lidia Skrevet 16. februar 2003 #1 Skrevet 16. februar 2003 Har en pakke god gammeldags fiskegrateng liggende i frysern. Har aldri smakt den, er den god? Hva pleier dere å ha i tillegg??
starie Skrevet 16. februar 2003 #2 Skrevet 16. februar 2003 Jeg synes den er kjempegod! Bruker poteter, grønnsaker og smeltet smør på jeg.
Kosejente Skrevet 16. februar 2003 #3 Skrevet 16. februar 2003 Jeg synes også den er god.....men er det noen som har oppskrift til hjemmelaget fiskegrateng..???..kunne tenkt meg å prøve å lage selv... Vi bruker poteter, gulrøtter og smeltet smør til vi også...også godt meg raspa gulrøtter til...
Gjest care Skrevet 16. februar 2003 #4 Skrevet 16. februar 2003 Her er en du kan lage selv: Denne er til 4 p: 1 dl (40 g) ukokt makaroni 2 dl melk jevning av ½ dl melk + 1½ ss hvetemel ½ krm pepper 1 krm malt muskat 2 egg 250 g fiskefilet i biter (Du kan enten bruke rå eller kokt fisk) 2 ss strøkavring Ovnsfast form, 1½ liter I stekeovn: 170° på nederste rille. Kok makaroni etter anvisningen på pakken. Kok opp 2 dl melk. Lag jevning av kald melk og hvetemel og rør den inn i den kokende melken. Kok opp. Tilsett salt og krydder og avkjøl sausen litt. Skill eggene og rør eggeplommene inn i sausen. Tilsett fisken og makaronien. Stivpisk eggehvitene og skjær dem inn i gratengen. Ha alt over i en smurt ildfast form og dryss på strøkavring. Stek til gratengen er gyllen. Server fiskegrateng med kokte poteter, rårevne gulrøtter med appelsinbiter og ev smeltet margarin.
Cilla Skrevet 16. februar 2003 #5 Skrevet 16. februar 2003 Jeg prøvde denne god gammeldags fiskegrateng etter at den ble kåret til best i test på TV2 hjelper deg. Og bæde jeg og mannen min synes den er kjempegod. I et av de siste Hjemmet sto oppskriften til denne fiskegratengen. Har revet det ut, så har planer om å prøve å lage det selv. men det er så lettvint å ha en ferdigform i ovnen. Også slipper jeg all oppvasken!!!
Gjest pulverheksa Skrevet 17. februar 2003 #6 Skrevet 17. februar 2003 Hjemmelaget fiskegrateng kan lages ovns ferdig, Avkjøles og fryses. Så er det bare og ta den opp og sett i ovnen. Sånn at når du lager fiskegrateng, kan du lage to, og fryse den ene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå