Lilli1979 Skrevet 23. januar 2007 #1 Del Skrevet 23. januar 2007 Hei! Trenger tips til noen gode hverdagsmiddager, i første omgang med kyllingfilet (siden det ligger i frysa ) Lyst til å dele noen oppskrifter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Brite Skrevet 23. januar 2007 #2 Del Skrevet 23. januar 2007 Da vi fortsatt spiste kjøtt i denne husholdningen pleide vi å spise kylling baligryte (fra toro). Det er noe av det eneste jeg savner faktisk, for det er så godt! Da pleide vi å kutte opp kyllingfileeten i små biter, marinere de, og steke de i panna mens vi kokte opp innholdet i posen. Deretter hadde vi oppi kyllingbitene og lot det trekke. Veldig godt å bytte ut litt av melken med fløte! (Gjerne kremfølte hvis du tør! :blunke: ) Ellers er det godt å steke fileetene i panna, koke poteter + brokkoli og ha STORE mengder kylling bretagnesaus til! Er de tingene jeg kan huske at vi spiste i allefall! Og jeg holder en knapp på Baligryta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moka Skrevet 23. januar 2007 #3 Del Skrevet 23. januar 2007 kylling og pasta di parma. slipper du lage saus til yum!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 23. januar 2007 #4 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Grove pitabrød med en blanding av kyllingbiter i karrisaus, sopp og sprø grønnsaker, eventuelt med salat og ris, litt soyasaus eller peanøttsaus (thailandsk satay). Endret 23. januar 2007 av Gjest 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 23. januar 2007 #5 Del Skrevet 23. januar 2007 Grove pitabrød med en blanding av kyllingbiter i karrisaus, sopp og sprø grønnsaker, eventuelt med salat og ris, litt soyasaus eller peanøttsaus (thailandsk). ← Hvor får man tak i grove pitabrød ? Har lett etter det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 23. januar 2007 #6 Del Skrevet 23. januar 2007 Creamy Chicken Curry (blå pose) fra Santa Maria er bare helt nydelig. Bruk "alt" du har av grønnsaker (paprika, løk, minimais, kikerter, sukkererter, bønner el.) - tilsett cream fresh - server med ris eller bare brød/loff til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 23. januar 2007 #7 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Hvor får man tak i grove pitabrød ? Har lett etter det ← Jeg har heller ikke sett noen i butikkene, så jeg er blitt nødt til å bake dem selv...(alt for sunnheten): En kan godt bytte ut noe av det grove hvetemelet med en blanding av litt havremel og en del grovt speltmel også. http://www.slankenett.no/oppskrifter/oppsk...r=0&ret=default http://paramat.antibiomatika.net/arkiv/2005/03/pitabroed Endret 23. januar 2007 av Gjest 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 23. januar 2007 #8 Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg har heller ikke sett noen i butikkene, så jeg er blitt nødt til å bake dem selv...(alt for sunnheten): En kan godt bytte ut noe av det grove hvetemelet med en blanding av litt havremel og en del grovt speltmel også. http://www.slankenett.no/oppskrifter/oppsk...r=0&ret=default http://paramat.antibiomatika.net/arkiv/2005/03/pitabroed ← Tusen takk ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 23. januar 2007 #9 Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg synes kylling i rød curry er veldig godt. En enkel variant som vi bruker i ukedagene er: 2-3 kyllingfileter 1 pose Santa Maria thai rød curry 1 boks kokosmelk løk paprika gulrøtter Stek kylling, løk, paprika og gulrøtter. Bland med curry-mix og kokosmelk. La det koke noen minutter. Serveres med ris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hobgoblin Skrevet 23. januar 2007 #10 Del Skrevet 23. januar 2007 Vi liker: Stekt kyllingfilet med fløtesaus Steke kyllingfilet med salt og pepper, legge den til side. Kok ut pannen med fløte, balsamico og basilikum. Går også an å ha i litt kyllingbuljong. Legg kyllingen i sausen, og la den trekke. Server med grønnsaker og tilbehør etter smak. (Vi har brukt både pasta, poteter, salat, kokte grønnsaker - alt etter "dagsform"). Stekt kyllingfilet i tomatsaus Stek filetene. Ha i en boks tomater, litt creme fraiche og basilikum. Krydre. Server med salat og