uønska Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Skal jeg koke dem? Frese i panna? Hvor lenge skal de eventuelt kokes? Eller dampe? Er litt fersk på asparges
Supraspinatus Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 kok opp 1,5l vann med litt salt i. Når det koker, hiv aspargestoppene i, la dem koke i 1 minutt, ikke mer.sil av vann, servér
Supraspinatus Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 Tusen takk! ← Si fra hvordan de ble.. Et annet tips.. dypp dem i grillmarinade og grill dem på grillen til de får litt gyldne kanter. Nam nam sommermat..
Merneith Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 Som variasjon kan du koke dem lett, ha serranoskinke eller spekeskinke rundt bunter på 4-5, og steke dem i ovnen i noen minutter, gjerne med litt parmasan på. Nam nam.
skrue Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 Når jeg koker asparges har jeg 1 ss salt + 1 ts sukker pr liter vann. Kokes som sagt over i ett minutt. Noen ganger litt lenger om vannet kjøles mye av når jeg har aspargesen i vannet. Dette gjelder grønn asparges.
Prego Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 Jeg pleier å skrelle av "skallet" på stengelen med en potetskreller og knekke av nedre del (den knekker selv der det er naturlig). Putt opp i en god klatt smør i vannet - ekstra godt!!!
snuppelure37 Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 Jeg pleier å ha godt meierismør i stekepanna. Ha oppi aspargestoppene, strø øver maldonsalt og grovkvernet pepper. Bare fres de kjapt (maks 2 min.) og server.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå