Jens Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 vannskader? har nå opplevd den mareritt lignende sitvasjonen att vannet fra badet oppe strømmet gjennom taket igår og ned i stuen....vi må legge nytt tak i stuen. Hvor mye pes er det egentlig, og hvor lang tid tar noe sånt. Må vi ta bort alle møbler i etasjen over, hvis de fjerner taket i stuen detter de jo gjennom, eller? Helve....heller
Gjest KATTAstrofe Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Vi har nylig lagt nytt tak i stua, og det tok to menn to ettermiddager å legge det. Vi la skyggepanel, og byttet ikke isolasjon, gips eller staver. Angående møbler i overetasjen, så kommer det jo an på hvor mye av taket som må fjernes.
Wildy Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Må alt av bjelkelag skiftes også? Og er gulvet i overetasjen skadet? Eller er det jo grei skuring å skifte tak, da. Men det er absolutt en fordel å være to om man gjør det selv.
skrue Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Hvor mye pes er det egentlig, og hvor lang tid tar noe sånt. Må vi ta bort alle møbler i etasjen over, hvis de fjerner taket i stuen detter de jo gjennom, eller? Kan ikke tenke meg at møblene og alt annet i etasjen over hviler på det synlige taklaget i etasjen under. Det finnes et bjelkelag imellom. Må sjekkes først selvfølgelig.
Gjest gjesta Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Er det hele taket som må skiftes og ikke bare deler av det? Jeg hadde vannskade, men tydligvis ikke i det omfanget du har. Siden jeg har gipstak så ble det skåret hull i taket der vannet hadde kommet ned. Isolasjonen ble fjernet og lagt til tørk. Hadde hull i stuetaket mitt iallfall en måned for å få tørket ordentlig ut. Hos meg var det ikke nødvendig å fjerne noen møbler i 2. etasje pga. bjelkelaget mellom etasjene. Forresten. Er ikke dette en forsikringssak slik at fagfolk gjør jobben og dere betaler egenandel?
Jens Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. januar 2007 Joda, fagfolk skal gjøre arbeidet, men forsikringsselskapet betaler desverre ikke skaden......... Lurer bare på hvor mye det kan koste ca, er kun taket og ikke bjelkene som må skiftes, og hvor lang tid det kan ta. Forsikringsselskapet betaler ikke, da skaden ikke skjedde i ett rør men pga av att vannet rant over memranen.
Gjest gjesta Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 Hmm. Jeg må ha superforsikring da eller rettere sagt borettslaget har for det gikk på deres bygningsforsikring og ikke min innboforsikring. Jeg glemte at jeg holdt på å tappe i badekaret. Oppdaget at helningen på badegulvet ikke stemte helt med sluket samt at det ikke var helt tett rundt doen.
Cobra Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 Er jo bare visst dere må bytte gulvet i etasjen over at dere må flytte møblene. Hvilet tak har dere da? Er det slike 60x120 cm plater? Platene må taes ned og isolasjonen i bjelkelaget tørkes. Og så legge nytt.
Jens Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 24. januar 2007 Er jo bare visst dere må bytte gulvet i etasjen over at dere må flytte møblene. Hvilet tak har dere da? Er det slike 60x120 cm plater? Platene må taes ned og isolasjonen i bjelkelaget tørkes. Og så legge nytt. ← Vi må visstnok ikke bytte gulvet. Men taket i stuen, og det er ikke plater, bare en flate. Er gammelt hus.
Wildy Skrevet 24. januar 2007 #10 Skrevet 24. januar 2007 Vi må visstnok ikke bytte gulvet. Men taket i stuen, og det er ikke plater, bare en flate. Er gammelt hus. ← Er det kanskje et gammelt strietak?
Cobra Skrevet 25. januar 2007 #11 Skrevet 25. januar 2007 Samme tak som vi har da, vi har et hus fra 1965, bare en hel plate. Men da er det vel sikkert ikke vanlig isolasjon slik som den er nå i bjelkelaget, tror de brukte mye rart som isolasjon før i tiden. *hehe* Da må det vel være like greit å legge i ny isolasjon. Og så må det vel lektres og slikt først? Ikke sikker på hvordan det ser ut under i de gamle takene..
gaja Skrevet 25. januar 2007 #12 Skrevet 25. januar 2007 da har dere jo en utmerket mulighet til å etterisolere og få det skikkelig bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå