Gjest gjesta Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 I desember bestilte jeg meg et belte i Ellos til 200 kr, men siden leveringen ble forsinket gang på gang så måtte jeg kjøpe meg et i en butikk, og dermed har jeg ikke behov for det beltet jeg bestilte.. Hva skjer hvis jeg lar være å hente pakken nå? Det er oppkrav.. Blir den retunert og så får jeg faktura på frakten? Jeg kunne ha hentet den ut, men jeg har ikke råd til å miste 200 kr nå, dessuten får man vel sånn hentelapp for å hente ut penger i post/bank.. Og siden jeg ikke har bank her i Oslo så må jeg betale gebyr på 50 kr også? Og da sitter jeg bare igjen med en 100-lapp.. Så hvis man får faktura kun på frakten (frakten hit betalte jeg i en annen pakke, men pakken ble delt.. Så det er vel bare returfrakten?) ved å ikke hente så er det mer lønnsomt for meg.. Men er det mulig, eller kommer de til å prøve å sende pakken enda en gang slik som venninna mi sa? Eller MÅ jeg hente ut pakken og fylle ut returlapp og tape mye penger på det?
Gjest Kermit Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 (endret) Fra Ellos.no: "Pakker som ikke hentes ut Alle pakker som ikke hentes ut debiterer Ellos kunden en avgift. Avgiften tilsvarer de faktiske kostnadene for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndtering, sammenlagt kr 120,-." Jeg vil tro at det du sparer mest penger på å hente ut pakken, fylle ut vedlagte returseddel og returnere varen. Da tror jeg du slipper unna med kun å betale returporto på 30-40kr. Endret 23. januar 2007 av Kermit
Gjest gjesta Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Fra Ellos.no: "Pakker som ikke hentes ut Alle pakker som ikke hentes ut debiterer Ellos kunden en avgift. Avgiften tilsvarer de faktiske kostnadene for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndtering, sammenlagt kr 120,-." Jeg vil tro at det du sparer mest penger på å hente ut pakken, fylle ut vedlagte returseddel og returnere varen. Da tror jeg du slipper unna med kun å betale returporto på 30-40kr. ← Oi, tusen takk for svar:) Jeg må uansett betale 50 kr fordi jeg ikke har bank her i Oslo, og det er vel den måten man får hentet ut pengene på.. :/ Så jeg får beholde beltet tror jeg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå