Gjest vortesvin Skrevet 23. januar 2007 #1 Del Skrevet 23. januar 2007 Eksen min fortalte meg her om dagen at han hadde fått kjønnsvorter. Jeg har ingen symptomer, kan jeg likevel være smittet? Og er det farlig? Hvor lenge er jeg i såfall selv smittebærer? Finnes det en måte å finne ut om man er smittet når man ikke har symptomer (dvs vorter)? F.eks. blodprøve eller noe? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2007 #2 Del Skrevet 23. januar 2007 Når man først har fått dette viruset så har man det resten av livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy28 Skrevet 23. januar 2007 #3 Del Skrevet 23. januar 2007 Resten av livet og større sjanse for livmorshalskreft så sørg for å ta celleprøve jevnlig, helst oftere enn hver 3.år. Jeg måtte operere bort en liten del av livmorshalsen ifjor pga grove celleforandringer pga mest sannsynligvis viruset, var heldigvis ikke kreft enda, men det kunne ha blitt viss jeg hadde gått lenge uten å sjekke meg. Har aldri hatt noen vorter og gudene hvet hvem som har smittet meg... 80% av seksuelt aktive mennesker har viruset i kroppen så det er ganske vanlig og symptomfritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2007 #4 Del Skrevet 23. januar 2007 Da jeg oppdaget en vorte var under svangerskapet, jeg tok det opp med legen og han sa det var kjønnsvorte. Jeg skjønte ingenting for jeg og mannen hadde da vært sammen i nesten 2 år så jeg var sikker på at han hadde vært utro. Men mest sannsynlig var det jeg som hadde blitt smittet før jeg traff min kjære da jeg etter 2 lange samboerforhold hadde et litt utsvende liv før jeg bandt meg igjen. Grunnen til at jeg fikk vorte på slutten av svangerskapet var at da var imunforsvaret svekket og viruset blusset opp. Etter en stund fikk også mannen utbrudd. Nå har jeg hatt det i 7 år (9 år siden jeg ble smittet). Vortene kommer med jevne mellomrom, jeg får oftere utbrudd enn mannen. Vi behandler det med Condyline som vi får på resept. Mellom hvert utbrudd kan det gå lang tid før det kommer vorter igjen, det er flere år siden mannen hadde det mens hos meg har det gått over ett år mellom hvert utbrudd. Jeg har lest et sted at man har viruset i kropper for alltid, men man kan bli helt symtomfri, så det håper jeg at jeg blir med tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2007 #5 Del Skrevet 1. februar 2007 Hvor lang tid tar det før vortene forsvinner etter at du begynner å behandle de med Condyline? Jeg tror jeg har fårr kjønnsvorter, skal ta GU til uken.. Har masse små tagger/nupper i skjedeåpningen Kjennes helt ruglete ut. Hvor sitter dine vorter? Blir takknemlig for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nille81 Skrevet 1. februar 2007 #6 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Hvor lang tid tar det før vortene forsvinner etter at du begynner å behandle de med Condyline? Jeg tror jeg har fårr kjønnsvorter, skal ta GU til uken.. Har masse små tagger/nupper i skjedeåpningen Kjennes helt ruglete ut. Hvor sitter dine vorter? Blir takknemlig for svar! ← Har også kjønnsvorter. Hatt utvendig utbrudd to tre ganger husker jeg rett. Masse små tagger i åpningen og rundt. Er noe dritt. Har brukt Condyline å pensle de med 2 ganger om dagen slik at vortene ramler av/ forsvinner ettervert. D kan jo være vanskelig å se klart der nede da.. Var hos legen for å sjekke at jeg ikke hadde noen innvendig, hvor hun snakket om å brenne av vortene. Hørtes skummelt ut, men jeg vet mange andre som også har kjønnsvorter og ingen som har måttet ty til d. Slik jeg har forstått d smitter ikke kjønnsvorter når man ikke har utbrudd. Nå er d heldigvis lenge siden jeg har hatt d. Bank i bordet! . Endret 1. februar 2007 av Nille81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2007 #7 Del Skrevet 2. februar 2007 Har også kjønnsvorter. Hatt utvendig utbrudd to tre ganger husker jeg rett. Masse små tagger i åpningen og rundt. Er noe dritt. Har brukt Condyline å pensle de med 2 ganger om dagen slik at vortene ramler av/ forsvinner ettervert. D kan jo være vanskelig å se klart der nede da.. Var hos legen for å sjekke at jeg ikke hadde noen innvendig, hvor hun snakket om å brenne av vortene. Hørtes skummelt ut, men jeg vet mange andre som også har kjønnsvorter og ingen som har måttet ty til d. Slik jeg har forstått d smitter ikke kjønnsvorter når man ikke har utbrudd. Nå er d heldigvis lenge siden jeg har hatt d. Bank i bordet! . ← Tusen takk for svar! men hvor lang tid tok det fra du begynte å pensle til de forsvant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nille81 Skrevet 2. februar 2007 #8 Del Skrevet 2. februar 2007 Tusen takk for svar! men hvor lang tid tok det fra du begynte å pensle til de forsvant? ← Husker ikke nøyaktig. Men sist gang husker jeg at jeg var drittlei og bare penslet ganske hardt på til de ramla av. Tok nok en ukes tid kanskje? Tenker d kan gå både raskere og seinere. Mener at man skulle pensle 3 dager og så ha pause noen dager før man starter på nytt med penslingen om de ikke har forsvunnet. Husker jeg synes d var helt forferdelig å finne ut at jeg hadde blitt smittet med disse vortene. Men d er mange som har d og d går fint ann å leve med. Selv om man har fått viruset, er d ikke garantert at man blir plaget av det resten av livet. Uansett, lykke til. Dette går bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2007 #9 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg hadde også kjønsvorter for en stund siden. Fikk et middel jeg skulle pensle som jeg husker svidde noe ordentlig. Jeg har ikke vært det samme nedentil etter det. På akkurat samme sted der jeg hadde vortene har jeg fryktelig vondt under samleie. Om jeg skulle få vortene igjen tror jeg at jeg tyr til frysing e.l. fremfor pensling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vorta Skrevet 6. november 2008 #10 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg har selv kjønnsvorter for øyeblikket, og skjemmes fryktelig. Har frosset bort noen av de og behandler resten selv med Condyline. Noen som har noen erfaring med dette legemiddelet? Er det effektivt? Jeg er i begynnelsen av et nytt forhold, har funnet mannen fra mine drømmer, men nekter å la han ta på meg nedentil. Tør virkelig ikke innvie han i dette problemet... Jeg synes det er helt forferdelig, er det ingen andre som føler det sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 6. november 2008 #11 Del Skrevet 6. november 2008 De fleste som har viruset, har ikke vorter. Det vil si at man KAN smitte uten å ha synlige utbrudd. Det er ingen sikre måter å sjekke om man er smittet eller ikke, men det er mulig hvis man tar et avskrap fra slimhinnen, men dette er ikke en rutineundersøkelse. HPV er en svært vanlig infeksjon. Det finnes ulike typer HPV-virus, type 6 og 11 gir vorter, mens type 16 og 18 kan gi kreft eller forstadier til kreft. Du kan bli kvitt viruset, men som sagt er det ofte vanskelig å påvise fordi så mange ikke får synlige utbrudd, så da er det vanskelig å sjekke om man har blitt kvitt det også. Og sannsynligheten for å bli smittet igjen er jo der. Får du utbrudd, så gå til lege. Det finnes mange ulike behandlingsmetoder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hejhej Skrevet 15. mai 2010 #12 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg har selv kjønnsvorter for øyeblikket, og skjemmes fryktelig. Har frosset bort noen av de og behandler resten selv med Condyline. Noen som har noen erfaring med dette legemiddelet? Er det effektivt? Jeg er i begynnelsen av et nytt forhold, har funnet mannen fra mine drømmer, men nekter å la han ta på meg nedentil. Tør virkelig ikke innvie han i dette problemet... Jeg synes det er helt forferdelig, er det ingen andre som føler det sånn? Jeg har faktisk akkurat det samme problemet. Har funnet drømmemannen, men tør ikke å la noe "skje" seksuelt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal fortelle det, eller om jeg skal. Er redd for at det vil ødelegge noe.. Nå er det jo to år siden du postet dette. Er nysgjerrig på hvordan det gikk og har gått siden den gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 15. mai 2010 #13 Del Skrevet 15. mai 2010 jeg var også redd for at jeg hadde fått dette. gikk derfor til gynekolog! Hun sa det så helt fint ut der nede. jeg bareberer meg nedentil ofte, så blir ofte nupper. Ser man forskjell på nupper og vorter i starten??? Må jo bare stole på gynekologen, selvom jeg kjente jeg ble litt varm i toppen når jeg leste disse innleggene... Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. mai 2010 #14 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg tok en blodprøve hos legen en gang og da sa hun at jeg hadde gjenomgått HPV virus. Trodde (som det skrives over her) at man ikke ble kvitt det men at man har det resten av livet, selv uten symptomer??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. mai 2010 #15 Del Skrevet 15. mai 2010 Kjønnsvorter er jo forårsaket av et virus, og virus er det kun kroppen selv som må bekjempe, men mener å ha lest at det går ann å bli kvitt det. Men de aller fleste blir vel bare kvitt symptomene mens viruset fremdeles er i kroppen. Fikk kjønnsvorter da jeg var 20 år. Gudene vet hvor jeg fikk det fra. Hadde kun hatt sex med min kjæreste, som også var jomfru. I ettertid er det kun jeg som har fått vorter.... Og de er der enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. mai 2010 #16 Del Skrevet 15. mai 2010 jeg var også redd for at jeg hadde fått dette. gikk derfor til gynekolog! Hun sa det så helt fint ut der nede. jeg bareberer meg nedentil ofte, så blir ofte nupper. Ser man forskjell på nupper og vorter i starten??? Må jo bare stole på gynekologen, selvom jeg kjente jeg ble litt varm i toppen når jeg leste disse innleggene... Takker for svar Vortene er vel på "innsiden", altså inne på slimhuden, i skjeden (?) og på livmorhalsen, hår og nupper etter barbering er forhåpentligvis på utsiden av kjønnsåpningen... Men det er ikke alle som får symptomer, som likevel kan ha en av de potensielt kreftfremkallende virusversjonene i kroppen (DNA fra virusene integreres på vårt DNA). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå