. Pass på at han skyller høvelen ofte under rikelig med glovarmt vann.

-Special Cleansing Gel, som er en skummende, såpelingnende hudrens.

-Multi Active Toner som er fuktighetskivende og balanserende.

-Active Moist som er en lett, fettfri og mykgjørende ansiktskrem.

Lykke til!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Sett ham til å bruke Dermalogica og ta han med til hudpleier for skikkelig dyprens og proff veiledning.

Milla

Skrevet

Eller så har Clinique også en ganske OK serie for menn, det kan jo være ganske vanskelig å overbevise en mann om at man bør gå til hudpleier for råd. Min hadde hvert fall satt seg helt på bakbena.

Gjest Nefertiti
Skrevet

Skjønner hvor dere vil hen, men som student og MANN (dvs. han kommer til å bruke produkte de dagene han husker det, som ikke vil være mange) Så tenkte jeg litt mer i en billigere gate :)

Noen som har noen litt billigere tips :D

Gjest Nefertiti
Skrevet

Kan dere anbefale noen produkter i Biotherm og Clinique seriene mot litt tørr og uren hud?

Hudpleier gidder jeg ikke en gang foreslå, det kommer til å være uaktuelt! :D

Skrevet

Som jeg sa ovenfor har Clinique en helt OK serie, spør på parfymeriet ditt, så hjelper de deg.

Skrevet

Clinique har for mye alkohol i produktene sine, og dessuten for mye parfyme. De er bare jævla gode på markedsføring.. Dermalogica koster, men siden de er så drøye blir det det samme.

Vil man det beste for sin mann, kjøper man det beste!

Skrevet

Clinique har faktisk parfymefrie produkter. Hvertfall de jeg bruker. Et bra alternativ hvis man ikke får kjæresten sin til en hudpleier..

Skrevet

Kjæresten min bruker en serie fra Nivea, som ikke er så dyr. Han bruker både ansiktsvasken, fuktighetskremen og peelingen, og er godt fornøyd.

Mener også å ha lest at den ble kåret til beste pleieserie av et eller annet engelsk manneblad så det må jo bety at den er bra.

Håper ikke dette blir begynnelsen på enda en pris/kvalitets diskusjon. Ville fortelle om min (kjærestens) erfaring. :lol:

Piglet, som selv bruker Clinique sin renseserie

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Og hvorfor kan ikke menn gå til hudpleier, de går jo til frisør (hvertfall de fleste av dem)? Er det frykt for homsestempel eller tror noen menn at de faktisk blir homser av å få renset opp ansiktshuden?

Milla

Gjest Nefertiti
Skrevet

Hvor får en kjøpt den Nivea serien Piglet?

Hvorfor gutter ikke vil gå til hudpleier kan jeg ikke svare på, men jeg tror hvertfall min samboer ville følt seg litt vel feminin da. De føler kanskje det er en "jente-ting".

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Hvor får en kjøpt den Nivea serien Piglet?

"Nivea for Men" fåes i dagligvarehandelen (ikke Rema) og på de fleste parfymerier. Alle produktene koster fra 60-100 kroner.

Hadde jeg hatt en mann som hadde slitt med dårlig hud og ikke ville gå til hudpleier pga. fordommer hadde han fått ett realt spark bak. Slike forutinntatte holdninger hører ikke hjemme i 2003.

Milla

Gjest Nefertiti
Skrevet

Vet ikke om det var ment på meg Milla, men nå har han ingen interesse av å gå til hudpleier. Har heller ingen planer om å "tvinge" han til å bruke pengene sine på noe han ikke vil. (hudpleie er faktisk veldig dyrt og en bør kanskje helst ville det)

Dessuten "sliter han ikke med dårlig hud", jeg bare lurte på om dere hadde noen tips.

:briller:

Skrevet

Si hva dere vil om clinique, men jeg vil ikke anbefale hudpleieproduktene deres til noen, da de er aaalt for sterke.

Skrevet

Min samboer har visst funnet ut at stell av huden er viktig. Han stjeler nemlig mine renseprodukter. Jeg bruker Biotherm, og siden jeg nå har gått tom klager han og vil jeg skal kjøpe nytt :lol:

Siden jeg likevel skal ut og reise denne uken, tenkte jeg å kjøpe egne renseprodukter til ham på tax-free. Jeg vil jo gjerne ha mine i fred ;-)

Siden han er godt fornøyd med effekten av mine Biotherm produkter kunne jeg godt tenke meg å kjøpe herre serien i samme merke.

Er det noen som har erfaring med disse produktene?

Jeg har kikket på Biotherm sine sider, men finner ikke toner i herre serien. Samboeren min liker godt å bruke toner etter at han har vasket/renset huden, og da hadde det vært fint å gi ham samme type produkter som han er "vant" til, men i en mer maskulin utgave.

Noen tips til å sette sammen et godt renseprogram for min kjære, som inneholder renseprodukt (helst noe som skummer), toner og fuktighetskrem?

(og si ikke Dermalogica nå. Jeg vet det er veldig bra. Bruker fuktighets krem derfra selv, men jeg skal handle dette på tax-free og der får men ikke Dermalogica. Samboeren min reiser mye, og det er derfor en fordel at han enkelt kan få tak i "sine" produkter på tax-free. Når han har brukt opp første "dose" skal han jo kjøpe produktene selv, og jeg tror ikke han er villig til å betale alt for mye for produktene)

Gode tips tas i mot med stor takk :-)

Clinique vil jeg ikke kjøpe til ham. Siden jeg har dårlig erfaring med det merlket selv (fysj og fysj).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...