pasta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brumma* Skrevet 23. januar 2007 #11 Del Skrevet 23. januar 2007 Hvor får man tak i grove pitabrød ? Har lett etter det ← De har det ihvertfall på Ultra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 23. januar 2007 #12 Del Skrevet 23. januar 2007 Hva mener folk her når de sier "vi" liker? Er det to personer som er medlem i èn profil da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 23. januar 2007 #13 Del Skrevet 23. januar 2007 Vi har ofte kyllingpizza, kyllingtaco og kyllinglasagne. Da freser jeg filetene kjapt i panna, så steker jeg dem i ovnen til de er gjennomstekte, og så skjærer jeg dem i passelige biter og putter på pizzaen/i panna sammen med tacokrydder eller i lasagnesausen. Veldig godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hobgoblin Skrevet 24. januar 2007 #14 Del Skrevet 24. januar 2007 Hva mener folk her når de sier "vi" liker? Er det to personer som er medlem i èn profil da? ← Les det som "Husstanden liker"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemesis Skrevet 27. januar 2007 #15 Del Skrevet 27. januar 2007 Kylling med gratinerte grønnsaker Ta å stek kyllingen og del den i passelig store biter (kan også være hele) Kok noen poteter til de er halvferdige, skrell de og del de i to eller i fire. Del brokkoli og blomkål i passlig store biter (ikke så store for da blir de ikke helt kokte i formen) Jeg ELSKER asparges, så jeg bruker en hel boks med asparges som jeg deler opp i tre. Saus: Tar og blander litt mel med vann i en tupperwareskål, og tilsetter en GOD del fløte og en halv boks rømme. Visper dette sammen og tilsetter salt, pepper og godt med hvitløkskrydder. Legger alle ingrediensene lagvis i formen, og heller over sausen. Sausen kan godt fylle formen halveis opp. Dekker det hele til med ost og setter den i ovnen i 20-30 min. Jeg synes dette er kjempegodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 28. januar 2007 #16 Del Skrevet 28. januar 2007 Hørtes godt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 28. januar 2007 #17 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) - Fullkornsspaghetti - Kyllingfiletbiter, løk, stangselleri og champignon surres i creme fraiche ispedd litt vann - Pinjekjerner, soltørkede tomater som har lilgget i marinert olje, krydre med estragon Endret 28. januar 2007 av Gjest 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Tara* Skrevet 28. januar 2007 #18 Del Skrevet 28. januar 2007 Igår hadde vi kyllingfilet med grønnsaker, salsa og stekte båt-poteter -kjempegodt Kyllingfilet - med salt, pepper og oregano - stekes i olje Løk, paprika, raspet gulrot og masse hakka tomater freses i olje - ha i et glass salsa til slutt Poteter vaskes, krydres og skjæres i båter - legges i ildfast form og stekes i ovnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 28. januar 2007 #19 Del Skrevet 28. januar 2007 Kyllingfilet-favoritter her i huset - mye brukt når det skal gå fort: Risotto med kylling, grønnsaker (løk, gulrot, aspargesbønner etc), curry (pulver), hvitløk og ost. Stekt kyllingfilet med hurtig-pommes frites og stekte grønnsaker (veldig grei hurtigmiddag - i dag ble grønnsakene løk, rød paprika og aubergine, stekt med hvitløk, chili, cumin og korianderfrø). Kylling med pasta, lager da stort sett en fløtebasert pastasaus med hvitløk og grønnsaker av ymse slag (også veldig greit om man har rester av stekt kylling). Tomatbasert kyllingcurry med poteter, gulrot, løk, okra (ladies' fingers) og hva jeg ellers måtte ha lyst på. Boksetomater gjør susen, og currypasta funker bedre enn pulver. (Denne tar dog litt tid å lage, for den må boble en stund.) ... og mye annet også, men det var det jeg kom på i farta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tessmira Skrevet 28. januar 2007 #20 Del Skrevet 28. januar 2007 Vi synes det er veldig godt med kylling i sweet & sour saus. Kutt opp kyllingfilet`en i biter og stek det i panna, når det er ferdigstekt heller du over et glass med chinese sweet & sour saus, som du får kjøpt i de fleste butikker. Så lar du det stå å putre litt til sausen blir varm. Server med ris til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå