Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å prøve en ansiktskrem fra Weleda, men tenkte jeg skulle forhøre meg med ekspertpanelet her inne først. Er det noen som har prøvd kremer fra dette merket over tid? Gode erfaringer? Jeg er ca 30, har egentlig fin hud, men den blir ganske tørr nå om vinteren - ikke slik at den flasser, men jeg synes den får midlertidige "linjer" her og der om jeg ikke smører nok. Jeg vurderer mandelkremen, men andre anbefalinger eller advarsler blir lyttet til. Lukta skal jeg klare.

Skrevet

Ingen som vet? Kanskje jeg må være forsøkskanin, da?

*Litt utålmodig*

Gjest Deception
Skrevet

Sjekk anmeldelsene på www.makeupalley.com/product, så får du en pekepinn.

Skrevet

Hvis du søker på Weleda i forumet finner du også endel.

Skrevet
Sjekk anmeldelsene på www.makeupalley.com/product, så får du en pekepinn.

Takk for den linken! Den likte jeg :)

Skrevet

Takk for svar! Linken skal jeg sjekke. Jeg har søkt på forumet, men fant ikke så mye info om ulike kremer, mest wildrose-serien, og ikke så mange erfaringer :)

Skrevet (endret)

Jeg liker weledaserien godt, den har for eksempel et mye bedre utvalg i kremer enn dr. hauschka (de kan godt sammenlignes). Weleda har 2 utgaver av de fleste kremene, en lett og en tyngre. Det er dagkem og fuktighetskrem, men jeg husker ikke hvilken som er lett/tung. De kan ihvertfall brukes sammen eller hver for seg. Dessverre er huden min ikke spesielt begeistret for alkoholen som brukes mye i "naturlige" hudpleie, men du må nesten prøve for å se om det virker for deg.

Oppdatering: Fuktighetskremene er for fet-normal hud, dagkremene er for nomal-tørr hud. De oljekapslene i roseserien er veldig gode (og uten alkohol), det samme er kroppsoljene.

Endret av onyx
Skrevet (endret)

jeg har en annen hudtype enn deg så jeg kan ikke anbefale deg hvilken krem du bør kjøpe i serien, men kan iallefall fortelle om min erfaring med weleda.

jeg har kombinasjonshud med mye uren hud. jeg har prøvd omtrent alt av parfymerimerker og hudpleiemerker, uten å finne en favoritt-ansiktskrem. så skulle jeg prøve dr.hauschka etter anbefalinger her på forumet. i butikken solgte de også prøver på weleda, så jeg tenkte at jeg skulle prøve det også. dr. hauschka likte jeg ikke, men weleda-kremen ble en stor suksess. jeg har aldri prøvd en bedre krem! har brukt den i 2 år nå.

jeg bruker weleda`s fuktighetskrem i wildrose-serien. I samme serie finnes dagkrem og nattkrem. Så i "min" serie så finnes det altså 3 varianter ansiktskremer. i de andre seriene til weleda finnes det også 2-3 ansiktskremer. så utvalget til weleda er nok, som en annen trådstarter her sier, støøre enn hos dr. hauschka.

kremen jeg bruker koster ca 180 kr for 30 ml. og den er veldig drøy. jeg har faktisk denen tuben omtrent like lenge som 100 ml med active moist fra dermalogica (som jeg brukte før).

jeg vet at mandelserien anbefales for tørr hud, men tror den er ment for hud som er veldig tørr (året rundt). så derfor tror jeg at iris-serien er den jeg ville anbefalt deg. tror prisen på disse seriene ligger på ca 130 kr for ansiktskrem uten at jeg er helt sikker

Men jeg synes du skal kjøpe noen prøver først. de koster ikke mer enn selve produktet. jeg betalte f.eks 60 kr for 10 ml prøve, og det er faktisk samme millilters pris som selve tuben. og med 10 ml så får du prøvd kremen nok til at du vet om du liker kremen eller ei. Både mandel- og irisserien er billigere enn wildrose-serien, så du ruinerer deg ikke om du kjøper 2-3 prøver i jakten etter hvilken krem som passer best for deg :)

Endret av LadyInRed
Gjest Deception
Skrevet

Mandelserien er vel for sensitiv hud, tror jeg. Jeg har bare prøvd rensen derfra, og den likte jeg kjempegodt, i hvertfall. Er litt usikker på det med fuktighetskrem vs. dagkrem og hva som er hva.

Skrevet

glemte å nevne at weleda er billigere i tyskland og østeuropa ( ca halve prisen), så hvis du skal ut å reise dit svarer det seg å kjøpe med seg en del derfra!

Skrevet
Mandelserien er vel for sensitiv hud, tror jeg. Jeg har bare prøvd rensen derfra, og den likte jeg kjempegodt, i hvertfall. Er litt usikker på det med fuktighetskrem vs. dagkrem og hva som er hva.

mandelserien er for sensitiv og veldig tørr hud ja. irisserien er for normal hud

Skrevet

Fuktighetskrem er den lette typen som passer fet til normal hud. Dagkrem er for normal til tørr hud. I tillegg kan man kombinere både fuktighetskremen og dagkremen hvis man har veldig tørr hud, hvis jeg ikke har misforstått helt. :)

Skrevet

Bare hyggelig :)

Liker egentlig godt naturlig hudpleie, skulle bare ønske de sluttet å bruke så mye alkohol som konserveringsmiddel, foretrekker helt klart parabener! :)

Skrevet

Takk for opplysende svar! Det høres jo interessant ut, dette. Huden min er velfungerende i sommerhalvåret, men blir tørr om vinteren. Vet ikke om jeg har sensitiv hud - jeg får ganske lett eksem ved øyet, og blir rød og bulkete om jeg tar/klør på huden. Men i det store og det hele tror jeg kanskje ikke den er særlig sensitiv, for den er relativt problemfri uansett hva annet jeg gjør :forvirret:

Det med alkoholen er et aber, da - jeg har brukt noen andre slike helsekost-hudpleieprodukter, og har blitt litt tørr over tid. Vet ikke om det skyldes alkoholen, men det finner jeg kanskje ut når jeg tester ut noen weleda-kremer.

Annonse
Gjest Stifler's mom
Skrevet

Noen webshop som har Weleda? Vet de har i Sverige og England (UK leverer ikke til Norge), men prismessig blir det ikke så mye billigere med frakt osv. Noen som vet om de fører det andre steder?

Skrevet

Du sparer nok ikke noe særlig på å kjøpe Weledaprodukter på internett. De fleste større helsekostbutikkene har både Weleda og Dr. Hauschka, så vanskelig å finne er det sikkert ikke. Jeg vet at kinsarvik.no selger dr. hauschka på nettet, men de har også godt utvalg i weleda i butikken i Bergen. Mulig de sender i posten om du ringer dem.

Skrevet (endret)

Gå inn på www.lovelula.com. Her selger de bare økologisk, naturlige og parabenfrie produkter for både kropp og ansikt - inklusiv Weleda. Prisener en god del lavere enn i Norge, så her kan det være penger og spare (men ikke minst en industri å støtte..) De sender til Norge og portoen ligger på 40 kr ca. De er dessuten kjappe på levering og har god service. Herlig! :) NB: Husk 200 kr-grensen.

Ang. Weleda, så har jeg med min tørre kombinasjonshud hatt stort utbytte av mandelrensen og mandelansiktsoljen. Den trekker raskt og godt inn i huden på tross av at det er olje, og er super nå når det er kaldt. Jeg har tendenser til litt fet hud ved nesen, men har ikke sett snurten av denne sidne jeg begynte å bruke den.

Endret av Spire

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...